Skocz do zawartości

[piasta] Luzy na centerlock'u


MrTrash

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Zauważyłem ostatnio bardzo duże luzy na połączeniu tarcza-piasta. System centerlock, mimo dokręcenia tarczy na maksa na zacisnietym hamulcu tarcza stoi w miejscu, a koło znacznie rusza się przód-tył, przy zablokowaniu tylnego hamulca koło podskakuje, co jest irytujące. Po demontażu tarczy widać, że z jednej strony piasty, ząbki na wielowypuscie są "pościnane". Piasty kwalifikują się do wymiany? Na nowych tarczach (Shimano SM-RT64) jest identyczna sytuacja - bez nakrętki mogę poruszać tarczą o 1-2mm.  Piasty to jakieś tanie Shimano. Tak samo przód jak i tył. Dodałbym filmiki, na których widać i słychać jakie luzy ma tarcza, ale niestety nie wiem czy się da.

119885355_1750995128390209_4002660556262928935_o.jpg

119886712_1750994755056913_4493532995863618240_o.jpg

119925207_1750994948390227_8871615743009000681_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KSikorski napisał:

Jesteś pewien że chodzi o połączenie tarcza-piasta? Normalnym jest że klocki mają nieco luzu wzdłuż zacisku i na zaciśniętym hamulcu koło ma tyle luzu ile klocek w zacisku właśnie.

Jestem pewny, tarcza stoi sztywno w zacisku, a mimo to czuć stuki i koło się rusza.

 

1 godzinę temu, eloo napisał:

tarcza też ma luz na tym wielowypuście w przeciwnym razie trzeba by ją montować na prasie. Przy dobrym dokręceniu nie jest to odczuwalne podczas jazdy, jedynie na postoju jak pod obciążeniem jak ruszasz rowerem w przód i tył.

Jestem tego świadomy, że nie będzie to połaczenie na wcisk. Miałem w rękach nowy zestaw piasty z tarczą i luz tam występujacy był 3x mniejszy od tego u mnie, bez nakrętki. Tutaj filmik jak to wygląda: https://youtu.be/pegm9oL4u-g

Zdecydowałem się na wymianę piast z mocowaniem na 6 śrub, ponieważ te luzy mnie irytują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Sabarolus napisał:

To normalne w przypadku centerlocka. Olac to i jeździć, w niczym nie przeszkadza.

No własnie mi przeszkadza :wallbash: Rower używam dosyć dynamicznie i agresywnie, a przy blokowaniu tylnego koła efekt jest jakby ABS, koło podskakuje, co jest irytujące. Dlatego też postanowiłem wymienić piasty i tarcze na 6 śrub, aby uniknąć tych luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...