Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Co wpakować do 29era z drop barem ?


3143k4r2

Rekomendowane odpowiedzi

Nosze się z zakupem spowalniaczy do jednego z moich 29erów. Aktualnie wpakowany na szybko kokpit z innego roweru :Shimano Sora 2x9 z hamulcami TRP Spyre-C i rotorami 160mm. Przyzwyczajony do hydrauliki z mtb odczuwam delikatny brak siły i inną prace, ale nie jest źle. Aktualnie mam Singla ale planuje 1x11 stąd Apex. Przymierzam się do 4 opcji :

1) Klamki Apex 1x11 + zaciski avid bb7     ok 1000 zł

2) Klamki Apex 1x11 + zaciski TRP Spyre-C   ok 1300 zł

3) Klamki Apex 1x11 + zaciski Apex  ok 1500-2000zł

4) Same dobre klamki hamulcowe + avid bb7/TRP Spyre-C    - póki jest singiel a przy kupowaniu kasety/przerzutki kupić Apexa 1x11 (bardziej chodzi o brak ruchu bocznego klamki)

Powstaje pytanie czy faktycznie jest sens dopłacać 1000 zł do hydraulików ? O ile w MTB zawsze miałem hydro to tutaj ceny samych klamkomanetek sa po prostu CHORE. Jeśli nie warto dopłacać to jak avid ma się do trp ? Różnica cenowa niewielka ale gdyby prac była podobna to po co ...

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedł w kupno pełnej hydrauliki, coś mi swita ze na FB marketplace widziałem nawet wczoraj komplet Apex hydro 1x11 z zaciskami za jakieś 1300zł, chyba że muszą być nowe.

Sam się bujam na wynalazku z manetką XT, ale łapy grx są  irracjonalnie drogie, min  1200zł. Trenowałem różne klamki, różne zaciski mechaniczne - i jak piszesz, tragedii nie ma, ale brzytwa toto nie jest. Natomiast zauważalna róznica na kole 29x2.1up  jest z tarcza 180 z przodu zamiast 160,  przy oponach 40c nie było tego tak czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w gravelu trp spyre. Kupiłem, bo podobno najlepsze heble mechaniczne. Śmigam 2 sezon bez dotykania czegokolwiek.

Nie widzę najmniejszego powodu, żeby sobie życie kompliować hydrauliką, która nadal jest niedopracowana w szosowych klamkach. Szczególnie, że schimano miewa problemy zimą.

W trp ustawiasz raz osobno każdy tłoczek i nie dotykasz do końca życia klocka. Dla mnie bomba. Siła hamowania też największa ze wszystkich mechaników.

I nie szedł bym w apexa. Mają fatalną opinie, jeśli chodzi o trwałość. W ogóle na szosie nie szedł bym w srama.

Schimano, to zupełnie inna liga. Kupisz sorę i ona bije na głowę apexa i niższe grupy. A nowa tiagra chodzi jak ultegra.

Zresztą wystarczy się w sklepie przymierzyć, żeby wiedzieć, że sramowskie klamki to lipa.

Zaliczysz pierwszą glebę, uszkodzisz klamkę albo zacznie cieknąć po sezonie i będziesz wiedział, czy było warto. :)

Brak bocznego ruchu klamki nie ma najmniejszego znaczenia.

Poza tym możesz mieć 2 różne klamki najzwyczajniej w świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Mateusz30 napisał:

Mam w gravelu trp spyre.

Z jakimi klamkami / kasetą / przerzutką ? 

Bo 11s w mtb raczej będzie z kasetą 40t || 46t  i wtedy zaczynają się schody, ale nawet mechaniczne klamkomanetki są bardzo drogie.

Możesz rozwinąć temat niedopracowania hydrauliki w szosowych klamkach? Takie GRX mają jakieś większe wady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność jeżdżenia na Eskerze 6.0 z GRX i ładnie to hamuje. Klamki wygodne ale cena kompletu zabija. Stąd pomysł o Apexie chociaż nie ukrywam, że nie jeździłem. Macałem je tylko w Boganie ST od Rondo i wydawały się być ok. Moje Spyre zatrzymują rower ale nawet przy mojej sporej łapie trzeba użyć siły, nie to co w hydraulice.

 

Mam jeszcze pytanie pozakonkursowe. Mam nowe koło z piastą alfine 8 czy każda klamkomanetka szosowa  na 8 przełożen obsłuży tą piastę czy tylko manetka stricte pod Alfine ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maszt też jedno, nieoczywiste wyjście

Kupujesz mechaniczne klamki apexa + wynalazek giant'a

https://www.olx.pl/oferta/giant-conduct-komplet-hamulce-hydrauliczne-na-linke-CID767-IDH7wjg.html#a6f966a897

i masz "hydraulikę" w cenie poniżej mechaniki, zostaje jedynie dyskusyjny wygląd (ale wydaje mi się, że przy 29er z barankiem to nie jest duży problem). Możesz to nawet kupić, testowo zapakować do tej sory a później albo dokupisz mechanicznego apexa albo pójdziesz od razu w pełną hydraulikę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zestaw Gianta ma tylko jedną wadę dla mnie - mostek , można zastosować tylko Gianta (najkrótszy chyba 60mm) więc to dodatkowo 80-100zł (jeśli uda się znaleźć).

