Skocz do zawartości
TerryFos

[Mleko i wentyle] TLR w ciezkim zestawie MTB

Rekomendowane odpowiedzi

TerryFos

Czesc,

Nowy uzytkownik, witam, Grzesiek z Zabrza, milo poznac :)

Przymierzam sie do pierwszej w zyciu konwersji na Tubeless. Pacjent to elektryczny MTB, swiezynka, z przebiegiem niecalych 200 km. Uzytkowany bedzie BARDZO zgodnie z przeznaczeniem, daleko ze slaska w Beskidy nie mamy wiec..

Nigdy nie zlapalem przyslowiowego snejka przez przyciecie obrecza, ale tu zestaw ciezki wiec.. chcialbym sie zabezpieczyc. Waga roweru z kierownikiem przekraczaja 110 kg, wiec jest doslownie "grubo". Oczywiscie oznacza to ze z cisnieniami musze trzymac sie raczej w gornej czesci zalecanych. Zarowno kola jak i opony fabrycznie sa Tubeless Ready, wiec temat nie powinien byc trudny.

Kola to DT Swiss, opony Maxxis Minion DHR II. I teraz ie pojawia temat kompletne mi nieznany - jakie wentyle i mleko ?

Z przegladu internetu widze ze jesli chodzi o mleko to w sumie wszystko, poza nielicznymi wyjatkami daje rade. Prawda to ? Z najczesciej polecanym Stansem (wersja Race) i Caffe na czele. A wentyle ? mamy jakies "dobre" i "niedobre" ? Czy waga zestawu ma tu jakies znaczenie ?

Zastanawiam sie jeszcze nad sensem tego TL. Znaczy jak najbardziej rozumiem plusy - aczkolwiek ze zrozumialych wzgledow zysk wagowy nie gra juz tutaj zadnej roli. Ale.. skoro i tak cisnienie musze trzymac wysoko, a zapasowa detke wozic w plecaku.. wiec moze jednak zostac przy detce i latkach ? Pewnie przejda mi takie mysli po 2 zmianach detki na szlaku...

Ale z drugiej strony czytajac o problemie z uwalonymi obreczami, wyciekajacym mlekiem, ewentualnie uszczelniaczem oblepiajacym wszystko wokol w trakcie zakladania lub awarii... no nie wiem.

Jakies slowa porady dla swiezaka ? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chudzinki

Tak, przede wszystkim używaj polskich znaków ;).

Teraz, TerryFos napisał:

Waga roweru z kierownikiem przekraczaja 110 kg, wiec jest doslownie "grubo".

Raczej nic szczególnego.

Ja tam jeżdżę na dętkach, ale większość pewnie opowie się za bez :D.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gharalion

A na jakim ciśnieniu jeździsz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chudzinki

Ok. 1,6 przód i około 2,1 tył. Jak mi się robi za miękko to dobijam :D.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
1 godzinę temu, TerryFos napisał:

Z najczesciej polecanym Stansem (wersja Race) i Caffe na czele. A wentyle ? mamy jakies "dobre" i "niedobre" ?

Caffe miało sporo problemów z Maxxisami - po pewnym czasie pojawiło się sporo mikrowycieków, których Caffe nie było w stanie załatać. Na zdjęciu Forekaster, ale z Minionami DHR było podobnie właśnie na mleku Stansa ( ale nieco mniej ). Co ciekawe, w przypadku Maxxis Shorty nie było takich zjawisk. W sumie nie bardzo wiem, co było powodem tego problemu . 

49916481676_5b28af81ee_z.jpg

Z innymi oponami ( Szwalbe , Michelin, WTB, Conti ) zero problemów ze Stanem.

Wentyle: do obręczy DT Swiss zalecałbym wentyle DT Swiss ze względu na dopasowany kształt uszczelnienia wentyla do kształtu obręczy. Ale ,żeby nie było, w jednych kołach z obręczami DT mam zawory od Caffelatex i zero problemów. 

https://www.effettomariposa.eu/en/products/caffelatex-tubeless-valve/

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×