Skocz do zawartości

[tarcze hamulcowe] Shimano SLX RT-SM70 do Tektro Spyre C?


danielson

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, kupiłem, trochę z rozpędu nowe tarcze SLX RT-SM70 pod koła centerlock. Pasowała mi cena i waga, ale nie wiedziałem, że te tarcze są dedykowane do węższych klocków od hamulców z wyższych grup Shimano. Teraz przeczytałem w kilku miejsach, że połączenie takich tarcz z szerokimi klockami Tektro to nie jest dobre rozwiązanie. Czy w tej sytuacji lepiej będzie oddać te tarcze i kupić np. RT-SM54? Wyższą masę przeboleję, gdyby miało się okazać, że hamowanie będzie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jot napisał:

Też mam podobny problem z kupnem tarczy, patrz wątek obok. Masz rower szosowy?

Tak RT-SM54 nie jest przypadkiem tylko do klocków żywicznych?

Tarcza ma być do gravela, do tej pory miałem Tektro z zestawu z zaciskami Spyre. Podobnie jak Ty, zmianę wymusił system centerlock w nowych kołach i ja także nie chciałem za bardzo adapterów. Liczę na to, że ktoś zrobił taką kombinację (niższa tarcza + duży klocek) i może coś powiedzieć na podstawie własnych doświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem w sklepie składającym koła i według nich wielu klientów z tymi hamulcami używa bez problemów takich tarcz, pytałem akurat o tarcze SM-RT800, o których tu pisano że nie pasują do szerokich klocków. Z tymi szerokim klockami to chodzi o oryginały w tych hamulcach czy wszystkie klocki pasujące do tych hamulców, np. Shimano?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jot napisał:

Pytałem w sklepie składającym koła i według nich wielu klientów z tymi hamulcami używa bez problemów takich tarcz, pytałem akurat o tarcze SM-RT800, o których tu pisano że nie pasują do szerokich klocków.

No własnie, w praktyce to może mieć niewielkie znaczenie.

Teraz, Jot napisał:

Z tymi szerokim klockami to chodzi o oryginały w tych hamulcach czy wszystkie klocki pasujące do tych hamulców, np. Shimano?

Pewnie chodzi o ten kształt klocka, który pasuje do Tektro, niższych modeli Shimano i do czegoś tam jeszcze. To jest taki prostokąt i rzeczywiście klocki z wyższych grup Shimano są węższe i wyprofilowane pod kształt tarczy. Czy to ma takie duże znacznie? Hgw, ale wolę się upewnić ;) W teorii powierzchnia styku będzie mniejsza, więc tarcie też niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien, że czegoś nie pomyliłeś? Przecież to tarcze schimano są cieńsze. A skoro tak, to hamować będzie na nich rower lepiej, niż na innych.

Każdy normalny człowiek, pierwszą rzeczą, którą robi w rowerze, to wywala wszystko co nie ma na hamulcu napisu schimano i kupuje slxy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Jot napisał:

Ja chyba zaryzykuję z tymi SM-RT800. Ale do poniedziałku jeszcze poczytam na forach zagranicznych.

Na forach zagranicznych piszą o potencjalnych problemach, czyli haczeniu o aluminiowy pająk, albo o stykaniu się klocków ze sobą jeśli zużywają się nierównomiernie na węższej tarczy. Tak naprawdę wszystko zależy od konkretnej kombinacji zacisk i jego pozycja na ramie/widelcu + klocki + tarcza. Przy cenie 200zł/tarcza chyba bym nie ryzykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego wynika, że na forach piszą głupoty? Osobiście jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby tarcze pasowały tylko do konkretnych rodzajów klocków w dobie ujednolicania wszystkiego. Może takie za 500 zł, ale nie takie popularne. Też myślałem o SLX RT-SM70, ale SM-RT800 mogę kupić za 175 razem w sklepie z kołami, więc niewielka różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Off topic - w internetach można przeczytać, że tubeless taki himeryczny, że potrzebne są odpowiednie opony, obręcze itp. A ja przerabiam na bezdętki wszystko jak leci bez najmniejszych problemów na taśmie do lakierowania. Obręcze z lat 90tych, opony drutowane nie tubeless ready itd. Czasem warto jest polegać na swoim doświadczeniu.

