Skocz do zawartości

[Szosa Endurance] : Roubaix Sport vs. Domane SL 5 vs. Canyon Endurance


Phoenix1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przeszedłem długą drogę z wyborem pierwszego roweru. Zaczynałem z zupełnie innym budżetem i mniejszą wiedzą.

Teraz stanęło na wyborze między 3 modelami. (i) Specialized Roubaix Sport 2021, (ii) Trek Domane SL5 2021, (iii) Canyon Endurance SL CF Disc 7.0,.

Chcę rower nowy, ktory będę mógł wziąć na fakturę (używane rowery odpadają). Zależy mi na łagodnej geometri (duży rozmiar na 193cm wzrostu)i, tłumieniu nierówności (kostka, mniejsze dziury, lightowa droga utwardzana), wyglądzie, zwinności / wadze roweru i hamulcach tarczowych.

Jeśli chodzi o cenę to wygrywa Canyon (ca. 10k), ale nie jest to istotna różnica vs. Trek, którego po rabacie mogę dostać za 11.5k. Nie wiem na jaki rabat mogę liczyć w przypadku Speca, który jest w takiej samej cenie katalogowej jak Trek (12,999).

W przypadku Treka przemawia do mnie prześwit koła i szersze opony, które mogą lepiej sobie radzić poza idealnie gładkim asfaltem. Na plus również dożywotnia gwarancja ramy. Na zdecydowany minus waga, która jest największa z tych trzech modeli. Lekki minus za aspekt wizualny.

W przyadku Spec'a na plus niższa waga niż w Domane i malowanie (niebieski kolor robi robotę). Jeżeli nie dostanę na ten model takiego rabatu jak na Treka (10-12%) to będzie najdroższy wybór spośród tych modeli.

Na korzyść Canyona idzie cena i wygląd. Na minus problemy logistyczne z gwarancją / brak lokalnych punktów w Polsce i bardziej agresywna geometria niż dwa pozostałe.

Na ten moment walka rozgrywa się bardziej między Trekiem, a Specem. Niestety ciężko mi będzie je przetestować, bo nigdzie nie ma tych rowerów dostępnych w moim rozmiarze.

Wszelkie spostrzeżenia / opinie bardzo mile widziane!

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sobie zadać pytanie czy komfort jest dla Ciebie decydującym czynnikiem. Jeśli tak to Canyon odstaje w tym względzie, bo z przodu ma po prostu zwykły sztywny widelec. Rozwiązania Treka i Speca oferują zauważalnie wyższy komfort na przodzie.

Przedni IsoSpeed w Domane pracuje w zupełnie inny i trochę bardziej ograniczony sposób niż Future Shock w Specu, ale nadal jest OK. Piszę to porównanie z perspektywy 2 letniego użytkowania swojego Speca z FS oraz jazdy na czyimś Domane. Trek waży sporo, bo i sama rama jest po prostu ciężka. To jest bodajże 1365g dla rozmiaru 56. Schowek + 2 x IsoSpeed niestety dodają swoje. Nie zmienia to jednak faktu, że ta rama to wygodna i warta uwagi baza.

Co do gwarancji to fakt, że w powszechnej opinii, Trek słynie ze swojego pro-klienckiego podejścia. W Specu jednak też dostajesz dożywotnią gwarancję, a ja słyszałem o przypadku, gdzie wymienili w Polsce klientowi ramę po 9 lub 11 latach użytkowania. Nie wiem jak jest w Treku, ale w mojej karcie gwarancyjnej Speca, jest zapis, że jeśli chcesz zachować gwarancję to musisz mieć udokumentowany przegląd raz do roku. Niekoniecznie u autoryzowanego dealera.   

Być może sam będę w przyszłym roku stał przed wyborem Domane vs. Roubaix, więc wiem, że wybór nie jest łatwy, bo oba rowery to bardzo wygodne modele endurance.

Abstrahując już od braku możliwości odbycia jazdy próbnej to te rowery da się w ogóle obecnie zamówić z jakimś sensownym terminem odbioru?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swojego Speca wynegocjowałem znacząco wyższy rabat niż 12%, ale raz, że kupowałem rower z bieżącej kolekcji, a dwa czasy były inne - normalne ;)  Nie mniej jednak uważam, że nawet teraz 10% to poziom bez którego nie brałbym zakupu pod uwagę. Marże na Treka są spore i myślę, że na Speca też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Phoenix1989 napisał:

W przypadku Treka przemawia do mnie prześwit koła i szersze opony, które mogą lepiej sobie radzić poza idealnie gładkim asfaltem.

