Skocz do zawartości

[2021] Marin


stpman

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki piękne za wszystkie komentarze! Rowerek zamówiony! Jaram się bo to mój pierwszy rower, wcześniej jeździłem do pracy rupieciem za 150 zł z OLX 20 letnim :)Mam nadzieję, że mega odczuje różnice z jazdy:)

Co warto dokupić do tego roweru? Polecacie jakieś gadżety? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś oświetlenie by się przydało, wykosztowałeś się na rower to pewnie coś budżetowo byś chciał ja na tył polecam Prox Minor daje radę nawet w dzień, a w nocy to najsłabszy tryb jest bardziej jak wystarczający. Lepiej załóż sobie nowy temat w odpowiednim dziale żeby tu offtopa nie robić. ;)

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden myk-myk. Ale faktycznie, jakby było podejście. 

1 godzinę temu, bogus92 napisał:

Najważniejszazmiana - napęd 1x10 Microshift Advent X.

A ja bym powiedział że najważniejsze jest to że zmienili geometrię. Ludzie różne rzeczy do niego montowali ale ciągle była to długa i niska rama, a teraz ma trochę genów Kentfielda. Być może to ten złoty graal którego ja próbuję zrobić ze swojego ;)

Malowanie mi się nie podoba, już tak nierzucającysięwoczy jak starsze nie będzie. 

Ehh, chciałoby się przymierzyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bogus92 napisał:

Pojawił się Muirwoods na 2022.N Najważniejsza zmiana - napęd 1x10 Microshift Advent X.

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-muirwoods

No i popsuli dobry rower. Jeden z najlepszych na rynku w rozsądnej cenie (jeszcze kilkanaście miesięcy temu ten w malowaniu Rasta można było znaleźć za 1600-1700 zł, i był to chyba jedyny rower, który kupiłbym w takiej fabrycznej specyfikacji).

Był sobie świetny, uniwersalny rower, nawet ze sportowym zacięciem, z szerokim zakresem przełożeń, a zrobili z niego jakieś "niewiadomoco", taką krowę z płaskim kątem główki (i do tego wysoką główką). No i te przełożenia. Do starego można sobie było założyć nawet szosowe opony 700x28 i mocno pociągnąć na dużej tarczy po szosie, a na wspinaczkę i poszalenie w terenie (na oponach 2.0 tył i 2.2 przód) też starczyło przełożeń, a teraz?  

Oczywiście ciemny lud to kupi. Ja już w tą stronę nie spojrzę.

Ale może teraz stary trafi na rynek wtórny w większej ilości i ceny używanych spadną.  

Dla porównania geometria starego modelu:

https://www.google.pl/search?q=marin+muirwoods+geometry&sxsrf=ALeKk02ZhagMTTitohN_MvKqu_pHbdkGvQ:1622811503601&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=xYM5hVtjNWCTBM%2CuLfDpehnPCGuVM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kTKd7Ar0HoHiwAwdSv7t4TtGjzw2A&sa=X&ved=2ahUKEwiJ-dX5g_7wAhVtkIsKHQBeCqUQ9QF6BAgLEAE

 

 

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony jest tak jak mówisz - rozsądny rower, w dobrej cenie, w ogóle nierzucający się w oczy. Ot, tak zwany wół roboczy do codziennej jazdy. Jak na swojego spojrzałem to na pewno go nie oddam ;) 

Z drugiej strony - jest wiele przykładów (nawet tu, na forum) jak użytkownicy próbują nieco skrócić ten rower, podnieść główkę, czyli zrobić właśnie to co zrobił Marin. 

Także nie nazywałbym tego ciemnym ludem, to raczej odpowiedź na potrzeby użytkowników, to raz, dwa - ciągłe trzymanie się zasady made for fun, czyli robienie rowerów nie przegiętych w sportową stronę, dla Kowalskiego - takich jak np. Four Corners "szosa dla ludzi którzy mówili że na szosę nie wsiądą". 

A że za tym idzie coraz większa prostota napędu, popularność napędów 1x to trafił tam tani Advent. To jednak z mojego punktu widzenia strzał w stopę - bo droga kaseta do mieszczucha do codziennego ciorania to średni pomysł. Ale - to moje skrajnie nieobiektywne podejście, bo ja wolę zajeżdżać codziennie tylko dwie zębatki.

