Skocz do zawartości
PanMarcinPL

[opony] 27.5 na teren w góry, ale również na asfalt

Rekomendowane odpowiedzi

PanMarcinPL

Powitać,

 

Kupiłem okazyjnie niespodziewanie z dnia na dzień rower MTB no i wracam do swoich korzeni :) dwa lata temu przerzuciłem się na terkking/gravel (Cube SL Road Pro + moje lekkie modyfikacje) po sprzedaży Rockridera 8.1, ale jak nadarzyła się okazja to wziąłem MTB, bo w góry cały czas mnie ciągło, a na Cube jedynie leśne ścieżki, mocniejsze większe kamienie już były problemem na zjazdach...

 

Do rzeczy, w nowo kupionym rowerze mam opony Kenda K1104A w rozmiarze 27.5x2.1, tył już widać zużycie i opony są lekko zmęczone na bokach, ciśnienie miały na pewno za niskie.

 

Poszukuję opon w rozmiarze 27.5 od 1.9 do 2.1 z wkładką antyprzebiciową z przeznaczeniem na asfalt i góry po 50%, chociaż może przeważać asfalt. Wiem, że nie ma złotego środka i opona musi mieć dobry bieżnik na góry, ale chciałbym także mieć stosunkowo małe opory toczenia na asfalcie. Chwilowo myślałem nad Schwalbe Hurricane 27.5x2.0 jednak mam obawy przed jej przyczepnością przy zjazdach np. z Wielkiej Sowy, do której mam niedaleko.

 

Macie coś rozsądnego do polecenia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Skoro ma być z 'wkładką' to ja nie mam zdania. Dla mnie to bezsensowny wymysł, zwiększający masę a kapci na oponach z wkładkami łapałem tyle samo ile wcześniej. Jeśli zmienisz zdanie, odpuścisz wkładkę to propozycji kilka bym miał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PanMarcinPL
Teraz, cervandes napisał:

Skoro ma być z 'wkładką' to ja nie mam zdania. Dla mnie to bezsensowny wymysł, zwiększający masę a kapci na oponach z wkładkami łapałem tyle samo ile wcześniej. Jeśli zmienisz zdanie, odpuścisz wkładkę to propozycji kilka bym miał.

 

Wkładkę uzywam teraz na oponach szosowych, stąd może przyzwyczajenie mi sie wyrobiło :D w sumie na MTB nigdy nie mialem wkładki. Co proponujesz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Zależnie od budżetu: Race Kingi jeśli ma być bardzo tanio drutowe, jeśli patrzysz na wagę, to zwijane, jeśli mają być wzmocnione to Protection, jeśli uważasz, że Race King ma zbyt drobny bieżnik to możesz na przód dać X-King (Cross King). Continentale możesz śmiało brać 2.2, bo to dość wąskie opony.

A jak masz szmal, to za niecałe 3 stówy kupisz w e-rower dwa mezcale G+ 2.25 TNT czyli topową wersję z utraniskimi oporami toczenia, opona pancerna, trwała i bardzo szybka. Do tego z mlekiem w zestawie, więc jeśli masz sensowne koła i myślisz o bezdętce, to masz okazję wejść na wyższy poziom wtajemniczenia. Ja łapałem kilka (10?) kapci rocznie. Przesiadłem się na Mezcale G+ na początku 2018 roku i do dziś nie złapałem ani jednego kapcia. Obecnie mam ich drugi komplet, na pierwszym zrobiłem kilkanaście tysięcy kilometrów - z tego co pamietam, to 12kkm dokładnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
Napisano (edytowane)

A masz drogi autorze tematu nadal tego Cube'a? Jeśli tak to go sobie zostaw na asfalt, a do tego mtbka kup gumy jak należy jeśli rzeczywiście będzie używany zgodnie z przeznaczeniem i nie cuduj.

Tak BTW co to w ogóle jest za rower?

Edytowane przez m0d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PanMarcinPL
Godzinę temu, cervandes napisał:

Race King

Race King wyglądają bardzo obiecująco, chyba się nad nimi mocno zastanowię.

Teraz, m0d napisał:

A masz drogi autorze tematu nadal tego Cube'a?

Mam, ale raczej zostanę tylko przy MTB...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Cóż, no to dalej będziesz się męczył i w terenie i na asfalcie. Nie ma złotego środka, a im gumy będą bardziej na twarde i równe nawierzchnie tym więcej będą wymagać od prowadzącego rower w terenie ;) A na pewno będą wymagać, jeśli mowa o prawdziwych górach - no chyba, że to tylko z dużej chmury mały deszcz w tym wypadku. Może jakieś semislicki, ale bardziej w typie WTB Riddler niż wspomnianych wyżej Hurricane. Albo WTB Nano, które mają i jako taki bieżnik i jednocześnie jego środek jest w miarę jednolity.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sbrd

Ja na początku roku założyłem Schwalbe NOBBY NIC. Miałem podobne dylematy. Szukałem czegoś uniwersalnego. Nie byłem do końca przekonany, ale zaryzykowałem. W końcu to nie jakiś majątek i w najgorszym razie można poszukać czegoś innego, 2 kompletu na asfalt czy płaskie lasy. 