Co do tarcz - z RT70 na Allegro płaciłem 95 zł szt, więc przy 2 różnica w cenie robi się konkretna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak faktycznie głupoty piszą na forach;)

Wydrukowałem zdjęcie interesującej mnie tarczy odpowiednio powiększone do 160 mm i pasuje idealnie. Klocek hamulcowy ma szerokość 1,5 mm, a tarcza nawet 1,6 m, więc pasuje tak jak oryginalna.

Akurat ta tarcza pasuje wizualnie do mojego roweru, który jest cały czarny, więc trochę jasnego się przyda. Nie liczę, że będzie jakoś dużo lepsza od tańszej, jeśli w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tektro spyre C używa "starego" typu klocków a te tarcze są do "nowego". Pisali ci, stare klocki są wyższe i węższe i przez to przy używaniu z nowymi tarczami będzie się tworzyć rant. Czy ma to duży wpływ na działanie? Różnie piszą, ale musisz być świadomy tej niekompatybilności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem Ci wcześniej że rt800 nie pasują do wysokich klocków tylko że mogą nie pasować.

Tu masz przykład na jednym z moich rowerów. Hamulec oczywiście działa bez najmniejszych problemów. Klocki ścierają się nieco nierówno ale zanim zacznie być to odczuwalne  to sie je wymieni. Tarcza rt66 i tani hamulec shimano. Zobacz o ile niżej niż powierzchnia cierna sięgają klocki i jeśli coś będzie wystawać poza obrys tarczy to będzie obcierać.  Zawsze można podłożyć podkładki pod zacisk hamulca ale skoro nie chciałeś adapterów tarcz to nawet nie pisałem o takim druciarstwie.

20200927_210828.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym wykluczał adaptery, ale jeżeli komplet kosztuje prawie tyle co nowa tarcza, to wychodzę z założenia, że lepiej kupić nowe dwie tarcze, zwłaszcza że drugi komplet przyda mi się do drugiego kompletu kół. Tak samo wolałem kupić całą przerzutkę do starego roweru górskiego, gdy kosztowała 2x tyle co kółka do niej, na których tylko mi zależało.

Ale jak przyjrzeć mojej obecnej tarczy, która była zamontowana w rowerze od nowości (TRP), to obtarcie też trochę wychodzi poza powierzchnię, podobnie jak na zdjęciu, tyle że trochę mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do podkładki pod zaciskiem, to czy wtedy klocek nie będzie wystawał na zewnątrz tarczy i krzywo się zużywał? Faktycznie teraz przeczytałem, że od Deore w górę tarcze i klocki są węższe. A nie można zamontować tych węższych klocków? Jak rozumiem chodzi o klocki g02s . Wyglądają podobnie, to znaczy samo mocowanie, nie wiem jak szerokość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zagadka rozwiązana.

Odpowiedź z TRP USA:

" From us the 25 series rotors will be the ones you need. The issue with Shimano rotors is they tend to have a larger diameter then others so our calipers ride low on them. You can use Shimano’s rotors you will just want to keep an eye on the pad rotor alignment when you get everything mounted. "

Według nich Shimano nie są węższe, tylko mają większą średnice, co powoduje takie a nie inne prowadzenie klocka.

Tylko pewnie nigdzie ich nie dostanę:

https://trpcycling.com/product/trp-25-centerlock-2-piece-rotor/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lawstorant napisał:

Super, ale to nie jest prawda. Dosłownie mam w ręce RT10 i RT66 i RT66 ma mniejszą powierzchnię hamującą. Średnice zewnętrzne są identyczne.

Ale ja pytałem ich o konkretne hamulce TRP i jakie tarcze polecają. Z odpowiedzi wynika, że tarcze Shimano ich zdaniem są ogólnie szersze niż tarcze TRP i mogą nie pasować do ich zacisków. Stąd może wzięła się informacja, że Shimano może obcierać z tymi hamulcami, nieważne jakie klocki i jaka tarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...