Skocz do zawartości

[rower spinningowy] Na pasku, magnetyczny


Kein

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Piszę tego posta ponieważ sam szukałem informacji na temat rowerków spinningowy i niestety ich nie znalazłem. By może będzie on pomocny dla innych.

 

Słowem wstępu z założenia nie chciałem trenażera ponieważ według mnie zajmuje on więcej miejsca i paradoksalnie w moim przypadku jest mniej mobilny.  Przez kilka miesięcy jeździłem na rowerku elektromagnetycznym z systemem oporu 14,5 kg ( nie sądzę aby koło zamachowe tyle ważyło ponieważ cały rower to było 38 kg).

Założenie które dlamnie były istotne to

1.       Mobilność, sprzęt musiał być krótki, obecnie stoi na platformie która ma 105 cm, wyposażanej w 4 kółka z blokadą, więc mogę przejeżdżać swobodnie po mieszkaniu pomiędzy pomieszczeniami. Platforma to blat zamówiony u stolarza koszt 50 zł, 4x kółka koszt 60 zł, polecam podwójne kółka ogumowane nie uszkodzą parkietu/deski.

2.       Cisza, jednak przyzwyczaiłem się do niej przy rowerku elektromagnetycznym i stąd padło na rower na pasku i z hamulcem magnetycznym. Chodziłem na zajęcia z spinningu w klubie i jednak są one głośne a w mieszkaniach nie mamy sufitu na wysokości 3,5- 4 metrów.

Moje założenia do treningu to max 1x rbh dziennie, z reguły jest to 30-40 minut podczas wieczornych wiadomości lub filmu, plus żona od czasu do czasu.

Rower który kupiłem jest marki HERC model XR-660. Kupiony zdalnie, bez przymierzenia się do niego. I tutaj ważna dygresja na dzień 14 X 2020 , nałożył się dwa czynnik jesień i większe zainteresowanie, oraz kolejne zamknięcie siłowni i nasilenie epidemii. Więc sprzęty zostały wymiecione z rynku i tak de facto nie było wyboru w sprzęcie poniżej 2 tys. i w założeniach które sobie postawiłem pasek zamiast łańcucha i magnetyczny hamulec. Część sklepów prowadzi już rezerwacje na grudzień ( tak dwa miesiące).

Sprzęt jest dla osób o wzroście do 180 cm, wyższe osoby będą miały problem z ustawieniem pozycji. Nie ma regulacji kierownicy na odległość. Wykonanie jest poprawne. Jest bardzo chichy nawet doszliśmy do wniosku iż jest cichszy niż poprzedni elektromagnetyczny. Duże znaczeni ma tu też obudowa mechanizmu jest wykonana z grubego i twardego tworzywa ( taki klasyczny plastik z lat 90’siątych ale w tym przypadku jest to duży plus). Oczywiście pedała i siodełka do indywidualnego dopasowania. Generowany opór- koło zamachowe ma 15 kg i nie wypowiem się czy większe koło było by dużo lepsze. Opór może być za mały dla mocnych zawodników, ma tu na myśli jazda na stojąco, jednak filc można docisnąć do zera ( w profesjonalnych roweruch na siłowni), ale można temu łatwo zaradzić, wspomnę o tym na końcu. Po zakupie takiego sprzętu zalecam jego rozebranie ( wymagany ściągacz do korb) i wyregulowanie. Jednak jest to „chińczyk” i wymaga ustawienia koła i lekkiej regulacji. Jak wspomniałem rower jest na pasku, jednakże nie ma w nim możliwości regulacji obręczy/rolek na których to pasek jest prowadzony. Chodzi mi o to że pasek nie jest dokładnie w równej linii pomiędzy kołami. jest on letko przesunięty. Może inaczej linia pionu rolki mechanizmu korbowego nie odpowiada idealnie pionowi rolki koła zamachowego. Przesunięcie to około 2 cm, tym samym pasek jest letko krzywy. Niestety nie zrobiłem zdjęcia a nie chce mi się drugi raz go rozkręcać i korby ściągać. Nie jest to rzecz która go dyskwalifikuje ale np. w samochodzie przy alternatorze czy jakiś silnikach przemysłowych przy takim przesunięciu pasek by zaraz szklak trafił, ale tam też inne siły i obroty działają. Zakładam iż kwestia ta nie występuje w sprzętach za 3,5 -5 tys. i być może jest możliwość regulacji odległości rolek. Prewencyjnie nieznacznie nawilżyłem oliwką sam bok paska, trochę to zniweluje tarcie przy tym bocznym przesunięciu. Pamiętajcie- paska nie smarujemy.  Komputer jest tylko dodatkiem, pokazuje obroty ( to akurat jest przydatne), dystans nie wiem jak wylicza, może na podstawie obrotów, kalorie i puls to wiemy wszyscy iż jest to fikcja w tej klasie sprzętu.

Rozbierając ten rowerek naszła mnie myśl iż łatwo można przerobić klasyczny rowerek z hamulcem filcowy na magnetyczny. Proszę zobaczyć na zdjęcie hamulca. Dobre magnesy neodymowe 4x sztuki to koszt 50 zł, w zakładzie ślusarskim lub samochodowym sądzę że ktoś dorobi wam szynę/blaszkę gdzie będzie można je przymocować za 100-200 zł. Sugeruję ją zrobić odpowiednio dłuższą aby można było dokładać magnesy jak zajdzie potrzeba zwiększenia oporu. Są magnesy od razu z gwintem więc od razu szynę można pod nie dostosować. Problemem pozostaje łańcuch bo jego zmiana na pasek jest już dużym kosztem, i tym samym przeróbka może być już nie ekonomiczna. Wspominam o tym ponieważ klasyczny rowerek z kołem 20 kg Zipro Holo jest za 950 zł planowana dostawa za 2 tygodnie ( na 17 X 2020).  Wymienić w nim łańcuch na cichszy plus przeróbka hamulca i trochę to podniesie komfort treningu.

Tak jak wspomniałem powyżej, można w łatwy sposób zwiększyć opór wymieniając magnesy na nowe lub dokładając kolejny, jest na niego miejsce kostka 25x25mm. Wymieniając wszystkie na nowe sądzę iż opór były już więcej niż wystarczający. Nie są one drogie a ich moc można łatwo dobierać.

Reasumując rowerek dla amatorów, wystarczający do treningów w okolicach jednej godziny. Porównując go do rowerów profesjonalnych spinningowych ( w klubach fitness) jednak łożyskowanie jest gorsze, na nich czuć że to koło osiąga duże prędkości i wyhamować nogami jest bardzo trudno. Tu mogę wyhamować nie używając hamulca. Dlamnie paradoksalnie jest to plus, trudno mi było posadzić żonę na sprzęcie gdzie mogła by sobie zrobić krzywdę. Zapewne mają wpływ na to magnesy które mimo iż są oddalone to cały czas spowalniają nieznanie obręcz, przy filcu po prostu zwalniamy obciążenie do zera. Polecam zrobienie platformy do roweru poprawia to jego mobilność, proszę pamiętać iż waży ponad 40 kg.  Sprzęt wygląda ładnie, wszystkie naklejki można ściągnąć, pełne zdjęcia z założoną obudową na stronie producenta. Ale się rozpisałem J jednakże tak jak wspominałem nie znalazłem info na ten temat. Jak by ktoś miał pytania proszę pisać.

 

 

 

20201017_113149.jpg

20201017_113155.jpg

20201017_113124.jpg

20201017_113131.jpg

20201017_113139.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...