Skocz do zawartości
Obito

[Opony] Gravel wyprawy Author Ronin

Rekomendowane odpowiedzi

Obito
Napisano (edytowane)

Witam serdecznie,

mój rower https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/author/49474/ronin
domyślnie ma zamontowane opony: CONTINENTAL Speed Ride 700 x 42c, z których byłem średnio zadowolony, dlatego że często się przebijały w trasie. 
Gravel głównie używam do jeżdżenia po asfalcie (90%), czasem po szutrze albo po uklepanych leśnych drogach. Zależy mi na dobraniu dobrych antyprzebiciowych opon, które dadzą radę w na asfalcie i jako tako przejadą po gorszym terenie. Cena max 150 zł za jedną oponę, no chyba ze naprawdę jest sens dać z coś więcej to wezmę to pod uwagę.

Wymiary obręczy: 622 x 15c
Aktualne opony: 700 x 42c

Pytabua

  1.  Czy mogę założyć sobie opony 700 x 38c albo 700 x 40c do tych obręczy?
  2.  Macie jakieś sprawdzone oponki, spełniające powyższe wymagania? Przeszukując internet trafiłem na te:

a) https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ride-tour-pd7378/?v_Id=103933&gclid=CjwKCAjw5Kv7BRBSEiwAXGDElRj318K-8HPB_53H8iENS8Nw02-195IcUNlozXMh6zNZ3ujEhkfkERoCllkQAvD_BwE

b) https://allegro.pl/oferta/opona-continental-700x40c-gazelle-42-622-ride-tour-8978676382

c) https://www.goride.pl/opony-cyclocross-i-gravel/panaracer-opona-gravelking-ac?from=listing&campaign-id=20

 

Edytowane przez Obito

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
28 minut temu, Obito napisał:

Czy mogę założyć sobie opony 700 x 38c albo 700 x 40c do tych obręczy?

Możesz

28 minut temu, Obito napisał:

śmieci

29 minut temu, Obito napisał:

generalnie ok, ale to raczej bieżnik w teren niż na 90% asfaltu

zekrnij na gravelking ale w wersji "sk"

 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Imar

Dziwna sprawa, raczej pech. Sam w Roninie miałem założone CONTINENTAL Speed Ride 700 x 42c w wersji zwijanej, Speed Ride posiada wkładkę antyprzebiciową.

Byłem z nich bardzo zadowolony, zero kapci. Opony nie miały łatwo zemną. Sprawowały się bardzo dobrze.

Bontrager H5 Hard-Case Ultimate zaspokoi Twoje potrzeby.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrisK

Ja uzywam Opona SCHWALBE G-One Speed  i uważam, że są genialne.  Jedyne czego nie żrą to błoto i kopny piach. Na asfalt są super i ratują tyłek. Na szutrach nie narzekam, a i leśne ścieżki na nich przejechałem nie raz.  Są g-one w innych wersjach bardziej gravelowych, ale nie testowałem.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
19 godzin temu, Imar napisał:

Dziwna sprawa, raczej pech. Sam w Roninie miałem założone CONTINENTAL Speed Ride 700 x 42c w wersji zwijanej, Speed Ride posiada wkładkę antyprzebiciową.

Byłem z nich bardzo zadowolony, zero kapci. Opony nie miały łatwo zemną. Sprawowały się bardzo dobrze.

Też używałem tych gum i także mogę pochwalić. Kapcia miałem może ze 2 razy. Kupowanie w miejsce tych opon jakichś trekingowych wynalazków o wadze słonia, bieżnikiem do nie wiadomo czego i ze wszystkimi możliwymi "zabezpieczeniami" mija się IMHO z celem, zwłaszcza przy jeździe głównie po asfalcie.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrisK
Napisano (edytowane)

Trzeba, żeby kolega doprecyzował co znaczy często się przebijały.  Bo ja też na początku często przebijałem, a potem raz, że nauczyłem się na nowo poważnie traktować wskakiwanie na krawężniki a dwa, że.... schudłem.   Wprawdzie 42 to opona której nie wyobrażam sobie dobić ale może to jest problem. Niskie ciśnienie kilka dobić i przecięcie.  Pomijam ze jak często to  może jest problem z kołami.  U córki w tribanie  dwa dni zakupie zeszły dętki... Zmiana to droga przez mękę, ale trochę gimnastyki i się udało tak je założyć, że nie poprzycinałem i jest spokój od miesięcy.  Ta, którą zdjąłem była przyszczypaną i puściła po jakimś czasie jazdy. 

Edytowane przez KrisK
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Też mam Speed Ride 42, tylko że w wersji drutowej i ich odporność na przebijanie jest całkiem niezła, ale wymagają minimum 3,5 bar. Być może problemem jest zbyt niskie ciśnienie? Chociaż do jazdy 90% po asfalcie dawałbym nieco więcej.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hulk14
Napisano (edytowane)

Ja jestem zadowolony z gravelkingów slick + (dodatkowa ochrona przed przebiciami) 38c, zrobiłem na nich traskę dookoła Polski (były założone na tylnym kole, rower z sakwą) + przejechałem kilkaset kilometrów po mazowszu. 0 kapci. Skoro robisz 90% tras na asfalcie, to ja bym założył jakieś opony 32c, maks 35c.