Może dla "Kowalskiego" jedna kaseta na rok to nie tak duży wydatek, a zyskuje spory zakres przełożeń i prostotę jednej przerzutki jednocześnie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie narowery.pl jest dostępny Marin Kentfield 1 w rozmiarze L, ale zastanawiam się czy do dojazdów do pracy oraz czasem dłuższy dystans przerzutka tylna Shimano Altus, 8-Speed będzie wystarczająca. Czy jednak cierpliwie czekać na Kentfield 2 bo jednak warto dołożyć do lepszych przerzutek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując Kentfield 1 i 2 różnice są w przerzutce tylnej, ramie, mechanizmie korbowym, manetkach, łańcuchu i kasecie. Zresztą to już nie istotne, niepotrzebnie sobie zawracam głowę innymi modelami. Poczekam jednak na srebrny Kentfield 2 w rozmiarze L, czy to za miesiąc czy pół roku, ale może się uda kupić Marina 🙂.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2021 o 15:19, marvelo napisał:

No i te przełożenia. Do starego można sobie było założyć nawet szosowe opony 700x28 i mocno pociągnąć na dużej tarczy po szosie, a na wspinaczkę i poszalenie w terenie (na oponach 2.0 tył i 2.2 przód) też starczyło przełożeń, a teraz?

Ta, może jeszcze TT zrobić po dodaniu lemondki i trailówkę po dodaniu myk-myka :D To jest rower do miasta, wół roboczy, "komuter", na wycieczki bez spiny, itp. i w tych zastosowaniach sprawdza się rewelacyjnie. I prosty napęd 1x też sprawdzi się w tych klimatach rewelacyjnie. Jedyne co to przesadzona kaseta o takim zakresie IMHO zbędna. A miejsce korb 3x jest na śmietniku historii :) 

PS. Mi te nowe wcielenie Muirwoodsa też nie leży 😜 Ale mogę się zgodzić, że krótsza rama i wyższa główka może być tym co napędzi klientów od "wygodnej pozycji", którzy obecnie zerkają w stronę tych wszystkich "rekreacyjnych mtb".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, m0d napisał:

Ta, może jeszcze TT zrobić po dodaniu lemondki i trailówkę po dodaniu myk-myka :D To jest rower do miasta, wół roboczy, "komuter", na wycieczki bez spiny, itp. i w tych zastosowaniach sprawdza się rewelacyjnie.

Ten rower jest reklamowany jako "komuter", ale obecność trzech blatów w korbie i dużej ilości miejsca w ramie na opony pozwala nabywcy dość mocna rozszerzać zakres jego zastosowań w obie strony. Spokojnie mógłbym na nim wystartować w amatorskiej czasówce na asfalcie (np. na oponach GP5000 700x28, dokładając jeszcze długie rogi typu L,no i może zakładając ciaśniejszą kasetę 11-28), jak i w maratonie mtb (na oponach Race King 2.2/2.0 w wersji Race Sport).

To, że ty masz w głowie jakieś ograniczenia i widzisz w rowerze tylko to, co mówi marketing nie oznacza, że wszyscy tak mają. Wciąż są ludzie, którzy na rower patrzą praktycznie, bez sztucznego kategoryzowania. Tacy będą chętnie wygrzebywać nadające się do jazdy korby 3x z tego śmietnika historii i robić z nich użytek, a tacy jak Ty będą kręcić młynka na dziecinnych blatach 38z, albo męczyć się pod górę na zbyt twardych biegach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2021 o 21:47, Kukudor napisał:

Porównując Kentfield 1 i 2 różnice są w przerzutce tylnej, ramie, mechanizmie korbowym, manetkach, łańcuchu i kasecie. Zresztą to już nie istotne, niepotrzebnie sobie zawracam głowę innymi modelami. Poczekam jednak na srebrny Kentfield 2 w rozmiarze L, czy to za miesiąc czy pół roku, ale może się uda kupić Marina 🙂.
 

Jaka jest waga okolo tego Kentfield 2? Do miasta wolalbys go czy jednak Muirwoods?:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...