loonak Napisano 16 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2020 hejka, serdeczna prośba o poradę, oto moje wymarzone cechy: rower głównie na twarde + utwardzone nawierzchnie + ścieżki leśne + turystyka łatwo montowalny do trenażera rolkowego (prawdopodobnie będę kupował dedykowane koło pod trenażer, więc też łatwa zmiana koła) względnie wygodny do jazdy na trenażerze (nie wymuszający pochylonej pozycji, tak aby można było sobie coś przy okazji robić, oglądać etc) z możliwością doczepiania sakw i tego typu osprzętu optymalnie: z możliwością doczepienia fotelika dla dziecka dziękuję z góry Lu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 16 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2020 Jaki konkretny model nie napiszę . Czasy dziwne , nie wszystko co by się chciało jest do kupienia . Natomiast jeśli chodzi typ roweru to biorąc pod uwagę zastosowanie zewnętrzne wskazał bym na rower crossowy + bagażnik ew + błotniki . Można by od razu trekkinga ale to już swojego rodzaju skrajność . Crossy są najbardziej uniwersalnymi rowerami niegórskimi ( choć i w górach można na nich pojeździć ) . Za 2500 można już kupić przyzwoity rower . Tematów o crossach jest dużo , poczytaj . Przykład roweru crossowego https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-3-disc O trenażerach nie wiem nic . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loonak Napisano 17 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2020 Dziękuję A jak się sprawdzi np gravel to tych zastosowań? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 17 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2020 1 godzinę temu, loonak napisał: A jak się sprawdzi np gravel to tych zastosowań? IMHO bardzo dobrze :) Ale to "kontrowersyjny" temat, taki typu "love it or hate it". Jedyne co to gryzie się z tą wyprostowaną pozycją - nie po to się kupuje rower z barankiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loonak Napisano 17 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2020 zaraz, to na którym jest pozycja bardziej wyprostowana (=wygodniejsza?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 17 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2020 Teoretycznie na crossie/prostej kierownicy. Chociaż dobrze dobrany baranek zapewnia 3 chwyty kierownicy, więc częstą zmianę pozycji rąk, co przy długiej jeździe ma duże znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 17 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2020 Wygodniejsza jest tam gdzie jest wygodniejsza w wyniku dobrego dobrania rozmiaru roweru i ustawienia go pod siebie, a nie tam gdzie jest wyprostowana To jest taki mit powielany przez przeciętnego Kowalskiego, bo jak się na rower wsiada raz na miesiąc i poza tym nic za specjalnie fizycznego nie robi, to plecy bolą. A jak plecy bolą to się szuka przyczyny wszędzie, tylko nie u siebie i/lub wynikowo jeszcze mniej się jeździ więc nie ma jak poćwiczyć tych pleców - ot, takie błędne koło. Wyprostowane plecy + tyłek przyklejony na stałe do siodła = kręgosłup dostaje baty. Nie bez powodu w mieszczuchach/trekkingach masz wielkie, żelowe czy "amortyzowane" siodła, bo muszą naprawdę sporo podeprzeć. Gravel to tego typu rower: Oczywiście tu też są różne geometrie, dające finalnie mniej lub bardziej wyprostowaną sylwetkę, niemniej jeśli ktoś oczekuje pozycji jak na krześle, to zwłaszcza dolny chwyt na baranku wyda mu się... specyficzny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 17 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2020 1 godzinę temu, m0d napisał: Wygodniejsza jest tam gdzie jest wygodniejsza w wyniku dobrego dobrania rozmiaru roweru i ustawienia go pod siebie, a nie tam gdzie jest wyprostowana Święte słowa. Złota reguła, ma zastosowanie do każdego typu roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gyrill Napisano 17 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2020 To żeby jeszcze urozmaicić wątek dodam, że są też gravele takie jak Marin Four Corners które mają bardziej podniesioną kierownicę. Generalnie z gravelami jest tak, że są takie od szosy na grubych oponach przez trekkingi z barankiem po niemal rower górski z barankiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 17 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2020 Ale zawsze z barankiem i sztywnym widelcem , a często bez otworów do bagażnika . Ten gość jeździ gravelem w różnych warunkach i z różnym wyposażeniem . Warto kilka filmików sprzętowych obejrzeć . Mz gravel to rower dla szosowca który poczuł zew natury . Dla reszty cross będzie przyjaźniejszy . https://www.youtube.com/channel/UCALmZElU48SIRSyAHHXMwfA/videos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 18 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2020 11 godzin temu, WaGiant napisał: Mz gravel to rower dla szosowca który poczuł zew natury . IMHO to rower dla każdego kto chce mieć prawdziwie uniwersalny sprzęt i już wyrósł mentalnie z górala na semislickach ;) Ja np. nigdy nie wkręciłem się w szosę, a mtb na Mazowszu po pewnym czasie zaczyna wiać nudą - stąd własnie gravel. 11 godzin temu, WaGiant napisał: Dla reszty cross będzie przyjaźniejszy . Dla przeciętnego Kowalskiego z całą pewnością, bo znajdzie w nim rzeczy które zna (prosta kierownica) i których wydaje mu się że potrzebuje (amortyzator, choć najczęściej tylko jego atrapa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.