Edytowane przez hulk14
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Obito

Ja te Speed Ride 700 x 42c w swoim Roninie mam w wersji drutowej, złapałem na 8 000 km z 18 razy gumę, czyli średnio jakoś raz na 400 km. Teraz założyłem takie taśmy antyprzebiciowe do opon i jest znacznie lepiej, tylko niestety przecierają mi dętkę, więc to eksperymentalne i tymczasowe rozwiązanie. Dętki najczęściej dziurawiłem z jedną dziurą, rzadko kiedy było to "snejki" (może 1-2 razy). Po krawężnikach nie skaczę, ale jak jadę na wyprawę to zarzucam na rower 4 sakwy + namiot i jednak jest trochę obciążony, co przekłada się na większe ryzyko przedziurawienia podczas napotkania nierówności na drodze. Sam waże jedynie  60 kg. Ciśnienie w oponach na oko mam dość wysokie ( metodą zgnieć oponę ręką :D ), raz nawet zdarzyło mi się przeholować i dętka pękła mi podczas pompowania. Opony oczywiście dokładnie czyszczę po zmianie dętki aby pozbyć się wszelkich pozostałości po kolcach itd. 

Dzięki za propozycję nadal biorę je wszystkie pod uwagę, tylko muszę znaleźć odpowiedni kompromis  ;). Nadal jednak ciekawi mnie czy będzie duża różnica w zainwestowaniu 200 zł w jedną oponę w stosunku do oryginalnych Speed Ride za kilkadziesiąt zł sztuka.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Imar

Co do wkładki w Speed Ride. Ja osobiście jeździłem na wersji zwijanej. Porównywałem wkładkę w oponie drutowej i zwijanej. Na dotyk wkładka w wersji zwijanej byłą zdecydowanie grubsza i sztywniejsza, mimo że powinny być takie same.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • PrzemkoVonLezajsk
      Przez PrzemkoVonLezajsk
      Witam
      Mam na sprzedaż Zestaw 
      Rama/Widelec sztywny15mm/Ośka15mm/Sztyca + zacisk/stery/ + kilka dodatków 
      Najpierw opiszę co na sprzedaż ..... a później coś o aktualnej konfiguracji w której ten zestaw jeździ / jeździł
      RAMA - nr MB02051
      Pochodzi z roweru Mbike Shottas HT.06 rozmiar 19
      Opis Oryginalnego roweru znajdziecie tutaj (uwaga link do innego Forum)
      Mbike Shottas HT0.6
      Rama należy do solidnych... nie lekkich 
      Na duży "+" należy zaliczyć mocowanie hamulca tarczowego wewnątrz tylnego trójkąta, poprawia sztywność,  oraz otwory na bagażnik
      co pozwala na zamontowanie standardowego bagażnika bez żadnych kombinacji z dystansami na hamulce 
      Uwaga - mocowanie przedniej przerzutki bezpośrednio do ramy 
      Widelec Sztywny z Włókna Węglowego (czyli aka Carbon)... rura sterowa też carbon
      Chińczyk z tego co widzę solidny, z mocowaniem na hamulec tarczowy oczywiście 
      Główka stożkowa 
      Oczywiście do widelca dołączam korek rozporowy (aby nikomu nie przyszło do głowy gwiazdki nabijać)
      Oś 15mm dołączam
      STERY
      Nowe Accent Hi-Air Tapered IS42/IS52 (nowe znaczy się kupione i założone pod koniec 2019)
      Sztyca + zacisk
      Sztyca aluminiowa Uno (z oryginalnego MTB)
      Zacisk - czerwony anodyzowany jak na zdjęciach 
      Obecna Konfiguracja i do czego sprzedawany zestaw się nadaje -i  dlaczego sprzedaje taki super sprzęt
      Co do MTB - mam nową ramę, więc cały osprzęt został tam przerzucony.
      W międzyczasie modernizacji Mbike zebrało mi się tyle zapasowych części...... że po dokupieniu widelca/hamulców.... mogłem złożyć kolejny rower.
      A że, brało mnie na Gravel to pomyślałem czemu nie z części lezących w garażu nie złożyć czegoś.
      Udało się "stworzyć" dwie konfiguracje
      1) kompletnie Sztywny MTB z napędem 3x10 lub 1x10 
      2) Gravel na ramie MTB z napędem 1x10
      Wygląda to jak niżej 
      SZTYWNY MTB NA KOŁACH 38C (taki gravel z płaską kierą) napęd 3x10, idealny na miasto,  a po założeniu bagażnika i sakw (zdjęcia w oryginalnym opisie roweru) nawet na wyprawy (takie do sklepu też )

