Skocz do zawartości
KrissDeValnor

[2021] Kross Esker 7

Rekomendowane odpowiedzi

KrissDeValnor

Piszą, że to okazja cenowa - no, jeśli dorzucają sakwy, to może tak ;)
Chyba jest błąd w opisie osprzętu, bo nie chce mi się wierzyć, że rama ma Boost'a...

https://naszosie.pl/2020/09/26/nowosc-2021-esker-7-0-karbonowy-gravel-krossa/


PS
Tak przy okazji : dlaczego w opisie obręczy DT Swiss podają ( na innej stronie ), że maksymalna szerokość opon to 53mm ( abstrahując od tego, że to gravel ), i chwalą się przy tym niską masą - 565 gram ?
Przecież porównywalne obręcze do MTB są nawet lżejsze, i nikt nie pisze, że max to 2.1"...
Obręcz ma 24 mm szerokości wewnętrznej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
Napisano (edytowane)

Obręcze mtb nie są aero:ninja: A w sumie to z rodzimych producentów bardziej mnie ciekawią romety crd disc, szczególnie model na di2 i kołach tokena

Edytowane przez Mihau_

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

Cena faktycznie atrakcyjna jak na karbonowego gravela, Kellys też pokazał takiego na 2021, więc Romet nie będzie sam w tym segmencie :)

Chociaż patrząc na kształt tylnych widełek i aluminiową sztycę, to nie spodziewałbym się dużo większego komfortu niż na rowerach alu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

"Komponenty takie jak kierownica, mostek i sztyca to własna produkcja Krossa, a wykonane są z aluminium."  Oczywista bzdura. Rama z kolei też nie ich ( a tyle było pitolenia, że karbony robią )  Napęd 40/11-42 a więc ani szybko, ani wolno ( 11-13-15-17 pierwsze koronki ) Taki rower dla leszczy trochę. Byle nie było za szybko ( asfalt )  i nie za mocno pod górkę w terenie.   Karbą i wysoko podbródek. Wolałbym MTB i szosę niż coś co ma wady obu ( a zalet mało ) Chcesz pojechac szybciej na szosie ( założysz szosowe opony ) to nie da rady, chcesz pojechać 10 % ( + )  w terenie, nawet hopkę, nie da rady. Takie moje zdanie. 

/edit

bardziej specyfikacja 6.0 na rok 2020 mi się podoba.

https://swiatrowerow.com.pl/kross-esker-6-0-2020.html

 

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus
7 godzin temu, SoloTM napisał:

Rama z kolei też nie ich

a czyj? Masz jakiś link do takiej samej ramy innej firmy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
7 godzin temu, SoloTM napisał:

"Komponenty takie jak kierownica, mostek i sztyca to własna produkcja Krossa, a wykonane są z aluminium."  Oczywista bzdura. Rama z kolei też nie ich ( a tyle było pitolenia, że karbony robią )  Napęd 40/11-42 a więc ani szybko, ani wolno ( 11-13-15-17 pierwsze koronki ) Taki rower dla leszczy trochę. Byle nie było za szybko ( asfalt )  i nie za mocno pod górkę w terenie.   Karbą i wysoko podbródek. Wolałbym MTB i szosę niż coś co ma wady obu ( a zalet mało ) Chcesz pojechac szybciej na szosie ( założysz szosowe opony ) to nie da rady, chcesz pojechać 10 % ( + )  w terenie, nawet hopkę, nie da rady. Takie moje zdanie. 

;-))) wspaniale sie to czyta :-)

Cos na poziomie tekstow ze MTB to najlepszy rower do miasta :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)
47 minut temu, Sabarolus napisał:

a czyj? Masz jakiś link do takiej samej ramy innej firmy?

Znalazłem takie info :

Rama to Carbonda 0696

Z resztą, gdyby była ich to by się chwalili, skoro mogą się "chwalić" kalloyem, zoomem czy kto tam inny robi dla nich wsporniki.

45 minut temu, cinol123 napisał:

Cos na poziomie tekstow ze MTB to najlepszy rower do miasta

O ! chyba znalazłeś przeznaczenie eskrea + szuterki.

