sRx Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Cześć, zabrałem się za kompletną renowację starego, poczciwego MTB-ka. Rower nie należy do żadnej marki, zaś na jego ramie napisane jest co jedynie "Frozen" O ile cała rama została ogołocona z podzespołów, o tyle mam dylemat jak wykręcić stary, zatarty wkład suportu. Zwyczajnie nie ma pomysłu jak go podejść. Nigdy się z takim montażem nie spotkałem. Z jednej strony mogę domniemywać, że należy się wspomóc dużym kluczem płaskim/kluczem nastawnym, zaś z drugiej jakiś wielowypust na 4 zapadki (?). Rzućcie proszę okiem na załączone zdjęcia. Będę niezmiernie wdzięczny za każdą sugestię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Z lewej strony można zacząć od kontry, mocnym, metalowym śrubokrętem lub przecinakiem i młotkiem (suport i tak raczej do wywalenia). Ewentualnie klucz płaski (24? - nie pamiętam, na to podcięcie w misce albo nastawny). Odkręcać przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Z prawej strony najlepiej specjalny, zamknięty klucz do misek, ewentualnie klucz płaski 36 mm lub nastawny (ale ten będzie się pewnie ześlizgiwać). Odkręcać w prawo (jeśli gwint angielski), lub w lewo (jeśli włoski). Najpierw spryskać wszystko penetrantem/odrdzewiaczem i odczekać trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sRx Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Chciałem doprecyzować strony o których piszesz. Lewa, tj. pierwsze i drugie zdjęcie w jaki sposób powinna być skontrowana śrubokrętem? Czy należy go nasadzić w te wypustki, zaś kluczem płaskim zawziąć się na tą spłaszczoną nakrętkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Lewa strona to jest tam gdzie nie było zębatek - tłuczesz w wypustki dużej nakrętki młotkiem i śrubokrętem/przecinakiem, a potem wykręcasz miskę płaską 17stką. Gwint jest zwyczajny (prawy), więc kręcisz w lewo. Prawa strona od napędu (ostatnie zdjęcie) ma na 90% gwint lewy, więc trzeba odkręcić w prawo dużym kluczem płaskim, nastawnym, żabką, albo złapać w imadło i kręcić cała ramą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sRx Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Super, bardzo dziękuję za wskazówki! Dam znać po weekendzie jak poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Jest już taki temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.