      Oraz - Gravel na ramie MTB - napęd 1x10


      DLACZEGO SPRZEDAJĘ
      Bardzo Gravel/CX wciągną mnie...
      Niestety moja budowa ciała (nogi długie, ręce krótkie) kompletnie nie pasują do tego zestawu
      o ile na płaskiej kierownicy z krótkim mostkiem (70mm) jeździ się OK (a z 50mm było jeszcze lepiej)
      To, po założeniu baranka jestem za bardzo wyciągnięty, dłuższa jazda jest niewygodna
      potrzebuje krótszej ramy CX
      CENA
      380PLN + koszty przesyłki (w zależności co kupujący wybierze)
      w cenie dodam też płaską kierownicę razem z manetkami hamulców i gripami 
      Jako że rama ma wewnętrzne prowadzenie linek przerzutki, linki prowadzące będą przeplecione 
      Dodatkowe szpargały które mogę sprzedać w/w
      Przednia przerzutka SRAM X7 (oryginalna z tego roweru 3 rzędowa ) - trochę zmęczona, ale działa... również z napędami dwutarczowymi 
      Tylna przerzutka SRAM GX (oryginalną X9 niestety połamałem) 
      Manetki przód/tył 3x9 SRAM X9 oryginalne 
      Mostek 70mm + podkładki jak na zdjęciu

      z w/w cena wzrasta do 450 PLN + przesyłka
    • mistrzou
      Przez mistrzou
      Witam, chcę wymienić oponę w tylnym kole roweru elektrycznego na którym zamontowany jest silnik. Czy da się wymienić oponę bez rozkręcania koła? Nie jestem akurat w posiadaniu tego roweru ale był on zaprowadzony do serwisu rowerowego i Pan stwierdził, że nie podejmie się wymiany opony w tylnym kole a jedyny serwis elektryków podobno jest we Wrocławiu. Ja jednak uważam, że dało by się odwrócić rower do góry kołami i wymienić oponę bez rozkręcania koła, czy mam rację czy nie obędzie się bez rozkręcania koła i mieszania w elektryce, przewodach i sterowniku?
       
    • KrissDeValnor
      Przez KrissDeValnor
      Piszą, że to okazja cenowa - no, jeśli dorzucają sakwy, to może tak
      Chyba jest błąd w opisie osprzętu, bo nie chce mi się wierzyć, że rama ma Boost'a...
      https://naszosie.pl/2020/09/26/nowosc-2021-esker-7-0-karbonowy-gravel-krossa/

      PS
      Tak przy okazji : dlaczego w opisie obręczy DT Swiss podają ( na innej stronie ), że maksymalna szerokość opon to 53mm ( abstrahując od tego, że to gravel ), i chwalą się przy tym niską masą - 565 gram ?
      Przecież porównywalne obręcze do MTB są nawet lżejsze, i nikt nie pisze, że max to 2.1"...
      Obręcz ma 24 mm szerokości wewnętrznej.
    • MD11
      Przez MD11
      Szukam pompki stacjonarnej do gravela z oponami 38-40 mm w systemie bęzdętkowym, więc myślę, że ciśnienia rzędu 3.5-4.0 bar.
      Widzę, że pompki SKS Airworx 10.0 (do 10 bar) i SKS Twentyniner (do 6 bar) są w tej samej cenie. Ta pierwsza wydaje się porządniejsza (manometr umiejscowiony na górze i stalowa podstawa), ale druga ma szerszy tłok.
      Czy lepiej wziąć Twentyniner-a, bo lepiej poradzi sobie z uszczelnieniem opon, czy to nie ma znaczenia?
    • cyms
      Przez cyms
      Cześć, stwierdziłem, że tribany nie za bardzo mi się podobają. Przymierzam się do zakupu roweru szosowego. Najprawdopodobniej będzie to rower używany z pewnego źródła (Bernard, szybkierowery itp.) Problem jest taki, że jest w czym wybierać, ale postaram się zwęzić zakres moich poszukiwań do minimum. Komfortowa geometria typu endurance, shimano 105 (słyszałem, że jest spora różnica między sorą a 105), karbon widelec tapered, hamulce tarczowe hydrauliczne, rozmiar 54 (173 cm) no i dosyć ważne - musi się podobać. Rose pro sl disc przykuł moją uwagę, ale jest dosyć drogi. Budżet to okolice 3-4k. Byłbym ciekawy waszych propozycji czy w tym budżecie znajdę coś ciekawego (używanego bądź też nie) czy jednak nie ma szans i na jakie rowery ostatecznie patrzeć, żeby wiedzieć na czym stoję, a nie szukać w ciemno. Ważę około 95 kg więc rower ma służyć głównie do utraty wagi jak i też poczucia prędkości i frajdy z jazdy. Zastanawiam się jaki rower będzie lepszym wyborem gravel czy może szosa typu endurance. Jestem kompletnym laikiem w tym temacie, a wybór roweru jak i jego modelu nieustannie chodzi mi po głowie i nie daje spokoju. Trasy jakimi chcę się poruszać to głównie asfalt, ale jakiś szuter lub droga polna też pewnie czasem się zdarzy. Dodam, że będzie to mój pierwszy rower od czasu komunii i chciałbym spróbować baranka :)
×