Skocz do zawartości
grucha34

[Pomoc w zakupie] Pierwsza szosa

Rekomendowane odpowiedzi

grucha34

Cześć,

Dojrzała we mnie decyzja o zakupie pierwszej szosy. Rower chciałbym kupić w miarę szybko, przez zimę wpiąć go w trenażer i na wiosnę spróbować z czym to się je. Budżet jakim dysponuję to ok 3,5 tys. do max 4,5 tys. zł. Do tej pory ujeżdżałem MTB HT na kole 29 w wydaniu typowo pod maratony. Szosę chciałbym potraktować jako odmiana dla jazd w terenie i po prostu spróbować z czystej ciekawości. Zdążyłem się zorientować, że ten budżet jest trochę ni w kij, ni w oko :/ Oferta używek na olx i allegro nie jest znowu jakaś bogata zwłaszcza, jak ograniczę się do sprzętu w okolicy miejsca zamieszkania. Niestety w odróżnieniu od mtb, w temacie szos jestem zielony i nie bardzo potrafię porównać poszczególne rowery. Potrzebuję rower pod 180 cm, czyli ok rozmiaru 56. 

Możecie podpowiedzieć, czy szosa z naszej forumowej giełdy jest warta rozpatrzenia? Wygląda uczciwie, tylko rama jest wiekowa, bo z 2008 roku, ale kupiona i poskładana w 2018. Nie wiem czy jest sens pakować się w tak leciwą ramę?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sobek82

Ja kupiłem z '97 tyle że stalową, cieniowaną, na 600'ce, niech inni się wypowiedzą o karbonie w tym wieku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir

Budżet masz już fajny, za 4500 z pewnością wyrwiesz jakąś nówkę na fajnym osprzęcie. Przejzyj oferty nowych w necie, także z sieciówek, można dostać coś fajnego. Jak używka to zerknij na szybkierowery. pl - mają spory wybór i nie są to szroty. Możesz mieć problem z rozmiarem, prawdopodobnie jesteś na pograniczu M i L, 54 i 56, będzie zależało od geometrii konkretnego egzemplarza. Ja bym celował w M. Co do roweru z ogłoszenia, nie wiem. Po opisie jest fajny, ale 10 letni karbon? Im kupisz pristrzy rower - rama aku, widelec węgiel, koła dętkowe, żadne upierdliwe mleczka, ty.m będzie prostrzy w użytkowaniu, serwisie. Ja swoją szosą skaczę po krawężnikach, korzenie na ścieżkach leśnych to pikuś, wiem, że nie każdy odwarzy się szosa na takie manewry, zwłaszcza carbonem. Pamiętaj, carbon to obowiązkowo klucz dynometryczny obowiązkowo. I oglądanie ramy co rusz, czy nie ma uszkodzeń, pęknięć etc. Ja mam dożywotnią gwarancję na ramę ALU. I dożywotni spokój z tym. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

Nówka na nowej 105tce i alu ramie jest spokojnie do znalezienia w zakładanym budżecie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
11 godzin temu, grucha34 napisał:

Potrzebuję rower pod 180 cm, czyli ok rozmiaru 56. 

Zmierz przekrok

11 godzin temu, grucha34 napisał:

Możecie podpowiedzieć, czy szosa z naszej forumowej giełdy jest warta rozpatrzenia? Wygląda uczciwie, tylko rama jest wiekowa, bo z 2008 roku, ale kupiona i poskładana w 2018. Nie wiem czy jest sens pakować się w tak leciwą ramę?

Osobiście bym tego nie kupił, tzn. kupiłbym ale nie za 3500. Osprzęt w miarę współczesny ale ta rama wygląda już jak antyk. Za podobną kasę jesteś w stanie kupić bardziej współczesne madone, np:

https://www.olx.pl/oferta/trek-madone-3-5-54-carbon-ultegra-super-stan-CID767-IDH3MER.html#7a5284dc64

czy

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-trek-madone-4-5-roz-56-carbon-sram-red-CID767-IDGDYwQ.html#7a5284dc64

Przydałoby się wymyślić czy ma być alu czy karbon. W przypadku alu za te 4500 można się rozglądać za nowymi sprzętami na 105 (lub bardzo fajnymi używkami),  przy karbonie zostają używki

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir

Ja się boję karbonu. On ma ograniczona żywotność, na kilka lat. Za 4500 zł kupisz nówkę na pełnej grupie 105 w ALU, albo używkę w ALU, a resztę na buty, etc, chyba, że masz to już zkompletowane. Co nowe to nowe: napęd, opony, hamulce, plus gwarancja i święty spokój. Jeździsz i nie kombinujesz po forach jak co naprawić, na co podmienić. 

