Skocz do zawartości

[Nowe koła]Jakie? Na co zwrócić uwagę?


mrvolt211

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam rower Marin rift zone 1 z roku 2020, i chciałbym zmienić w nim koła (obręcze wraz z piastami). Jako iż nie jestem super specem, to proszę was o pomoc - na co zwrócić uwagę przy dobieraniu takowych obręczy ?dodam ze koła w rowerze to 29” 

z góry dziękuje za odpowiedzi :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cptn obvious trochę wejdzie:
1. sprawdzić kompatybilność ramy i widelca z piastami (rozstaw widełek i średnica ośki)
2. dobrać szerokość obręczy do planowanej opony
3. wytrzymałościowo dobrać obręcz do typu jazdy, umiejętności i wagi
4. zastanowić się czy planujesz tubeless

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz uzyskać przez zmianę kół? Niższą wagę czy większą wytrzymałość? Dlaczego już chcesz zmieniać? Stare połamałeś? Fabryczne koła w tym Marinie są dobre, mają boost, mają obręcze o wewnętrznej szerokości 29 mm, gotowe do tubeless. Na Twoim miejscu zamiast zmiany kół wywaliłbym dętki i przeszedłbym na tubeless, ewentualnie zmieniłbym opony, jeśli obecne nie odpowiadają. Zaoszczędzone pienądze wydałbym na sztycę regulowaną. Takie zmiany odczujesz na pewno, bo będą istotnym ulepszeniem sprzętu i uprzyjemnieniem jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, wojtt80 napisał:

Jeśli chcesz pozbyć się tego dziwadla z tyłu, wymiana piasty na 12x148 załatwi sprawę. 

Może to faktycznie dziwny standard, ale piasta już Shimano, więc najprawdopodobniej sporo wytrzymalsza od "sławnych" piast formula boost141 w Trekach. Czyli zostawiłbym, jeździłbym na tych kołach i na tych domyślnych oponach, tylko bez dętek a z mlekiem. Za około 100 PLN kupisz dobre zaworki i spokojnie przynajmniej pół litra dobrego mleczka, które wystarczy na długo. Za 600 PLN kupisz dobrą sztycę. A za następne poniżej 500 PLN, jeśli chcesz, możesz pomyśleć o dużo lepszych hamulcach. Dzięki temu ten dobry Marin będzie jeszcze lepszy.

O kołach, lub tylko o przeplocie tyłu na 148x12 możesz pomyśleć później albo wcale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, że jeżeli się zdecydujesz na nowe, to raczej unikaj aluminiowego bębenka. No chyba że nie przeszkadza Ci że po sezonie będzie "ponacinany", a zdejmowanie i zakładanie kasety będzie problemem.

Problemu nie ma gdy używasz wysokiej grupy napędu na pająku Alu lub/ oraz bębenek ma stalowe inserty, ale to raczej w droższych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, pytanie  do Was posiadaczy tego Marina rift zone 1: fabrycznie ma boost141 na QR. Na czym polega konwersja na sztywną oś? Wymiana haków, które trzeba dodatkowo dokupić? Bo wydaje mi się, że sama piasta 12x148 i ośka nie wystarczy? Odnośnie do kół, to całkiem nieźle wychodzi pełny zestaw dobrych kół boost z Decathlonu, z kasetą 12s Sram 11-50 i ogumieniem  (i tak kół w tym Marinie bym na siłę nie zmieniał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...