Skocz do zawartości

[Modyfikacja] Kross Pulso 1


rosenoguns

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Jestem od 3 lat posiadaczem roweru Kross Pulso 1 (jego specyfikacja ponizej) i czuję, że nadszedł czas na zmiany - czyli modyfikację roweru. 

I tu mam do Was ogromną prośbę o porady - co w tym rowerze warto wymienić, aby:

1. Stał się lżejszy

2. Można było na nim szybciej jeździć.

3. Był ogólnie fajowszy :) Ale wyłącznie pod względem użytkowym - sam wygląd nie ma dla mnie znaczenia. 

Alternatywnie - gdyby te zmiany okazały się bezsensowne pod względem kosztowym - rozważam kupno pierwszej w życiu szosy - ściśle Rometa Huragan 3 lub 4.

Jeżdżę codziennie, co najmniej 30 km. 

Dziękuję i pozdrawiam.

Specyfikacja z netu:

 

Piasta przednia
Joy Tech A171Dse

Piasta tylna
Joy tech F192TSE

Rama
Aluminium Lite

Materiał ramy
Aluminium

Widelec
Kross Aluminiowy

Przerzutka przednia    
Shimano Claris Fd-2403

Przerzutka tylna    
Shimano Claris RD-2400 GS

Rodzaj hamulców    
V-brake

Dźwignie hamulca    
Shimano Sora BL-R3000

Hamulec przód    
Shimano Br-R353 V-Brake

Hamulec tył    
Shimano BR-R353 V-brake

Kaseta / Wolnobieg    
Shimano CS-HG50 Claris 11-28T

Łańcuch    
Shimano Cn-Hg40

Manetki    
Claris Rapidfire 3x8

Korba    
Trzyrzędowa

Mechanizm korbowy    
Shimano FC-TY501

Środek suportu    
Shimano Bb-Un26

Komponenty
Kierownica    
Kross Sport Components

Wspornik kierownicy    
Kross Sport Components

Wspornik siodła    
Kross Sport Components

Siodło    
Velo vl-1489

Pedały    
Aluminium/Nylon

Stery    
Fsa No.11Agy 1-1/8"

Chwyty    
Herrmans

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak w większości przypadków, taniej sprzedać obecny i kupić lżejszy rower niż wymieniać praktycznie wszystko poza ramą - też nielekką... Ale to już sam dopuszczasz pisząc co napisałeś...

Jak budżet pozwala to huragan 4 ze względu na stponiowanie napędu jest sporo przyjemniejszym rowerem niż 3. Inne zalety też posiada.

Do jeżdżenia po 30-50km kompakt 50/34 z kasetą 10s 12-28 - to będzie bardzo przyjemna sprawa a sora nie da Ci tak przymnie niskich różnic między biegami przy 9s 11-28 a i specjalnie nie ma na co zmieniać kasety bez sporych kompromisów co do zakresu. Do tego 4 ciut lżejszy, ciut lepsze koła, mocniejsze hamulce. Jak zechcesz bo się wkręcisz w szosę to też łatwiej i łagodniej (stopniowo bez dużych wydatków) przejść z tiagry na 11s wystarczy po zjechaniu kasety/łańcucha wraz z zakupem nowych już na 11s (bębenek novatec'a przyjmie) kupić tylko prawą klamkę 105.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, abdesign napisał:

Niestety jak w większości przypadków, taniej sprzedać obecny i kupić lżejszy rower niż wymieniać praktycznie wszystko poza ramą - też nielekką... Ale to już sam dopuszczasz pisząc co napisałeś...

Jak budżet pozwala to huragan 4 ze względu na stponiowanie napędu jest sporo przyjemniejszym rowerem niż 3. Inne zalety też posiada.

Do jeżdżenia po 30-50km kompakt 50/34 z kasetą 10s 12-28 - to będzie bardzo przyjemna sprawa a sora nie da Ci tak przymnie niskich różnic między biegami przy 9s 11-28 a i specjalnie nie ma na co zmieniać kasety bez sporych kompromisów co do zakresu. Do tego 4 ciut lżejszy, ciut lepsze koła, mocniejsze hamulce. Jak zechcesz bo się wkręcisz w szosę to też łatwiej i łagodniej (stopniowo bez dużych wydatków) przejść z tiagry na 11s wystarczy po zjechaniu kasety/łańcucha wraz z zakupem nowych już na 11s (bębenek novatec'a przyjmie) kupić tylko prawą klamkę 105.

Dziękuję bardzo za konkretne informacje. Mam jeszcze pytanie - bo może masz doświadczenie z tym Huraganem - chodzi mi o pozycję. Czy nie jest nazbyt sportowa na początek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie miałem z nim bliższej styczności, chociaż mam sentyment do rometa to od lat jeżdżę na innej marce. Ale jego (rometa 4) geometria to taki szosowy klasyk. Ani przesadnie race ani endurance. Chociaż sportowego zacięcia nie da się mu odmówić to da się to ustawić nieco w kierunku rekreacyjnym, chociaż "na lorda" to na nim nie pojedziesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, abdesign napisał:

Nie, nie miałem z nim bliższej styczności, chociaż mam sentyment do rometa to od lat jeżdżę na innej marce. Ale jego (rometa 4) geometria to taki szosowy klasyk. Ani przesadnie race ani endurance. Chociaż sportowego zacięcia nie da się mu odmówić to da się to ustawić nieco w kierunku rekreacyjnym, chociaż "na lorda" to na nim nie pojedziesz. 

Dzięki :) No właśnie "na lorda" nie chcę - ale też za bardzo sportowo mogę nie dać rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...