Np. https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc520-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-301734

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rafał87
19 minut temu, radomir napisał:

Ja się boję karbonu. On ma ograniczona żywotność, na kilka lat

nie pisz głupot.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grucha34

Cześć,

Dzięki za odpowiedzi. Przekrok mam 82 cm. Przymierzałem się latem do Tarmaca w jednym stacjonarnym sklepie i był to rozmiar 56. Po krótkiej przejażdżce pod sklepem było ok.  Jeżeli chodzi o budżet to wolałbym jednak rower z okolicy dołu widełek. Co do tego Treka z mojego linka to raczej niewiele ryzykuję, jeżeli rama zostałą kupiona jako nówka w 2018. Bardziej obawiam się tego, że skoro rama modelowo jest z 2008 roku to czy jej geometria jest nadal współczesna, czy będzie odbiegać od współczesnych standarów? Nie wiem jak to się na w przypadku rowerów szosowych bo w MTB 12 lat to przepaść w podejściu do geometrii... Jak na moje oko, nie wygląda jak antyk :) Ktoś się wypowie? 

Patrząc na ofertę używek na allgero w rozmiarze 56 w oko wpadają mi:

https://allegro.pl/oferta/focus-izalco-max-56-l-9813819749

https://allegro.pl/oferta/radon-ignite-ultegra-6800-56cm-w-carbon-dt-swiss-9894186234

https://allegro.pl/oferta/szosa-stevens-stelvio-shimano-105-5800-2-11s-56cm-9894011968

https://allegro.pl/oferta/bulls-harrier-shimano-105-11s-alu-carbon-idealny-9875726770

Pomożecie w diagnozie mocnych i słabych stron rowerów z tych linków?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sobek82

Stevens, powinien pójść za 3k pomijając allegro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
29 minut temu, grucha34 napisał:

Bardziej obawiam się tego, że skoro rama modelowo jest z 2008 roku to czy jej geometria jest nadal współczesna, czy będzie odbiegać od współczesnych standarów?

Geometrie szosowe są różne, podejście producentów zmienia się wraz z trendami na rynku. Kiedyś pożądana była jak najniższa waga. Później zaczęły pojawiać się rowery aerodynamiczne i waga zeszła na dalszy plan bo przecież aero is everything i nasz nowy rower pozwoli Ci zaoszczędzić 3w podczas 40km jazdy ze średnią 40kmh. Po erze "aero" przyszła moda na endurance, trochę wyższą główkę ramy, która skutkuje bardziej wyprostowaną pozycją. W międzyczasie do kolarstwa szosowego weszły mocno promowane przez producentów hamulce tarczowe i okazuje się, że bez tarcz to w ogóle nie da się jeździć. Obecnie mamy erę komfortu, wszystko ma być komfortowe, nieważne, że to rower do ścigania, ma być komfortowy, ma pochłaniać drgania, masz płynąć po drodze. Oczywiście na hamulcach tarczowych i z możliwością wsadzenia opony mtb, przecież nie można się ograniczać. A co sprytniejsi producenci, z lepiej działającym pr wypuszczają sprzęty typu trek emonda, która wg działu marketingu jest jednocześnie zarówno lekki jak i aero, zarówno komfortowy jak i responsywny, nadaje się i do ścigania i do wycieczek z dziećmi. I w związku z tym, że w końcu mamy rower idealny, wywalimy na niego cenę 12k, napiszemy, że jest super nowoczesny, ma najlepsze rozwiązania, to nieważne, że waży 9,15;P

W tym madone masz klasyczną, "wyścigową" geometrię, zresztą jak w każdym sprzęcie z linków

46 minut temu, grucha34 napisał:

Jak na moje oko, nie wygląda jak antyk

Designem bliżej mu do roku 2000 niż 2020 ale gusta są różne

54 minuty temu, grucha34 napisał:

Patrząc na ofertę używek na allgero w rozmiarze 56 w oko wpadają mi:

Biorąc pod uwagę klasyczne geometrie rowerów jakie wrzucasz szukałbym 54, przez chwilę w sklepie na wszystkim będzie Ci wygodnie. 