Poza tym jest na pewno dużo wydajniejsze niż TRP hy/rd , po prostu większośc układu jest hydrauliczna i ma to ogromne znaczenie - wiem po popełniłem takie coś z klamką slx m7000 ;) tylko wygląda beznadziejnie,  za to przy połączeniu link z regulatorem klamki wyszedł regulator odsunięcia klocków :devil:

Taki Giant jest u mnie nr 2 na liście , bo jeszcze jest kwestia wspomnianych drogich klamkomanetek 11s które i tak trzeba kupić...i tak źle i tak niedobrze   - dlatego na razie manetka XT ratuje mi życie z RD-M8000 B)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie boją się mechanicznych tarczówek, jakby to jakieś ZUO było. Podczas gdy może są nieco bardziej wymagające w serwisie i bieżącym utrzymaniu, ale siła hamowania jest bardzo adekwatna. Zawsze zresztą można dołożyć sobie większe tarcze czy bardziej metaliczne klocki.

Z przednim hamulcem zwykle nie ma problemu, zaś do tylnego można sobie zrobić pancerz bezkompresyjny

i działa jak złoto. Ten life-hack z filmu wykorzystuję do tej pory w dwóch rowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam BB7road, działa mi to z klamkami Tekro RL-340  , pupy nie urywa - lepszy docisk ma jakiś Accent Freezer (ma ciąg mtb i regulację klocka wewnętrzego)

O klamki pytałem dlatego , że na razie jedyne mi 'znane z ciągiem linki mtb'  to Tektro RL-520 ...może w celach testowych zakupię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiechem żartem -  trafiłem na Ali jakieś wynalazki z ciągiem mtb (tak powiadają, no i oś obrotu dźwigni może o tym świadczyć).

Kupiłem za niecałe 40zł, zobaczymy co to warte, a skusił mnie kształt klamki, nieco bardziej zadarte do góry niż rl520 , upatruję w tym szansę na 'skrócenie dystansu i wygodniejszy chwyt' ...każdy cm się liczy;)

https://pl.aliexpress.com/item/4001224971238.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam Alfine ma inny ciąg sznurka niż „zwykłe” manetki, potrzebowałbyś dedykowanej do alśfinki. 

Według mnie BB7 mają lepszą siłę hamowania niż Spyre C ale gorszą modulację. 

Na ribble.com znajdziesz komplet Apex’ów po £109 za koniec jak dobrze pamiętam, mogę ogarnąć 10% rabat. 

Sam mam mechaniki w góralach - BB7 i ich podróby od Redland a w grawelu Spyre C i nie tęsknię specjalnie za hydrauliką...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystej ciekawości przejrzałem ali i znalazłem https://pl.aliexpress.com/item/1005001286529206.html?spm=a2g17.12010612.8148356.33.4794494a0C4sCt  134 zł za 2 zaciski hybrydowe + tarcze 160 :)  Zastanawiam się czy to  w ogóle może działać ? Z jednej strony kusi cena i chęć sprawdzenia z drugiej trochę szkoda ryzykować utraty zdrowia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa zapewne podobnie jak TRP HY/RD   , z tą różnicą że te z Ali mają ciąg MTB   oraz , co dość istotne, nie widzę żadnych sensownych klocków do tego , sama żywica .

Już sensowniejsze wydają mi się za 105zł (109,14 zł dokładnie) takie mechaniki z dwoma ruchomymi klockami, tutaj już szersza gama pasujących klocków  https://pl.aliexpress.com/item/33043357689.html

Albo po prostu bb7 https://pl.aliexpress.com/item/32980305192.html  -  tyko 175 za komplet jest tak podejrzanie mało że mam obawy że są to te podróbki które pękały (na forum są ze 2 wątki o tym).    

Także przez tą wątpliwość sam skłaniam się do tego zestawu za 105, chociażby żeby zobaczyć jak to działa w praktyce .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 30.10.2020 o 07:26, Mateusz30 napisał:

Nie widzę najmniejszego powodu, żeby sobie życie kompliować hydrauliką, która nadal jest niedopracowana w szosowych klamkach. Szczególnie, że schimano miewa problemy zimą.

W trp ustawiasz raz osobno każdy tłoczek i nie dotykasz do końca życia klocka. Dla mnie bomba.

Ale bzdura o tej hydraulice shimano .... 

