Skocz do zawartości

[hamulce] Wymiana 'cantilever' na v-brake


Rekomendowane odpowiedzi

Hamulce V-brake wymagają do optymalnego działania innych klamek hamulcowych, więc co do zasady należy wymienić też klamki (mają inne przełożenie). Jeśli masz stare klamkomanetki podniesie to koszt. Gdy masz oddzielne klamki będzie taniej, bo komplet niezłych aluminiowych klamek można mieć już za 20 zł. 

Można próbować połączyć V-brake z klamkami od Canti, ale ustawienie tego tak, by klocki nie ocierały i aby klamka nie dochodziła do kierownicy będzie trudne i możliwe tylko przy dobrych, dość twardych klockach i idealnie wycentrowanych obręczach, no i linki i pancerze muszą lekko chodzić. Nawet wtedy klamka będzie trochę gąbczasta, ale czasem jakoś to działa.

Trzeba też zaznaczyć, że w ramach projektowanych pod Canti były inaczej prowadzone pancerze, bo pancerz nie dochodził bezpośrednio do hamulca (w V-brake masz fajki, w które wchodzi pancerz), tylko opierał się na wieszaku (na widelcu, w mostku, z tyłu przy zacisku siodła).  Wtedy taki wieszak możesz zdemontować, a tylny hamulec może wymagać ppuszczenia pełnego pancerza od klamki do hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy klocki będą po 2,5-3-4 mm od obręczy to hamulec nie będzie niemal hamował ( szczególnie tylny )  a dźwignia hamulca będzie dociśnięta do samych palców. Jak ustawisz klocki 1 mm od obręczy to będzie hamował, ale i tak będziesz mógł docisnąć dźwignię do palców ( szczególnie tylny hamulec ) ale do tego jak kolega wyżej pisał potrzebne są idealnie proste obręcze ( wycentrowane koło ) co sprowadza się do tego, że trzeba co chwilę poprawiać - centrować żeby tak było. Inaczej klocki będa ocierać o obręcz. Do tego dochodzi modulacja, wyczucie momentu zablokowania koła - jest to trudne do wyczucia, ale sam hamulec jest bardzo mocny ( jeśli klocki bardzo blisko - max 1 mm od obręczy - bo można i pół mm dać ) jednak wciaż denerwuje efekt dociskania dźwigni hamulca do palców, efekt miękkiej, gabczastej dźwigni. I to wszystko przy zastosowaniu dobrych shimanowskich klamek i szczęk. Włożysz szajs ( jedno albo drugie ) to będzie tylko gąbczasty hamulec bez tej siły hamowania. Po prostu klamki trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, niweja napisał:

A czym się różnią te klamki i jak rozpoznać która jest do jakiego typu?

Mechanicznie ilością ciągnięcia linki. Canti ciągną mniej ale z większą siłą.
Na wygląd, to w większości przypadków Canti są dłuższe, na 3-4 palce. V-ki są krótsze, bardziej zagięte, na 2-3 palce. Niemniej lepiej po opisie sprawdzać niż tylko po wyglądzie, zwłaszcza że bywają modele klamek obsługujące oba standardy (zmienia się położenie mocowanie linki) ale ceny nowych to tyle co ten zestaw proponowany przez SoloTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe z niskich grup shimano można kupić za ok. 130 pln komplet  ( klamki + v brake ) I trzeba dodać, że shimano robi różnicę ( w porównaniu do no name ogromną, a do np. tektro też sporą ) Natomiast linkowane przeze mnie klamki + szczęki to używany ( w bdb+ stanie ) komplet hamulców deore lx produkowanych w latach 1996-1998. I one naprawdę są dobre. Lepsze wyraźnie od kompletu np :

https://allegro.pl/oferta/shimano-bl-t4000-klamki-hamulca-alivio-czarne-para-9504357661

+

2 x  https://allegro.pl/oferta/hamulec-shimano-v-brake-alivio-br-t4000-czarny-6941652076

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...