/edit

O, mam.

http://www.carbonda.com/road/gravel/80.html

/edit 2

Znalazłem na alibabie ( ciekawe jaki koszt dostawy, opłat ) inny model tej firmy ( opony max 700x40 ) i nie ma biedy bo kompletna z widelcem, sztycą :

Packaging Details
Packaging Details:
per set including : frame , fork , seatpost, clamp
1 set carbon frame/carton, box size:108* 17* 60cm
2 set carbon frames/carton,box size:108*25*60cm
warranty: 24 months-
Port
shenzhen
Lead Time :
10 days

https://carbonda.en.alibaba.com/product/60660469482-803724038/2018_Fender_Bike_cycling_Frame_Carbon_Road_Bike_With_Flat_Mount_Disc_Brake.html?spm=a2700.icbuShop.84.7.5078741apkYBlT

Od 10-29 sztuk 500 dolarów ( cały set ) od 30 szt już tylko 300 dolarów.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KSikorski

W ofercie carbonady można znaleźć też przedni trójkąt ramy od NS Bikes Synonym :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, cinol123 napisał:

;-))) wspaniale sie to czyta :-)

Cos na poziomie tekstow ze MTB to najlepszy rower do miasta :P

Daj spokój, szkoda czasu ;) Komu pasuje, to już ma, jeździ i cieszy michę, a reszta będzie w kółko bebłać że "ło panie, to ni wiadomo do czegój i marketyngi monco w głowach ludzią, emtebe rzondzo albo szosze kup, a w Polsce ni mo szutrów a to tylko na szuter".

Edytowane przez m0d
  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
c1ach
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, SoloTM napisał:

Napęd 40/11-42 a więc ani szybko, ani wolno ( 11-13-15-17 pierwsze koronki ) Taki rower dla leszczy trochę. Byle nie było za szybko ( asfalt )  i nie za mocno pod górkę w terenie.   Karbą i wysoko podbródek.

O-M-G

To znaczy, że popyt przewyższy podaż.

Edytowane przez c1ach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1
Napisano (edytowane)

Już bez przesady z tym napędem, to standardowy jednorzędowy Shimano GRX. Czy to będzie Merida, Giant, Specialized, Trek czy Decathlon, przełożenia będzie miał takie same. Najwyżej rozmiar przedniej zębatki +-2 zęby. 

Jak ktoś potrzebuje ciasnych przełożeń na szosę w gravelu, to bierze napęd 2x i zmienia kasetę na własną rękę (bo fabrycznie wszyscy montują 11-13-15-17...). Jak potrzebuje podjeżdżać pionowe ściany w terenie, to nie ten typ roweru. Chociaż w subie karbon z wysoką górną rurą, to chociaż lekko będzie wnieść. :)

 

Edytowane przez some1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kipcior

Nawet ładny ale nie podali wagi, a to najważniejsze jak już się karbonium zachciewa :) 

Napęd z mojego punktu widzenia też jest daremny choć po płaskim pewnie się sprawdza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hulk14
Napisano (edytowane)

W góry, poza może jakimiś typowymi trasami MTB też się spokojnie sprawdzi. 40/42 to mniej niż 1. Na 34/32 objechałem z bagażem polskie góry od Przemyśla, przez Ustrzyki Górne, Krynicę Zdrój, Zakopane, Szczyrk, Kłodzko, Szklarską Porębę.

Edytowane przez hulk14

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaxCava

"Od 10-29 sztuk 500 dolarów ( cały set ) od 30 szt już tylko 300 dolarów."

Dolicz do tego shipping i opłaty celne ;)

2 godziny temu, hulk14 napisał:

od Przemyśla, przez Ustrzyki Górne, Krynicę Zdrój, Zakopane

Przecież tam jest asflat ( nawet jak jechałeś Przemyśl - Górne to przy granicach bdb utwardzony szuter ).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hulk14
Napisano (edytowane)
W dniu 28.09.2020 o 19:30, MaxCava napisał:

"Od 10-29 sztuk 500 dolarów ( cały set ) od 30 szt już tylko 300 dolarów."

Dolicz do tego shipping i opłaty celne ;)

Przecież tam jest asflat ( nawet jak jechałeś Przemyśl - Górne to przy granicach bdb utwardzony szuter ).

Był po drodze i asfalt, i szuter (np. przez Magurski Park Narodowy).

Edytowane przez hulk14

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Pojawił się tez najtańszy gravel  od Krossa.

https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/gravel/esker-1-0-szary-grafitowy-polysk

W tej cenie i przy rosnących cenach, wydaje się interesującą opcją na ten pierwszy. Brawo za pomysł z korbą 46/30, minus za brak widelca karbon. 