56 minut temu, grucha34 napisał:

bardzo spoko, tak naprawdę rower kompletny. Zwróć uwagę, że gość, który ma niby 185 założył w nim sztycę bez offsetu co w pewien sposób "potwierdza" moją teorię o szukaniu 54

59 minut temu, grucha34 napisał:

marka mniej popularna ale technicznie bardzo spoko, jest ultegra, są fajne koła

59 minut temu, grucha34 napisał:

ok

Godzinę temu, grucha34 napisał:

ok

 

Przy sprzedaży roweru na allegro masz chyba 10% prowizji, gość od bulls'a (śledzę, bo ma rower który mi się mega podoba) ma na olx niższe wyjściowe ceny a pewnie stówkę-dwie uda się urwać w obecnym okresie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chociemir
12 godzin temu, radomir napisał:

Pamiętaj, carbon to (...)oglądanie ramy co rusz, czy nie ma uszkodzeń, pęknięć etc. 

Ale dyrdymały...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
2 minuty temu, Chociemir napisał:

Ale dyrdymały...

Może i dyrdymały ale spójrz z drugiej strony. Ile osób z Twojego "rowerowego otoczenia" reklamowało alu ramy a ile karbon? Ile codziennie w internetach pojawia się pytań czy to rysa czy pęknięcie?

Zresztą jeden z pięknych, włoskich rowerów, znany na polskim yt również miał wymienianą ramę z powodu pęknięcia (gdzie mówimy o katalogowej cenie 30+)

Nie mówię, że karbon jest zły ale kupując używkę po gwarancji i uj wie od kogo ponosisz większe ryzyko niż wybierając alu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, Mihau_ napisał:

Ile osób z Twojego "rowerowego otoczenia" reklamowało alu ramy a ile karbon?

2 aluminiowe ramy (MTB - Spec, szosa - Fuji) pęknięte w okolicach suportu, obydwie po ok. 1,5 roku. Karbonowy MTB - Scott - po prawie dwóch latach katowania w każdych warunkach przez cały rok - żadnych uszkodzeń. 

Ryzyko jest to samo - jak się nie znasz, to i tytanową kupisz uszkodzoną. Z tym, że kupienie uszkodzonej karbonowej ramy mocniej uderzy po portfelu, niż kupienie uszkodzonego alu. :)

A sprawdzanie ramy co chwila...serio? :D Inspekcja "z grubsza" w czasie mycia, dokładniejsza przy okazji serwisów. Chyba musiałbym spaść z lowelka na głowę bez kakakasku, żeby przed każdą jazdą sprawdzać ramę. ;) Wystarczy mi inspekcja ciśnienia i ewentualne przetarcie/smarowanie łańcucha.

 

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy

Skoro mtb ustawione pod maratony to wejdź sobie w jakąś szosę o bardziej sportowym charakterze...w tym budżecie oczywiście sensa trentino na alu ramie z dobrą wagą. Z maratonów mtb przesiadałem się kiedyś na szosę i szybko odkryłem, że i tu lubię docisnąć. Jakiś czas temu szło wyrwać karbonowe krossy vento na tiagrze 10r w tym budżecie.  Za 4k gdzieś jakieś fondriesty chodziły, ale co to za sprzęt to niech się wypowiedzą posiadacze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grucha34

Z zaciekawieniem przeczytałem wasze podpowiedzi. Dzięki za cenne uwagi.

https://allegro.pl/oferta/bulls-harrier-shimano-105-11s-alu-carbon-idealny-9875726770

Ten Bulls powyżej stoi w Obornikach, gdzie mam żabi skok z Poznanania, mogę przejechać się i obejrzeć. Ten sam sprzedawca ma całkiem sporo rowerów w ofercie:

https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/zJh9/

Z całej palety w oko wpadł mi jeszcze ten Giant:

https://www.olx.pl/oferta/giant-tcr-limited-ultegra-alu-carbon-nowy-szosa-kolarka-CID767-IDGCt4p.html

Rozmiarowo powinno być ok, sprzęt nowy. Co o nim myślicie? Napęd 2x10, koła to chyba nic szczególnego?

Focusa mogę również obejrzeć przed zakupem. 