Jeśli potrzebujesz prześwitu jak w treku to równie dobrze możesz sobie jakiegoś gravela szukać. Zresztą pojęcia nie ma po co komu na asfalcie, choćby najgorszym z możliwych coś powyżej 30c a to przyjmie praktycznie każda szosa na tarczach

Ode mnie cube attain gtc, mega szerokich opon na pewno nie przyjmie (32 pewnie max), tak samo "endurance" jak domane a zdecydowanie najtańszy z całej stawki. 

https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/road/road-race/attain/cube-attain-gtc-race-carbonnflashyellow/

mało tego, sporo tańsza od canyona będzie nawet wersja na ultegrze, którą możesz dostać w kozackim malowaniu petrol orange. Plus taki, że przy tym wzroście wybierasz pomiędzy dwoma rozmiarami różniącymi się przede wszystkim wysokością główki

https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/road/road-race/attain/cube-attain-gtc-sl-petrolnorange/

https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/road/road-race/attain/cube-attain-gtc-sl-carbonnwhite/

 

A swoją drogą to zastanowiłbym się mocno nad tym "jak bardzo endurance" ma być ten Twój przyszły rower. Jesteś wysoki, masz na pewno duży przekrok ale i długie łapy, które w połączeniu z bardzo wysoką główką ramy mogą spowodować siedzenie w mega wyprostowanej pozycji, jak na jakimś crossie 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mihau_ napisał:

 

mało tego, sporo tańsza od canyona będzie nawet wersja na ultegrze, którą możesz dostać w kozackim malowaniu petrol orange. Plus taki, że przy tym wzroście wybierasz pomiędzy dwoma rozmiarami różniącymi się przede wszystkim wysokością główki

https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/road/road-race/attain/cube-attain-gtc-sl-petrolnorange/

https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/road/road-race/attain/cube-attain-gtc-sl-carbonnwhite/

 

 

 

 

Cube nie jest na pełnej Ultegrze: klamkomanetki i hamulce to 105-ka.

Canyon ma przewagę w postaci niższej wagi - swoje ważą w Treku Isosdpeed, a w Specialized Future Shock. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Chociemir napisał:

Czy ja dobrze widzę, że masa Treka wynosi 9,89 kg? Przecież to masakra jak na cenę tego roweru...

Ale że co? Przecież ma lekką ramę z włókna oclv 500,  IsoSpeed ograniczający zmęczenie, dzięki czemu zachowasz siły na dłuższe przygody,  prowadzenie linek oraz przewodów poprawiają sprawność i aerodynamikę roweru. Rower ten zapewnia wyjątkową wszechstronność, płynną jazdę i tak samo dobrze sprawdza się podczas wyścigów, przejażdżek klubowych oraz całodniowych przygód na szerokich drogach. Elegancki schowek umożliwia przechowywanie narzędzi i sprzętu.

I to się liczy! A nie, że jakiś budżetowy cube attain na sorze i mechanicznych tarczach za 4k wazy tyle samo:ninja::ninja::ninja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IsoSpeed działa, ale tak jak pisałem w innym wątku, jest to rozwiązanie przekombinowane. Przynajmniej, jeśli chodzi o tył, gdzie podobny komfort można osiągnąć lżej i prościej. Z przodu to już inna sprawa. Każde Domane bez lekkich (karbonowych) kół będzie ciężkie. Nawet rama z karbonu 700 kompletnie nic w tym względzie nie zmienia, bo ona też jest ciężka. Ten typ tak ma i tyle. Waga jest podana na stronie i albo się na to godzisz, albo szukasz gdzie indziej.

Ja ze swojej strony podrzucę Ci jeszcze do rozważenia Focus Paralane: https://www.focus-bikes.com/int/bikes/road/paralane 

Endurance, który pomieści opony 35 mm, ma lekką ramę, komfortowy tył i lekkie koła w standardzie (model 8.9). Jest też sensownie wyceniony. Nie wiem tylko jak z Twoją wagą, bo Focus ma limit wagi systemowej do 110kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie jeździłem, ale tak ogólnie to: jak pisałem powyżej FS działa trochę lepiej niż przedni IsoSpeed, korba Praxisa to porządna rzecz i nie musisz się bać, że będzie gorsza niż ta od Shimano, niska rura podsiodłowa i sposób montażu sztycy sprawiają, że rower powinien zapewnić dobry komfort również na tyle. Będzie też jakieś 0,8-0,9 kg lżejszy niż Trek.

To z rzeczy pozytywnych. Negatywne są takie, że Spec właśnie podniósł ceny i Roubaix Sport zdrożał o 900 zł. Patrząc na kursy euro i dolara to inni marki mogą uczynić podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku z rowerami jest ciężko, znikają w oczach i na oczach. Jeżeli nie chcecie czekać miesiącami to lepiej brać jak są, zwłaszcza że z braku podzespołów faktycznie niektórzy producenci jeszcze bardziej podnoszą ceny na rok 2021.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest taka, że nie ma co specjalnie wybrzydzać: z endurance są jeszcze wymieniony wcześniej Focus Paralane (nie wiem tylko czy w tym sezonie nie zmienili ramy na gorszą, bo wcześniej była onaczona jako SL, teraz już nie - warto by sprawdzić), Sensa GF, Votec VRC, Scott Addict, Radon, Cube (nie wiem czy są jakieś merytoryczne przesłanki, że go odrzuciłeś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...