Reszta graveli bez większych zmian wobec 2020.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
c1ach

Wygląda na konkurenta dla Decathlonu. Wszystkie tanie gravele to półśrodek. Ujdzie gdy jeździsz sobie po ulicach, natomiast jeżdżąc w teren trzeba po chwili od zakupu inwestować, oraz naprawiać. To tylko pozycja wyjściowa byś sobie zbudował rower ;)

Kross nie pokazał jeszcze traili i enduro, do tej pory 2021 wydaje się rokiem odgrzewanego kotleta.

Edytowane przez c1ach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • PrzemkoVonLezajsk
      Przez PrzemkoVonLezajsk
      Witam
      Mam na sprzedaż Zestaw 
      Rama/Widelec sztywny15mm/Ośka15mm/Sztyca + zacisk/stery/ + kilka dodatków 
      Najpierw opiszę co na sprzedaż ..... a później coś o aktualnej konfiguracji w której ten zestaw jeździ / jeździł
      RAMA - nr MB02051
      Pochodzi z roweru Mbike Shottas HT.06 rozmiar 19
      Opis Oryginalnego roweru znajdziecie tutaj (uwaga link do innego Forum)
      Mbike Shottas HT0.6
      Rama należy do solidnych... nie lekkich 
      Na duży "+" należy zaliczyć mocowanie hamulca tarczowego wewnątrz tylnego trójkąta, poprawia sztywność,  oraz otwory na bagażnik
      co pozwala na zamontowanie standardowego bagażnika bez żadnych kombinacji z dystansami na hamulce 
      Uwaga - mocowanie przedniej przerzutki bezpośrednio do ramy 
      Widelec Sztywny z Włókna Węglowego (czyli aka Carbon)... rura sterowa też carbon
      Chińczyk z tego co widzę solidny, z mocowaniem na hamulec tarczowy oczywiście 
      Główka stożkowa 
      Oczywiście do widelca dołączam korek rozporowy (aby nikomu nie przyszło do głowy gwiazdki nabijać)
      Oś 15mm dołączam
      STERY
      Nowe Accent Hi-Air Tapered IS42/IS52 (nowe znaczy się kupione i założone pod koniec 2019)
      Sztyca + zacisk
      Sztyca aluminiowa Uno (z oryginalnego MTB)
      Zacisk - czerwony anodyzowany jak na zdjęciach 
      Obecna Konfiguracja i do czego sprzedawany zestaw się nadaje -i  dlaczego sprzedaje taki super sprzęt
      Co do MTB - mam nową ramę, więc cały osprzęt został tam przerzucony.
      W międzyczasie modernizacji Mbike zebrało mi się tyle zapasowych części...... że po dokupieniu widelca/hamulców.... mogłem złożyć kolejny rower.
      A że, brało mnie na Gravel to pomyślałem czemu nie z części lezących w garażu nie złożyć czegoś.
      Udało się "stworzyć" dwie konfiguracje
      1) kompletnie Sztywny MTB z napędem 3x10 lub 1x10 
      2) Gravel na ramie MTB z napędem 1x10
      Wygląda to jak niżej 
      SZTYWNY MTB NA KOŁACH 38C (taki gravel z płaską kierą) napęd 3x10, idealny na miasto,  a po założeniu bagażnika i sakw (zdjęcia w oryginalnym opisie roweru) nawet na wyprawy (takie do sklepu też )

      Oraz - Gravel na ramie MTB - napęd 1x10


      DLACZEGO SPRZEDAJĘ
      Bardzo Gravel/CX wciągną mnie...
      Niestety moja budowa ciała (nogi długie, ręce krótkie) kompletnie nie pasują do tego zestawu
      o ile na płaskiej kierownicy z krótkim mostkiem (70mm) jeździ się OK (a z 50mm było jeszcze lepiej)
      To, po założeniu baranka jestem za bardzo wyciągnięty, dłuższa jazda jest niewygodna
      potrzebuje krótszej ramy CX
      CENA
      380PLN + koszty przesyłki (w zależności co kupujący wybierze)
      w cenie dodam też płaską kierownicę razem z manetkami hamulców i gripami 
      Jako że rama ma wewnętrzne prowadzenie linek przerzutki, linki prowadzące będą przeplecione 
      Dodatkowe szpargały które mogę sprzedać w/w
      Przednia przerzutka SRAM X7 (oryginalna z tego roweru 3 rzędowa ) - trochę zmęczona, ale działa... również z napędami dwutarczowymi 
      Tylna przerzutka SRAM GX (oryginalną X9 niestety połamałem) 
      Manetki przód/tył 3x9 SRAM X9 oryginalne 
      Mostek 70mm + podkładki jak na zdjęciu

