Skocz do zawartości
3143k4r2

[hamulce tarczowe] Co wpakować do 29era z drop barem ?

Rekomendowane odpowiedzi

3143k4r2

Nosze się z zakupem spowalniaczy do jednego z moich 29erów. Aktualnie wpakowany na szybko kokpit z innego roweru :Shimano Sora 2x9 z hamulcami TRP Spyre-C i rotorami 160mm. Przyzwyczajony do hydrauliki z mtb odczuwam delikatny brak siły i inną prace, ale nie jest źle. Aktualnie mam Singla ale planuje 1x11 stąd Apex. Przymierzam się do 4 opcji :

1) Klamki Apex 1x11 + zaciski avid bb7     ok 1000 zł

2) Klamki Apex 1x11 + zaciski TRP Spyre-C   ok 1300 zł

3) Klamki Apex 1x11 + zaciski Apex  ok 1500-2000zł

4) Same dobre klamki hamulcowe + avid bb7/TRP Spyre-C    - póki jest singiel a przy kupowaniu kasety/przerzutki kupić Apexa 1x11 (bardziej chodzi o brak ruchu bocznego klamki)

Powstaje pytanie czy faktycznie jest sens dopłacać 1000 zł do hydraulików ? O ile w MTB zawsze miałem hydro to tutaj ceny samych klamkomanetek sa po prostu CHORE. Jeśli nie warto dopłacać to jak avid ma się do trp ? Różnica cenowa niewielka ale gdyby prac była podobna to po co ...

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

Edytowane przez 3143k4r2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM

Ja bym poszedł w kupno pełnej hydrauliki, coś mi swita ze na FB marketplace widziałem nawet wczoraj komplet Apex hydro 1x11 z zaciskami za jakieś 1300zł, chyba że muszą być nowe.

Sam się bujam na wynalazku z manetką XT, ale łapy grx są  irracjonalnie drogie, min  1200zł. Trenowałem różne klamki, różne zaciski mechaniczne - i jak piszesz, tragedii nie ma, ale brzytwa toto nie jest. Natomiast zauważalna róznica na kole 29x2.1up  jest z tarcza 180 z przodu zamiast 160,  przy oponach 40c nie było tego tak czuć.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mateusz30

Mam w gravelu trp spyre. Kupiłem, bo podobno najlepsze heble mechaniczne. Śmigam 2 sezon bez dotykania czegokolwiek.

Nie widzę najmniejszego powodu, żeby sobie życie kompliować hydrauliką, która nadal jest niedopracowana w szosowych klamkach. Szczególnie, że schimano miewa problemy zimą.

W trp ustawiasz raz osobno każdy tłoczek i nie dotykasz do końca życia klocka. Dla mnie bomba. Siła hamowania też największa ze wszystkich mechaników.

I nie szedł bym w apexa. Mają fatalną opinie, jeśli chodzi o trwałość. W ogóle na szosie nie szedł bym w srama.

Schimano, to zupełnie inna liga. Kupisz sorę i ona bije na głowę apexa i niższe grupy. A nowa tiagra chodzi jak ultegra.

Zresztą wystarczy się w sklepie przymierzyć, żeby wiedzieć, że sramowskie klamki to lipa.

Zaliczysz pierwszą glebę, uszkodzisz klamkę albo zacznie cieknąć po sezonie i będziesz wiedział, czy było warto. :)

Brak bocznego ruchu klamki nie ma najmniejszego znaczenia.

Poza tym możesz mieć 2 różne klamki najzwyczajniej w świecie.

Edytowane przez Mateusz30
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM
36 minut temu, Mateusz30 napisał:

Mam w gravelu trp spyre.

Z jakimi klamkami / kasetą / przerzutką ? 

Bo 11s w mtb raczej będzie z kasetą 40t || 46t  i wtedy zaczynają się schody, ale nawet mechaniczne klamkomanetki są bardzo drogie.

Możesz rozwinąć temat niedopracowania hydrauliki w szosowych klamkach? Takie GRX mają jakieś większe wady ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3143k4r2

Miałem przyjemność jeżdżenia na Eskerze 6.0 z GRX i ładnie to hamuje. Klamki wygodne ale cena kompletu zabija. Stąd pomysł o Apexie chociaż nie ukrywam, że nie jeździłem. Macałem je tylko w Boganie ST od Rondo i wydawały się być ok. Moje Spyre zatrzymują rower ale nawet przy mojej sporej łapie trzeba użyć siły, nie to co w hydraulice.

 

Mam jeszcze pytanie pozakonkursowe. Mam nowe koło z piastą alfine 8 czy każda klamkomanetka szosowa  na 8 przełożen obsłuży tą piastę czy tylko manetka stricte pod Alfine ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Maszt też jedno, nieoczywiste wyjście

Kupujesz mechaniczne klamki apexa + wynalazek giant'a

https://www.olx.pl/oferta/giant-conduct-komplet-hamulce-hydrauliczne-na-linke-CID767-IDH7wjg.html#a6f966a897

i masz "hydraulikę" w cenie poniżej mechaniki, zostaje jedynie dyskusyjny wygląd (ale wydaje mi się, że przy 29er z barankiem to nie jest duży problem). Możesz to nawet kupić, testowo zapakować do tej sory a później albo dokupisz mechanicznego apexa albo pójdziesz od razu w pełną hydraulikę

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3143k4r2

Widziałem ten paten i chyba wolałbym TRP hy/rd mniej kombinowania :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

hy/rd miałem okazję jeździć w tribanie i delikatnie mówiąc bez szału, contucta w łapach nie trzymałem ale niby ma o wiele lepszą modulację. No i w sumie biorąc pod uwagę większą ilość płynu w układzie to coś w tym pewnie jest

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM

Ten zestaw Gianta ma tylko jedną wadę dla mnie - mostek , można zastosować tylko Gianta (najkrótszy chyba 60mm) więc to dodatkowo 80-100zł (jeśli uda się znaleźć).