A te TRP i ustawienie klocka ... te sruby sa wlansie do kompensacji zuzycia klocka, i trzeba nimi krecic w miare jak okladzina sie wyciera... i chyba najbardziej badziewne rozwiaanie jest wlasnie w TRP spyre... nie ma żadnego mechanizmu blokujacego i ponoc potrafi sie to sam wkrecic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, cinol123 napisał:

A te TRP i ustawienie klocka ... te sruby sa wlansie do kompensacji zuzycia klocka, i trzeba nimi krecic w miare jak okladzina sie wyciera... i chyba najbardziej badziewne rozwiaanie jest wlasnie w TRP spyre... nie ma żadnego mechanizmu blokujacego i ponoc potrafi sie to sam wkrecic...

Trochę stanę w obronie spyre-c, ale tylko trochę. (nie jestem fanem tych hamulców ale to nie jest zły produkt)

Mam je (hydraulikę i obręczowe też mam dla porównania) - dokładnie tak jest jak piszesz - chcesz mieć cały czas tak samo łapiącą klamkę - musisz w miarę zużywania klocka kręcić regulacją żeby przybliżać klocki. Zostawisz bez regulowania to coraz głębiej będzie łapać. Sama funkcja przydaje się do ustawienia klocków - to jest akurat bajka - chcesz szczelinę 1mm to sobie ustawisz chcesz 0,25mm też ustawisz. Moim zdaniem genialnie prosto dzięki temu się je ustawia. Czy to badziewne rozwiązanie konieczność "dociągania" z czasem - w kontekście tego jak działa hydraulika, która tam sama kontroluje poprzez tłoczek wysunięcie klocków, no trochę tak... ale bez przesady, to trwa minutę... uczciwie - minus owszem ale raczej mały, po prostu mechaniczne tak działają, nową linkę, która ciut popuści długości też przecież z czasem w przerzutce regulujesz...

Trudno mi sobie wyobrazić żeby samo się wkręcało czy wykręcało (chyba że ktoś ma jakiś wadliwy egzemplarz) bo ta śruba regulująca dość oporowo chodzi.

Oczywiście to "przeciętne" hamulce ale w porównaniu do dobrych obręczowych wypadają... no nie gorzej (lepiej też nie) a takie heble obręczowe U/DA przecież dają radę. Przy czym te spyre hamują inaczej zarówno od hydrauliki jak i obręczowych. Ja bym powiedział, że jak się pozna ich specyfikę i "naumi" korzystać to są w pełni akceptowalne. Wiadomo że obok hydrauliki to ich nie można stawiać... to nie są bardzo mocne hamulce . Ale umówmy się na zwykłej gumie 25 czy tam 28mm i dbaniu o tą regulację to i tak zerwiesz koło z asfaltu czasem wcześniej niż chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisalem ze sama regulacja klocka imbusem to badziew, zebysmy sie dobrze rozumieli, to jest must have...ale pierwszy raz mam w reku hamulec w ktorym ten mechanizm nie ma zadnej blokady mechanicznej ..a troche juz uzywalem roznych mechanikow typu bb7, hayes, czy nawet shimkowych m465.. w internetach ludzie pisza iz klocki w spyre potrafia sie same "resetowac" tj wykreca sie ten regulator...no i jak biore taki nowy zacisk do reki to u mnie chodzi on leciutenko, wiec mnie nid dziwia opinie internetowe iz takie rzeczy sie dzieja.

Porownac wystarczy do bb7, tam nie ma opcji ze sie to samo dokreci lub wykreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cinol123 napisał:

Nie pisalem ze sama regulacja klocka imbusem to badziew, zebysmy sie dobrze rozumieli,

Wiem, dość precyzyjnie na "stałość" regulacji zwróciłeś uwagę. No ale chciałem trochę więcej o nich napisać. 

Co do luzu tej regulacji do którego pijesz. Hmmm u mnie chodzą raczej ciężko. Nie jakoś tam bardzo jak np. regulacja pedałów ale opór jest bardzo wyczuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, abdesign napisał:

Co do luzu tej regulacji do którego pijesz. Hmmm u mnie chodzą raczej ciężko.

TRP Spyre C, mały apdejt: u mnie regulacja jednego tłoczka to przeszłość - wziął się w sobie i się bydlak zapiekł.  

Nigdy nie zdarzyło mi się to z BB7.  Inna sprawa że do ich regulacji nie trzeba narzędzi - minimalistom w to graj!

Hayes MX-3(?) pamiętam pacał przez długi okres czasu bez dotykania, poza przekręcaniem z jednego roweru na drugi.  Nie zachwycały niczym ale sprawiały że o nich nie myślałem absolutnie, co trzeba uznać za plus. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cinol123 Tak bez totalnego rozkręcania to głowy nie dam ale raczej nie ma tam kleju, ale tyle co widać po wyjęciu klocków, to na pewno nie. Może są jakieś wersje/roczniki/typy tych hamulców? Bo naprawdę chodzi ta śruba tak "ciasnawo" nie ciężko ... no nie wiem jak to opisać... jak śruby regulacyjne przerzutek?

@kazafaza nie ma absolutnie żadnego porównania do innych mechaników. Trochę tylko miałem do czynienia z bb7 ale nie moje nic w nich nie grzebałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...