Skocz do zawartości

[szosa] Emonda czy Emonda


hunter78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie pytanie.

Czy lepiej kupić nową Emondę na ramie karbonowej, czy nową Emondę na ramie aluminowej ?

Osprzęt w jednym i drugim przypadku to Shimano 105. 

Naoglądałem się filmów na YT i już sam nie wiem co wybrać. Różnica w cenie to 800zł więcej za ramę karbonową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Mihau_ napisał:

Podchodząc do kupna roweru racjonalnie warto zacząć od wyboru materiału a dopiero później szukać modelu. Nooo ale kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego więc mniejsza

Jeśli wychodzi 800 drożej to weź karbon

Alu 0,6kg lżejsze niż karbon:D

Czy mógłbyś rozwinąć temat, dlaczego kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego ?

A może doradzisz aby nie kupować Treka a kupić np Cannondela ? Bo nad Cannondalem też myślę. Ale jaki model C. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, hunter78 napisał:

Bo nad Cannondalem też myślę. Ale jaki model C. ?

A może najpierw wymyśl co Ci w rowerze potrzebne i czego od niego oczekujesz?

Teraz, hunter78 napisał:

Czy mógłbyś rozwinąć temat, dlaczego kupno emondy z racjonalnym podejściem niewiele ma wspólnego ?

To może najpierw sam napisz co Cię skłania do wyboru emondy? Marketingowy bełkot treka? 

"Émonda SL 5 Disc, to lekka szosówka z włókna węglowego" - "zaawansowany technologicznie rower" za 11 899 waży tyle co budżetowy cube na sorze za 4k:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal autor za mało napisał na czym mu zależy, ale chyba chce mieć lekką szosę do treningów, więc może:

Canyon Ultimate CF SL 7? Karbon, kosztuje tylko 7899zł a waży 7.7kg ;)

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7/2751.html?dwvar_2751_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

lub "odmiana" endurance, ciut cięższa:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-7.0/2508.html?dwvar_2508_pv_rahmenfarbe=BK

 

A Cannondale-a też kilka opcji ostatnio oglądałem, nawet miałem wypożyczyć na weekend ale finalnie brakło czasu przez zawody, natomiast Cannondale jak i Trek i Specialized to są drogie opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@clavdivs Emonda SL 5 to bazowy, najtańszy karbonowy rower z oferty. Poza karbonową ramą ma masę ciężkich komponentów, wręcz żywcem wyjętych z rowerów (tego producenta) kosztujących 3000-5000zł. Wynika to z faktu, że TREK wycenił samą ramę na 11000zł, więc do roweru za 12000zł ciężko było im wsadzić sporo dobrych podzespołów. Sama hydrauliczna 105-tka to jakieś 2500-3000zł, więc w zasadzie cała reszta, mostek, kiera, siodełko, maszt są po prostu najtańszymi z oferty marki TREK/Bontrager.

Taka konfiguracja sprawiła, że Emonda SL 5 jest faktycznie ciężkim rowerem - waży 9.2kg w rozmiarze 56 (ważyłem), czyli tyle, co niektóre tanie aluminiaki na niskiej klasy komponentach, dla przykładu tutaj Cube Attain kosztujący 3499zł na Shimano Sora:

https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/road/road/attain/cube-attain-greynflashyellow-2020/

Ważący 9.6kg :)

Oczywiście porównywanie dwóch rowerów jedynie na bazie ich wagi jest kompletnie "z d***", ale tak - jeżeli interesuje nas tylko waga to w przypadku tych dwóch rowerów jest bardzo zbliżona :D . Dodatkowo ten konkretny Cube ma kasetę 11-34, więc coś, co zdecydowanie można początkującym polecić.

Oczywiście każdy rower warto samodzielnie zważyć, bo nieraz podawane wartości na stronach producentów także są "z d***" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arturooo3 napisał:

Nadal autor za mało napisał na czym mu zależy, ale chyba chce mieć lekką szosę do treningów, więc może:

Canyon Ultimate CF SL 7? Karbon, kosztuje tylko 7899zł a waży 7.7kg ;)

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7/2751.html?dwvar_2751_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

lub "odmiana" endurance, ciut cięższa:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-7.0/2508.html?dwvar_2508_pv_rahmenfarbe=BK

 

A Cannondale-a też kilka opcji ostatnio oglądałem, nawet miałem wypożyczyć na weekend ale finalnie brakło czasu przez zawody, natomiast Cannondale jak i Trek i Specialized to są drogie opcje.