Poza tym jest na pewno dużo wydajniejsze niż TRP hy/rd , po prostu większośc układu jest hydrauliczna i ma to ogromne znaczenie - wiem po popełniłem takie coś z klamką slx m7000 ;) tylko wygląda beznadziejnie,  za to przy połączeniu link z regulatorem klamki wyszedł regulator odsunięcia klocków :devil:

Taki Giant jest u mnie nr 2 na liście , bo jeszcze jest kwestia wspomnianych drogich klamkomanetek 11s które i tak trzeba kupić...i tak źle i tak niedobrze   - dlatego na razie manetka XT ratuje mi życie z RD-M8000 B)

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

Ludzie boją się mechanicznych tarczówek, jakby to jakieś ZUO było. Podczas gdy może są nieco bardziej wymagające w serwisie i bieżącym utrzymaniu, ale siła hamowania jest bardzo adekwatna. Zawsze zresztą można dołożyć sobie większe tarcze czy bardziej metaliczne klocki.

Z przednim hamulcem zwykle nie ma problemu, zaś do tylnego można sobie zrobić pancerz bezkompresyjny

i działa jak złoto. Ten life-hack z filmu wykorzystuję do tej pory w dwóch rowerach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM
13 godzin temu, 3143k4r2 napisał:

4) Same dobre klamki hamulcowe + avid bb7/TRP Spyre-C

a tutaj jakie klamki miałeś na myśli? 

oraz co do zacisków - Spyre-C mają ciąg szosowy , bb7 też rozumiem obstawiasz w wersji Road ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3143k4r2

Chodziło mi o jakieś klamki bez manetek ... z pewnością gdzieś jakieś da się kupić :) co do bb7 to gdzieś widziałem właśnie road w cenie mtb ... pytanie czy faktycznie musza buc to wersje road ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM

Mam BB7road, działa mi to z klamkami Tekro RL-340  , pupy nie urywa - lepszy docisk ma jakiś Accent Freezer (ma ciąg mtb i regulację klocka wewnętrzego)

O klamki pytałem dlatego , że na razie jedyne mi 'znane z ciągiem linki mtb'  to Tektro RL-520 ...może w celach testowych zakupię...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM

Śmiechem żartem -  trafiłem na Ali jakieś wynalazki z ciągiem mtb (tak powiadają, no i oś obrotu dźwigni może o tym świadczyć).

Kupiłem za niecałe 40zł, zobaczymy co to warte, a skusił mnie kształt klamki, nieco bardziej zadarte do góry niż rl520 , upatruję w tym szansę na 'skrócenie dystansu i wygodniejszy chwyt' ...każdy cm się liczy;)

https://pl.aliexpress.com/item/4001224971238.html

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kazafaza

Jak dobrze pamiętam Alfine ma inny ciąg sznurka niż „zwykłe” manetki, potrzebowałbyś dedykowanej do alśfinki. 

Według mnie BB7 mają lepszą siłę hamowania niż Spyre C ale gorszą modulację. 

Na ribble.com znajdziesz komplet Apex’ów po £109 za koniec jak dobrze pamiętam, mogę ogarnąć 10% rabat. 

Sam mam mechaniki w góralach - BB7 i ich podróby od Redland a w grawelu Spyre C i nie tęsknię specjalnie za hydrauliką...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3143k4r2

Z czystej ciekawości przejrzałem ali i znalazłem https://pl.aliexpress.com/item/1005001286529206.html?spm=a2g17.12010612.8148356.33.4794494a0C4sCt  134 zł za 2 zaciski hybrydowe + tarcze 160 :)  Zastanawiam się czy to  w ogóle może działać ? Z jednej strony kusi cena i chęć sprawdzenia z drugiej trochę szkoda ryzykować utraty zdrowia :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM

Działa zapewne podobnie jak TRP HY/RD   , z tą różnicą że te z Ali mają ciąg MTB   oraz , co dość istotne, nie widzę żadnych sensownych klocków do tego , sama żywica .

Już sensowniejsze wydają mi się za 105zł (109,14 zł dokładnie) takie mechaniki z dwoma ruchomymi klockami, tutaj już szersza gama pasujących klocków  https://pl.aliexpress.com/item/33043357689.html

Albo po prostu bb7 https://pl.aliexpress.com/item/32980305192.html  -  tyko 175 za komplet jest tak podejrzanie mało że mam obawy że są to te podróbki które pękały (na forum są ze 2 wątki o tym).    

Także przez tą wątpliwość sam skłaniam się do tego zestawu za 105, chociażby żeby zobaczyć jak to działa w praktyce .

 

Edytowane przez RafalxM
edit

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×