Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne Shimano M395] Piszczenie mimo odtłuszczenia


kuku83

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

Jeszcze trochę i mnie rozniesie, słuchajcie wymieniłem klocki na polecane JAGWIRE DCA016 przed założeniem odtłuściłem tarczę dynksem i mimo tego, jak mocniej docisnę klamkę hamulca zaczynają piszczeć, tak że nawet jak nie zdąże wyhamować, to jak mnie nie widzą, to na pewno mnie usłyszą, Tak na poważnie, co radzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki głośno piszczą, bo tarcze masz dojechane. Tylko wymiana tarcz załatwi sprawę. A tarcze i klocki kupuje się oryginalne schimano i wtedy NIGDY nie piszczą i najlepiej hamują. Jeśli na co dzięń nie jeździsz w górach, to tylko organiczne.

Pod warunkiem, że zmieniasz tarcze na czas. W przypadku klocków metalicznych tarcze zmieniasz z klockami. Z organicznymi, co 2, 3 wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mateusz30 napisał:

Klocki głośno piszczą, bo tarcze masz dojechane. Tylko wymiana tarcz załatwi sprawę. A tarcze i klocki kupuje się oryginalne schimano i wtedy NIGDY nie piszczą i najlepiej hamują. Jeśli na co dzięń nie jeździsz w górach, to tylko organiczne.

Pod warunkiem, że zmieniasz tarcze na czas. W przypadku klocków metalicznych tarcze zmieniasz z klockami. Z organicznymi, co 2, 3 wymiany.

Czyli teraz według Ciebie, najlepiej zmienić tarczę i znowu kupić nowe klocki? Jeśli już zdecyduje się na zmianę, to brać ten sam model tarcz, czy może da radę dopasować tarczę wyższej grupy. Jeśli tak, to może polecisz w co warto zainwestować,?Oczywiście mowa o jeździe rekreacyjnej, ale wychodzę z założenia, że lepiej kupić raz a dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczą zawsze i wszędzie, niezależnie czy sucho, czy mokro, czy zimne, czy dogrzane?

Jeżeli chodzi o wymianę tarczy, to zmierz w kilku punktach, pod różnym kątem jej szerokość, tak żeby nie naciąć się, że krawędź jest szersza i spełnia normę. Jeżeli dobrze pamiętam, to shimanowskie do 1,5mm są ok. Przyjrzyj się też czy przypadkiem nie są wytarte w taki profil )(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomina to co miałem w tym roku na nowym zacisku ze starą tarczą.
Przed urlopem zmieniłem zacisk, tarcza niby była ok 1,6mm. Podczas urlopu zaczęło piszczeć, tylko nie jestem do końca pewny, czy to było po korekcji pozycji zacisku, myciu roweru, czy transporcie w samochodzie.
Po urlopie tarczę obmierzyłem dokładniej. Za pierwszym razem znowu wyszło 1,6mm ale sprawdziłem w innych miejscach i tam już wyszło nawet 1,4mm.
Po zmianie tarczy piszczy już tylko w pewnym zakresie nacisku. Lekko jest ok, potem nie ok, a przy mocniejszym ok.

Oczywiście nie wykluczam problemu z zabrudzonymi klockami, czy podczas transportu lub mycia jakiś syf nie poszedł na klocki i mimo mycia i przetarcia papierem nie udało się go pozbyć (okładziny metaliczne). Zwłaszcza, że problem nie zaczął się zaraz po wymianie hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A słuchajcie mam jeszcze takie pytanie, bo przemyślałem na spokojnie i nie będę się bawił w wymianę zacisków itp. tylko chciałbym kupić kompletne nowe hamulce, troszkę poczytałem i mój wybór padł na M 6000, dobry wybór Waszym zdaniem ? Tylko czy klamki będą pasowały do manetek Shimano Deore M590, Rapidfire i czy muszę dokupić jeszcze adaptery pod tarczę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...