Autor już odpowiada. Odwiedziłem salon Treka w Bielsku-Białej w nadziei że ceny rowerów spadną bo w końcu niedługo Black Friday. Podeszła do mnie miła Pani która zaproponowała mi Emonde SL5 w cenie 9900zł. Po krótkiej rozmowie powiedziałem Pani że szukam raczej aluminiowego roweru na 105tce z hydraulicznymi hamulcami. Dlaczego aluminiowego, bo jest trwalszą konstrukcją. Bardziej odporną na uszkodzenia. A karbon uszkodzony może nie nadawać się do naprawy. I Pani z Treka zaproponowała mi Emonde alu na 105tce z hydraulicznymi hamulcami za 9100zł. Wróciłem do domu i zacząłem się zastanawiać co wybrać. Dlatego też utworzyłem tego posta.

A teraz na czym mi zależy.

Chciałbym rower do jazdy na dłuższe trasy. 70 i więcej km. Teren po jakim jeżdżę to góry. Drogi asfaltowe. Okolice Bielska-Białej, Żywca, Wisły itd. Chciałbym kolarkę na dobrym osprzęcie a więc na 105tce. Koniecznie z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi. Dlaczego na hydraulice ? Otóż w maju miałem przykre spotkanie z samochodem terenowym i złamałem kości śródręcza. Dlatego wole pewniejsze hamulce a hydrauliczne do takich się zaliczają. Oczywiście zdaję sobie sprawę że taki rower będzie cięższy oraz droższy. Mimo to jednak wolę hydraulikę.

Jakiś czas temu pewna osoba z tego forum poleciła mi Canonndala. Tego o to: https://www.olx.pl/oferta/cannondale-synapse-carbon-disc-2020-CID767-IDGsFmA.html#f20fb7aced

wszystko super ale ciężko się dogadać ze sprzedającym. Gość praktycznie nie odpowiada na wiadomości a o odebraniu telefonu, którego w ofercie nie ma to już nie wspomnę.

Dlatego zacząłem szukać i tak wylądowałem w salonie Treka w B-B. Wiadomo waga roweru też się liczy. Bo 9kg za Treka to troszkę dużo zwłaszcza że konkurencja ma lżejsze rowery.

Ale znalazłem też i takiego:  https://www.greenbike.pl/rower-endurance-cannondale-synapse-carbon-105-2020-p-5786.html?gclid=CjwKCAiAv4n9BRA9EiwA30WND21xLCTMq6Uox77GonZ_QTKs5RgCbAFMBFl3GTjZfGagQ4InbrPwJBoCTekQAvD_BwE

albo takiego:

https://bike-room.pl/pl/p/Cannondale-Caad-13-Disc-Ultegra-5034-56-BPL-2020/16609

Ja nie twierdzę że to musi być trek. Ale proszę Was kolegów po fachu o doradztwo jaki wybrać ? Karbon czy alu. Bo sprzedawca w sklepie zawsze będzie doradzał że jego jest najlepszy.

 

A i jeszcze jedno. Zamierzam się ścigać amatorsko. Ale to pewnie dopiero w 2022 roku. O ile dożyjemy i pandemia nas nie zabije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w góry oczywiście lekkie szosy górskie mają jak najbardziej sens. Do takich zaliczają się np. sztandarowe Emonda oraz Tarmac, natomiast z marek popularnych są one też po prostu najdroższe. Oba mogą być lekkie ale de facto dopiero powyżej 20 000zł - nie każdy chce tyle wydawać na rower i nie ma  tym nic dziwnego, na przeciętną polską kieszeń są to absurdalne pieniądze "na rower". Więc jeżeli nie zarabiasz po prostu zachodnich pieniędzy i nie jesteś uparty na marki wkoło których ciągle pojawia się (niesłusznie) słowo "premium" jak Trek i Specialized to zrezygnuj z tych dwóch. Natomiast Cannondale także je goni niestety tamtych dwóch cenowo (chociaż korba FSA i tak jest krokem w kierunku obniżenia wagi) natomiast CAAD-y koło dyszki też niestety nie są lekkie.

