Skocz do zawartości
piciu256

[kierownica] Kierownica wypełniona pianką, aka Spank Vibrocore DIY

Rekomendowane odpowiedzi

piciu256

Zachciało mi się spróbować czy Vibrocore działa, przy okazji inny kąt gięcia niż obecnie, walczę od dłuższego czasu z bólem palców na górskich zjazdach, jednak nie widziało mi się płacenie 250+zł za kierownicę, można użyć egzemplarza wlasnej preferencji, ja akurat zastosowałem "oryginał" tego pomysłu czyli Spank Spike, kolor i kształt mnie się spodobał.

No to do rzeczy- potrzebny wąż silikonowy 6mm, pianka montażowa niskorosprężna oraz oczywiście kierownica. Robi się syf i nie da się pianki normalnie wyczyścić także obowiązkowo rękawice oraz bezpieczne miejsce.

Temat przerabiany na forach motocyklowych, wypełnić kierownicę od jednego końca do drugiego i zostawić na 24h lub dłużej do całkowitego stężenia, obciąć nadmiar i można użytkować.

IMG-20200930-154701.jpg

IMG-20200930-160757.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
prezi

a po co ta pianka? możesz wyjaśnić komuś niemotocyklowemu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaxCava

Co niby pianka w środku ma dać :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Dokładnie tak, ma pochłaniać wysokie częstotliwości o małej amplitudzie, ponoć najbardziej uciążliwe, testując na sucho stukając kluczem w jeden koniec trzymając za drugi rzeczywiście jest różnica względem tego co było przed zalaniem, dźwięk też bardziej stłumiony, czyli chyba coś robi, porównania z tym co było wcześniej nie mam bo kierownica nowa, ale wierzę na słowo innym ludziom z forów że rzeczywiście to coś daje, szczególnie motocykliści się za pianką pozytywnie wypowiadają, bo tam silnik rzeczywiście wibracje produkuje niefajne nieraz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gharalion

Czekamy w takim razie na wrażenia z jazdy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Nie jestem w stanie dać obiektywnej opinii bo do bike parku jest już w tym sezonie nie wybieram a do tego poza kierownicą przerobiłem też widelec także jest bardziej czuły na małe nierówności, nie mówiąc już o fakcie zmiany samej kierownicy na zupełnie inny model, co uniemożliwia uwzględnienie zmiany samej pianki, ale jest taki odcinek drogi z kamienia który wystarcza bym miał mrowienie w rękach z powodu wibracji- jego sprawdzę na pewno.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

IMHO żeby to coś tłumiło to sama kierownica musi być w jakiś sposób elastyczna. Biorąc pod uwagę że typowe alu kierownice są dużo sztywniejsze niż widelce, koła nie patrząc nawet na ogumienie to raczej wątpię w skuteczność takiej zabawy. Coś a'la AudioVoodoo. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Po co komu karbony za miliony, jak można napchać piany w amelinum :P

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

A co powiesz na karbony za miliony wypełnione pianką? :teehee: Karbon daje, tak "ważną" przecież, szczególnie u tych którzy się nie ścigają o każdą sekundę, niższą masę, te bardziej zjazdowe nieraz są sztywniejsze niż alu i biją po łapach, ale te lżejsze są dosyć giętkie, tylko niezbyt tłumią, a jak dodać pianki? Myślę że kierownica idealna po kątem komfortu by wyszła ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Nie znam się na tym, może się mylę, ale co niby ma dać pianka, skoro "skorupa" cały czas pozostaje taka sama. Może miałoby to sens gdy sama kierownica była odpowiednio elastyczna, wtedy pianka by tłumiła drgania, ale raczej nie w tym przypadku.

A to że sobie stukasz w jeden koniec i dźwięk jest bardziej stłumiony, to raczej nie nowość. Miałeś pustą przestrzeń, a masz pełną. Dodatkowo przecież drgania przenoszą się ze środka kierownicy a nie końcówki to raz, a dwa że chyba są nieco innego rodzaju niż te wywoływane kluczem.

Czy to działa w motocyklu? Nie mam pojęcia. Może, chociaż też mam mieszane uczucia. Tam przemawia tylko to, że ogromne wibracje powoduje silnik. No i w sportowych motocyklach kierownica, a właściwie dwie oddzielne kierownice są przykręcone bezpośrednio do lag. No i wydaje mi się że tam użyta jest stal ( tu mogę się mylić), co też ma jakiś wpływ.

Trochę jakby mieć betonową podłogę, podłożyć pod nią piankę i stwierdzić że jest bardziej komfortowo.

No ale cóż, ludzie robią różne rzeczy i podobno czują różnicę. Była na forum taka, co wyczuwała że napęd pod nogą chodzi wyraźnie lżej na chińskich ceramicznych kółkach przerzutki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Było swego czasu głośno o zrobionym z dużym rozmachem (zaprosili autorytety) ślepym teście kabli głośnikowych dla audiofilów. Większość wskazała, że najlepsze były przewody zrobione na szybko z wyprostowanych i poskręcanych ze sobą drucianych wieszaków do ubrań...

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lezia

A ja tam widzę jeszcze jeden plus zastosowania pianki.... jak wpadniesz do wody to masz pływający rower :P

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×