Makak77 Napisano 3 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2020 Cześć, mam w rowerze sprężynowy amortyzator SR suntour NEX HLO pod v-brake. Chciałem wyczyści górne golenie i uszczelki. Tu pojawia się problem. Nie jestem w stanie wyciągnąć górnych goleni z dolnych. Na dole są śrubki 10mm. Odkręciłem trochę i uderzyłem w nie młotkiem, żeby poluzować wewnętrzne elementy. Po odkręceniu całkowicie śrub nadal nie byłem w stanie całkowicie wyciągnąć górnych goleni, co najwyżej udało mi się je wysunąć około 10 cm. Porblem jest w goleni, gdzie jest mechanizm blokady, ani nie jestem w stanie wyciągnąć go od góry ani gwintowana oś od dołu nie da się wybić. Ktoś jest w stanie mnie nakierować lub pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KasztanFR Napisano 3 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2020 Odkręć śrubki tak, żeby łebki wystawały jakies 3-4mm nad goleń i pukaj dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makak77 Napisano 3 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2020 Chyba 10 min pukałem i doszedłem do takiej siły, która była granicą uszkodzenia czegoś wewnątrz goleni. Może spróbuję jeszcze raz, jeśli nie pójdzie to oddam do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KasztanFR Napisano 3 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2020 Oczywiście odkręciłeś obie śrubki całkowicie zanim zacząłeś prubować zdjąć lagi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makak77 Napisano 3 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2020 Oczywiście, że tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KasztanFR Napisano 3 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2020 Zapodaj zdjęcie tych otworów pod kątem żeby było widać co jest w środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makak77 Napisano 3 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2020 Za wiele tam nie będzie widać, bo jak mówiłem oś gwintowana, na której była nakrętka w ogóle nie wychodzi. Ale jutro postaram sie zrobić i wrzucić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 A amortyzator pracował normalnie przed serwisem? Były przypadki że następowała korozja i lagi "łączyły" się ze sobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makak77 Napisano 4 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Tak, normalnie. Jak taki amortyzator, uginał się na większych wybojach, blokada działała. Korozja raczej nie. Stosunkowo nowy i unikam deszczu. Pomyślałem, że to może jakiś nierozbieralny model lub trzeba w jakiś inny mniej oczywisty sposób to zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 A korki wykręcone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 Ale korki przecież nie mają nic wspólnego z zdjęciem dolnych lag. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 jak serwisowałem swój to wykręciłem korki i rozebrałem na tzw. czynniki pierwsze. I okazało się, że korozja jednak jest w środku. Tak więc jeśli kolega juz dobiera sie do amorka to może powinien zrobić tak samo? Potem wyczyścic i nasmarować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 Powinien, ale problem jest taki, że nie może ściągnąć dolnych lag. Korki tutaj nic nie zmienią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 Może rysunek złożeniowy będzie pomocny https://www.srsuntour.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded views/2019/Suspension Fork/SF19-NEX/SF19-NEX-E25-DS-NLO-700-50_63-_1_.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makak77 Napisano 11 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 Korki wyciągałem, kręciłem - nic nie daje. Schemat też widziałem, i wg niego powinno pójść bez problemu. Zdjęcia, które obrazują sytuację - da się wyciągnąć górne golenie do pewnego momentu. Problem jest goleń z mechanizmem blokady. Może wystarczy mocniej uderzać, ale uderzałem przez kilka min i naprawdę dość mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 a masz jakiś smar/odrdzewiacz w aerozolu? Ja bym popsikal do środka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 Duzo zeszlo. Rdzy nie ma bo by bylo widac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makak77 Napisano 11 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 Teraz, skom25 napisał: Duzo zeszlo. Rdzy nie ma bo by bylo widac. Tyle ile zeszło, wyszło bez żadnego wysiłku za pierwszym razem. Widelec ma z rok i deszcz widział może z raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 To jestes na koncu. Obstawiam ze dolna czesc haczy o tuleje slizgowa. Sprobuj wyciagac idealnie pionowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makak77 Napisano 11 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2020 Teraz, skom25 napisał: To jestes na koncu. Obstawiam ze dolna czesc haczy o tuleje slizgowa. Sprobuj wyciagac idealnie pionowo. Ma to jakiś sens, spróbuję następnym razem jak się zabiorę za to. Choć z drugiej strony próbując wyciągnąć górną cześć próbowałem poruszać w różnym kierunku górne golenie względem dolnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2020 Uwaga techniczna - nie cytuj ostatniego posta w całości, bo moderatorzy sa czuli na to A psiknięcie smarem powinno jednak pomóc. Dla mnie sprawa jest dziwna, bo rozbierałem tego typu amorki kilka razy i nie było takich problemów jak opisywany. Może do serwisu z tym iść? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2020 A jak pukales od dolu, to tlumik byl odblokowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makak77 Napisano 12 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2020 Tak, próbowałem w różnych ustawieniach mechanizmu blokady. Pewnie gdy nie dam rady to wyląduje w serwisie i podpytam się w czym był problem lub co robiłem źle @ACTIVIA Może masz jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2020 Kolego Prosta robota. W ten gwintowany pręt co wychodzi z dolnej lagi, puknij mocno młotkiem przez deseczkę tak żeby ci odbił popychacz sprężyny i spokojnie wyciągniesz sobie dolne lagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makak77 Napisano 12 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2020 Hmm. Pukałem, ale spróbuję mocniej. Dzięki wszystkim za rady, w weekend spróbuję jeszcze raz. Może się podda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.