Odpowiednikiem Emondy/Tarmaca wśród tańszych marek jest właśnie Canyon Ultimate. Wyżej podesłałem wersję na szczękach ale jeżeli wolisz tarcze to ta sama 7-mka jest też koło dyszki oferowana na tarczach:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7-disc/2754.html?dwvar_2754_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

Jest to dobry karbonowy rower, wążący 7.9kg. Więc stricte wagowo w cenie 10 000zł masz to, co Trek i Spec oferują w okolicy 20-25k PLN. Jeżeli nie jesteś tak uparty (jak np. ja, ja jestem uparty kozioł) i nie przeszkadzają Ci linki częściowo wystające na wierzchu to Canyon-y będą prawdopodobnie jedną z najciekawszych opcji. TREK po prostu z nowym rowerem wspinaczkowym poszedł trochę bardziej w aero niż stricte wspinaczkę i odbiło się to na zwiększonej wadze.

Jeżeli masz możliwość dopłacić do modelu 8 za 12500zł to dostaniesz osprzęt Shimano Ultegra i 7.5kg rower na tarczach:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-8-disc/2755.html?dwvar_2755_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK&dwvar_2755_pv_rahmengroesse=M

Natomiast jeżeli trochę Ci wszystko jedno to pozostałbym przy 105-tce - to świetna grupa.

 

Innych opcji jest oczywiście cała masa, tak mniejszych jak i większych producentów, tanich i drogich natomiast myślę, że ofertę Canyona zdecydowanie warto dobrze sprawdzić ;).

PS: jak Ci się akurat nie podoba (chociaż moim zdaniem Canyony są całkiem fajnie ułożone) to daj znać poszukamy czegoś innego jeszcze... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij sobie na tcr'a, dobry stosunek jakość/cena

Fajną opcją będzie też rose https://www.rosebikes.pl/rose-x-lite-four-disc-105-2674337?product_shape=UD-Carbon%2FEmergency-Orange

Jeśli chcesz mieć przy okazji "coś ciekawego" to w okolicach tych 10-12 znajdzie się jakiś look, basso, bianchi czy merckx noooo ale sam musisz zdecydować czy chcesz mieć jak najwięcej za jak najmniej czy rower przyciągający wzrok

A w ogóle to możemy sobie debatować o modelach i rzucać danymi ale to trochę bez sensu biorąc pod uwagę beznadziejną dostępność niektórych modeli .Co z tego, że wybierzesz np. jakiegoś canyona skoro płacąc dzisiaj dostaniesz go w marcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostanie w marcu, czyli w sam raz na początek sezonu ;). Na wieeele rowerów szosowych obecnie trzeba czekać do marca.

Ten Rose ma super wagę natomiast Gianty też fajna opcja tylko na tarczach już cięższe niż Canyon/Rose. Look-i są piękne natomiast w tych pieniądzach tarczowe też podobnie jak Giant, pod 9kg ważą (choć nie powyżej 9kg). A Bianchi jak wychdzi wagowo na tarczach w okolicy 10-12k @Mihau_ ? Bo nie śledzę ale ich rowery są przecudne.

W górach waga ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, prędzej czy później i tak się sprowadza do tego co się komu podoba :D.

A co widzicie z oferty +/- 10k stricte konkurencyjne wagą dla Canyona? Tzn. faktycznie z 7-mką z przodu lub mniej i na tarczach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mniej to pewnie ciężko ;) Pytam, bo jest trochę małych, niepopularnych producentów, którzy kombinują z pasji - czasem ich cel to właśnie bardzo lekkie rowery.

Niemniej nie wiem, czy w tych pieniądzach są tego typu nowe, tarczowe opcje - pytam z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, abdesign napisał:

Nie napisałeś ale to żadna konkurencja najtańszy wallers73 ważący 8,9kg kosztujący 3,4k

Gdzieś widziałem info, że lavaredo na ultegrze łapie się w granicach 8,5

@arturooo3 bianchi sprint disc ultegra to 9kg na fabrycznych kołach shimano, które bodajże katalogowo ważą 2100

 

Wydaje mi się, że jakaś sensa byłaby do skonfigurowania w granicach tych 8kg jeśli waga ramy/widelca jest prawdziwa

https://www.sensabikes.com/custom-bikes/1023/giulia-g3-disc-cherry-red#cccff64b4782ab28f0a69339f9a84634

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...