Nie są to może najszybsze, najlżejsze opony na asfalt jakie można kupić, ale w moim przypadku się sprawdziły. W każdym razie drugiego zestawu na asfalt nie kupiłem. przy czym ja asfalt traktuje raczej jako dojazd do lasu. 

Opona bardzo wytrzymała. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PanMarcinPL
W dniu 30.09.2020 o 10:02, m0d napisał:

do tego mtbka kup gumy jak należy jeśli rzeczywiście będzie używany zgodnie z przeznaczeniem

Doszedłem do wniosku, że tak trzeba zrobić, Cross King lub Schwalbe Rapid Rob wpadną i powinno być ok :thumbsup: Cube pójdzie na sezon na sprzedaż, jednak MTB i góry to jest to co zawsze mi pasowało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • mistrzou
      Przez mistrzou
      Witam, chciałbym dowiedzieć się różnić między oponą zwykłą a wzmacnianymi co oznaczają skróty technologii EPS, TLR i czym to się różni od zwykłych opon? Dla przykładu jest opona 29cali 2.25 i są jej 3 wersje do wyboru najlżejsza, cięższa z EPS i najcięższa z EPS i TLR cenowo im lżejsza tym droższa, jaką wybrać wersję do jakiego stylu/warunków jazdy?
      Różnice między oponą drucianą a zwijaną? Zalety/wady opon zwykłych i zwijanych?
    • mistrzou
      Przez mistrzou
      Witam, mam rower przerobiony na elektryka romet mustang m4 i w tylnim kole na boku jest dziurka. Chciałbym wymienić opony na coś lepszego. Problem w tym, że nie wiem czy będą pasować.
      Aktualnie opony to: Michelin Country Grip'R 29×2,10
      Dużo jeżdżę po polnych drogach, lesie, ścieżkach rowerowych i chciałbym zamontować Jack Rabbit II pro tylko nie wiem czy będą pasowały do obręczy tego roweru, jedyne info jakie mam - obręcze to Alexrims MD17
      I chciałbym zakupić 2 takie opony: Jack Rabbit II pro 2.25 (wersja 1) 
      I również pytanie czy ta pierwsza różni się od tej? - Jack Rabbit II pro 2.25 (wersja 2)
      Czy 2.25 wejdą na te obręcze do mustanga m4?
    • Miczer
      Przez Miczer
      Witam,
      szukając roweru dla siebie (180 cm 75 kg) trafiłem na ofertę Spartacusa, model Epic 27,5":
       https://allegro.pl/oferta/rower-27-5-spartacus-epic-acera-mtb-vb-18-seledyn-9017874608?fromVariant=9017874692
      Chciałbym znać waszą opinię na temat tego jednośladu, czy warto się nim zainteresować w kontekście jazdy po mieście i amatorskiej (raczej bez skakania) po lesie?
      Dokładniej czy ta rama będzie w porządku? Ponieważ osprzęt zamierzam wymieniać w miarę zużywania na lepszy.
      Zadałem te pytania ponieważ producent w opisie chwali się że: "Ten rower to świetna baza dla tych którzy chcą stawiać pierwsze kroki w zawodach XC oraz maraton." Ja o zawodach ani myślę ale tak jak pisałem chciałbym czasami pobawić się w lesie tak totalnie amatorsko. Zastanawia mnie czy ten cytat to typowa marketingowa papka, czy faktycznie są tak bardzo pewni swojego produktu?
      Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
    • 1938
      Przez 1938
      Potrzebuję nowej opony na tył do crossówki. Aktualnie jeżdżę na Kenda Small Block 8 Pro (120 TPI, składana) o wymiarze 1.9x29". Te opony są świetnie na szutry i ubite drogi, ale gorzej sobie radzą na piasku i w błocie. Zastanawiam się, czy kupić nową taką samą, czy czas na zmiany. Przód jeszcze ujdzie, ale z tyłu bieżnik w połowie starty. Wystarczy trochę piachu i ślizg.
      Czego oczekuję:
      powinno dać się przejechać po piaszczystej nawierzchni powinno dać się przejechać po zoranych przez ciągniki ścieżkach leśnych dobrej przyczepności i stabilności w terenie (ściółka, korzenie, kamyczki, gałęzie, błoto) ale żebym w zamian nie tracił szybkości na szutrach, asfaltach, itd. U tego samego producenta znalazłem taką oponę: Kenda Karma
      https://bicycle.kendatire.com/en-eu/find-a-tire/bicycle/mtb/karma/
      Czy to będzie lepszy wybór od Small Blocków? Ewentualnie jakie inne opony rozważyć? Decyzję muszę podjąć szybko, żeby opona(y) zdążyły przyjść jeszcze w tym tygodniu.
      Warunek konieczny to wkładka antyprzebiciowa. W ciągu 3 lat zdarzył się tylko 1 kapeć, więc ta ochrona jednak coś daje.
    • MD11
      Przez MD11
      W ciągu dwóch tygodni w dwóch rowerach łącznie 4 razy wymieniałem dętki. Raz w oponie znalazłem gwóźdź oraz metalowy szpikulec, innym razem cienki drucik. Wydaje mi się to podejrzane. Zastanawiam się, czy ktoś specjalnie nie rozsypał tego żelastwa i może warto omijać jakiś rejon. Czy u siebie też zauważyliście to zjawisko?
×