      z w/w cena wzrasta do 450 PLN + przesyłka
    • Obito
      Przez Obito
      Witam serdecznie,

      mój rower https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/author/49474/ronin
      domyślnie ma zamontowane opony: CONTINENTAL Speed Ride 700 x 42c, z których byłem średnio zadowolony, dlatego że często się przebijały w trasie. 
      Gravel głównie używam do jeżdżenia po asfalcie (90%), czasem po szutrze albo po uklepanych leśnych drogach. Zależy mi na dobraniu dobrych antyprzebiciowych opon, które dadzą radę w na asfalcie i jako tako przejadą po gorszym terenie. Cena max 150 zł za jedną oponę, no chyba ze naprawdę jest sens dać z coś więcej to wezmę to pod uwagę.

      Wymiary obręczy: 622 x 15c
      Aktualne opony: 700 x 42c

      Pytabua
       Czy mogę założyć sobie opony 700 x 38c albo 700 x 40c do tych obręczy?  Macie jakieś sprawdzone oponki, spełniające powyższe wymagania? Przeszukując internet trafiłem na te: a) https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ride-tour-pd7378/?v_Id=103933&gclid=CjwKCAjw5Kv7BRBSEiwAXGDElRj318K-8HPB_53H8iENS8Nw02-195IcUNlozXMh6zNZ3ujEhkfkERoCllkQAvD_BwE
      b) https://allegro.pl/oferta/opona-continental-700x40c-gazelle-42-622-ride-tour-8978676382
      c) https://www.goride.pl/opony-cyclocross-i-gravel/panaracer-opona-gravelking-ac?from=listing&campaign-id=20
       
    • MD11
      Przez MD11
      Szukam pompki stacjonarnej do gravela z oponami 38-40 mm w systemie bęzdętkowym, więc myślę, że ciśnienia rzędu 3.5-4.0 bar.
      Widzę, że pompki SKS Airworx 10.0 (do 10 bar) i SKS Twentyniner (do 6 bar) są w tej samej cenie. Ta pierwsza wydaje się porządniejsza (manometr umiejscowiony na górze i stalowa podstawa), ale druga ma szerszy tłok.
      Czy lepiej wziąć Twentyniner-a, bo lepiej poradzi sobie z uszczelnieniem opon, czy to nie ma znaczenia?
    • Byderobo
      Przez Byderobo
      Witam serdecznie,
      Poddała mi się dziś piasta Magura FR (czyli Dt swiss 440). Odpękł kawałek kołnierza razem z dwoma otworami na szprychy . Bardzo lubiłem tą piastę i stąd moje poniższe pytania:
      1. Da się jeszcze gdzieś dostać korpus do tak starej piasty?
      2. Czy bębenek w systemie Star rachet da się przeszczepić do piasty innego producenta?
       
      Z góry dzięki za pomoc
    • cyms
      Przez cyms
      Cześć, stwierdziłem, że tribany nie za bardzo mi się podobają. Przymierzam się do zakupu roweru szosowego. Najprawdopodobniej będzie to rower używany z pewnego źródła (Bernard, szybkierowery itp.) Problem jest taki, że jest w czym wybierać, ale postaram się zwęzić zakres moich poszukiwań do minimum. Komfortowa geometria typu endurance, shimano 105 (słyszałem, że jest spora różnica między sorą a 105), karbon widelec tapered, hamulce tarczowe hydrauliczne, rozmiar 54 (173 cm) no i dosyć ważne - musi się podobać. Rose pro sl disc przykuł moją uwagę, ale jest dosyć drogi. Budżet to okolice 3-4k. Byłbym ciekawy waszych propozycji czy w tym budżecie znajdę coś ciekawego (używanego bądź też nie) czy jednak nie ma szans i na jakie rowery ostatecznie patrzeć, żeby wiedzieć na czym stoję, a nie szukać w ciemno. Ważę około 95 kg więc rower ma służyć głównie do utraty wagi jak i też poczucia prędkości i frajdy z jazdy. Zastanawiam się jaki rower będzie lepszym wyborem gravel czy może szosa typu endurance. Jestem kompletnym laikiem w tym temacie, a wybór roweru jak i jego modelu nieustannie chodzi mi po głowie i nie daje spokoju. Trasy jakimi chcę się poruszać to głównie asfalt, ale jakiś szuter lub droga polna też pewnie czasem się zdarzy. Dodam, że będzie to mój pierwszy rower od czasu komunii i chciałbym spróbować baranka :)
×