mrvolt211 Napisano 30 Września 2020 Udostępnij Napisano 30 Września 2020 Witam, posiadam rower Marin rift zone 1 z roku 2020, i chciałbym zmienić w nim koła (obręcze wraz z piastami). Jako iż nie jestem super specem, to proszę was o pomoc - na co zwrócić uwagę przy dobieraniu takowych obręczy ?dodam ze koła w rowerze to 29” z góry dziękuje za odpowiedzi :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 30 Września 2020 Udostępnij Napisano 30 Września 2020 Dobre piasty, dobre obręcze, dobre szprychy i dobry kołodziej który złoży to w całość Śmiało możesz uderzać do daveo.pl i wybrać sobie z katalogu to co Cię interesuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 30 Września 2020 Udostępnij Napisano 30 Września 2020 cptn obvious trochę wejdzie: 1. sprawdzić kompatybilność ramy i widelca z piastami (rozstaw widełek i średnica ośki) 2. dobrać szerokość obręczy do planowanej opony 3. wytrzymałościowo dobrać obręcz do typu jazdy, umiejętności i wagi 4. zastanowić się czy planujesz tubeless Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Co chcesz uzyskać przez zmianę kół? Niższą wagę czy większą wytrzymałość? Dlaczego już chcesz zmieniać? Stare połamałeś? Fabryczne koła w tym Marinie są dobre, mają boost, mają obręcze o wewnętrznej szerokości 29 mm, gotowe do tubeless. Na Twoim miejscu zamiast zmiany kół wywaliłbym dętki i przeszedłbym na tubeless, ewentualnie zmieniłbym opony, jeśli obecne nie odpowiadają. Zaoszczędzone pienądze wydałbym na sztycę regulowaną. Takie zmiany odczujesz na pewno, bo będą istotnym ulepszeniem sprzętu i uprzyjemnieniem jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtt80 Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Kolega wyżej dobrze prawi. Mam te obręcze w rowerze, są wytrzymałe, bez problemu przyjmują mleko. Jeśli chcesz pozbyć się tego dziwadla z tyłu, wymiana piasty na 12x148 załatwi sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 28 minut temu, wojtt80 napisał: Jeśli chcesz pozbyć się tego dziwadla z tyłu, wymiana piasty na 12x148 załatwi sprawę. Może to faktycznie dziwny standard, ale piasta już Shimano, więc najprawdopodobniej sporo wytrzymalsza od "sławnych" piast formula boost141 w Trekach. Czyli zostawiłbym, jeździłbym na tych kołach i na tych domyślnych oponach, tylko bez dętek a z mlekiem. Za około 100 PLN kupisz dobre zaworki i spokojnie przynajmniej pół litra dobrego mleczka, które wystarczy na długo. Za 600 PLN kupisz dobrą sztycę. A za następne poniżej 500 PLN, jeśli chcesz, możesz pomyśleć o dużo lepszych hamulcach. Dzięki temu ten dobry Marin będzie jeszcze lepszy. O kołach, lub tylko o przeplocie tyłu na 148x12 możesz pomyśleć później albo wcale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Ja tylko dodam, że jeżeli się zdecydujesz na nowe, to raczej unikaj aluminiowego bębenka. No chyba że nie przeszkadza Ci że po sezonie będzie "ponacinany", a zdejmowanie i zakładanie kasety będzie problemem. Problemu nie ma gdy używasz wysokiej grupy napędu na pająku Alu lub/ oraz bębenek ma stalowe inserty, ale to raczej w droższych kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Października 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Albo kolega ogarnie kasetę na bębenek Sram XD. Wtedy czy to alu czy stal ma mniejsze znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtt80 Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 58 minut temu, KurczakNorris napisał: O kołach, lub tylko o przeplocie tyłu na 148x12 możesz pomyśleć później albo wcale. Też prawda, można sprawdzić wytrzymałość tej piasty Shimano. W razie wymiany piasty czy kół, pamiętać o booscie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Koledzy, pytanie do Was posiadaczy tego Marina rift zone 1: fabrycznie ma boost141 na QR. Na czym polega konwersja na sztywną oś? Wymiana haków, które trzeba dodatkowo dokupić? Bo wydaje mi się, że sama piasta 12x148 i ośka nie wystarczy? Odnośnie do kół, to całkiem nieźle wychodzi pełny zestaw dobrych kół boost z Decathlonu, z kasetą 12s Sram 11-50 i ogumieniem (i tak kół w tym Marinie bym na siłę nie zmieniał). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gharalion Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Mam Marina Hawk Hilla 2018 i tam jest rozwiązane to tak, że w zestawie jest piasta 135x9 + adaptery, natomiast rama jest przygotowana do sztywnej 142x12. Tutaj domyślam się, że będzie podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Października 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Października 2020 To 148 się nie włoży. Jeśli jest jakaś metoda to chętnie zapoznam się z takim wynalazkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gharalion Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Teraz, bogus92 napisał: To 148 się nie włoży. Jeśli jest jakaś metoda to chętnie zapoznam się z takim wynalazkiem. Włoży, bo Hawk Hill to inna rama niż Rift Zone. Rift Zone jest przystosowany do 148x12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Października 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Mam rozumieć, że Marin włożył tam piastę 141 mimo, że może włożyć od razu boost? Przecież to się kupy nie trzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gharalion Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 A jednak Oszczędności - wyższe modele Rift Zone 2 i 3 już mają sztywne osie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Marin RZ1 i tak jest w porządku. Nie to, co Trek w niektórych modelach, którym nie dość, że brakuje możliwości rozbudowy do sztywnej osi w ramie, to i piasty i koła są po prostu słabe w porównaniu do ceny tychże rowerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gharalion Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Zawsze możesz tylko przepleść tylne koło na piastę 148 a resztę zostawić jak jest Ja się zastanawiałem nad taką opcją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.