W okolicy mam też sprzedawcę: Bernard rowery, kóry też ma sporo szos. Z jego oferty wpadła mi w oko ta, w kontekscie rozmiaru 54:

https://www.olx.pl/oferta/przebieg-40km-boardman-team-m-carbon-tiagra-rower-szosowy-szosa-faktur-CID767-IDH0pkW.html#ee53f9b5a8

Temat Treka z naszego forum chyba jednak odpuszczę, bo raczej większość z Was odwodzi mnie od takiego zakupu :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy
Napisano (edytowane)

Bulls się nie wyśwetla....a co do Gianta. 4k za stary model tcr'a i na starej ultegrze 10r. Nie wziąłbym...za te pieniądze oczywiście choć rower niby nowy. Rozmiar dobry.

Mieszasz geometriami. Tcr to przecinak do zapie...a, nie każdemu pasuje też kompaktowa rama. Boardman geo bardziej endurance.

Edytowane przez nossy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir
Napisano (edytowane)

Jak jesteś z Poznania, to szybkierowery. pl. Oni mają poza używkami też Sensa. Chyba w okolicach Zlotowskiej mają swój sklep, nie było problemu, żeby przetestować rower u nich. 

Edytowane przez radomir

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grucha34
10 godzin temu, nossy napisał:

Mieszasz geometriami. Tcr to przecinak do zapie...a, nie każdemu pasuje też kompaktowa rama. Boardman geo bardziej endurance.

Mieszam, bo nie wiem jaka geometria będzie odpowiednia. Rower MTB mam ustawiony dość agresywnie. Co to znaczy, że rama jest kompaktowa? Nie spotkałem się z tym określeniem :) 

Szybkierowery.pl też znam, śledzę ofertę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
7 godzin temu, grucha34 napisał:

Co to znaczy, że rama jest kompaktowa? Nie spotkałem się z tym określeniem :) 

Bo się go praktycznie nie używa. Powiedzmy, że o wiele bardziej popularnym określeniem jest rama slopingowa. BTW nie ma to najmniejszego znaczenia w temacie geometrii 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy
9 godzin temu, grucha34 napisał:

Mieszam, bo nie wiem jaka geometria będzie odpowiednia. Rower MTB mam ustawiony dość agresywnie. Co to znaczy, że rama jest kompaktowa? Nie spotkałem się z tym określeniem :) 

Szybkierowery.pl też znam, śledzę ofertę. 

Dlatego zasugerowałem Tobie wcześniej, żebyś raczej uderzył w geometrię bardziej sportową. Niestety to sugestia oparta tylko i wyłącznie o moje własne doświadczenie. Podjedź sobie do biketopu na naramowicką (uwaga na remonty) lub na smochowice i przymierz się do tcr'a i do np.: contenda lub defy celuj w rozmiar m/l). Poczujesz różnice. Oczywiście stara rama tcra różni się nieco od nowej. Obadaj też sobie tą sensę tentino.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grucha34

Dzięki za wszystkie wskazówki. Dzisiaj miałem okazję obejrzeć i przejechać się kawałek dwoma sztukami. Były to:

https://szybkierowery.pl/produkt/cannondale-caad-8-105-r-56/

https://www.olx.pl/oferta/bulls-harrier-sh-105-11s-alu-carbon-jak-nowy-szosa-kolarka-CID767-IDFXZx3.html

Cannondale wizualnie był ok, drobne ryski, jak to w przypadku rowerów z jakichś zachodnich wypożyczalni. Jazda próbna bez zastrzeżeń. Napęd podjechany, przymiar wpadał w łańcuch na wartości 0,7 %, ząbki na dole kasety miały delikatne zadziory.

Bulls okazał się rowerem w stanie prawie sklepowym, pełna grupa 105, brak śladów zużycia na napędzie. W porównaniu do Cannondala dużo słabiej hamował, mimo hamulców dual pivot. Wziąłem Bullsa ze względu na nienaganny stan. Wydaje mi się, że wtopy nie będzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

No i git

Skuteczność hamowania to przede wszystkim jakość klocków, możesz kupić ultegry i będzie bardzo dobrze. Ew. pancerze do wymiany, mogą się odksztalcac

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir
W dniu 7.11.2020 o 16:18, Chociemir napisał:

Ale dyrdymały...

Tak ufa Kolega 9 letniej ramie carbonowej? 

Poza tym graty! I do zoba na ulicach Poznania i wlkp! 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grucha34
W dniu 14.11.2020 o 22:13, radomir napisał:

Poza tym graty! I do zoba na ulicach Poznania i wlkp

Dzięki. Jak będzie jeszcze pogoda to test będzie w weekend, a jak nie to inauguracja nastąpi na trenażerku, a test uliczny na wiosnę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×