Skocz do zawartości

[Gravel] Dwa gravele dla małżeństwa


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!
Jestem nowy w tematyce gravela, od lat jeżdżę na szosie dłuższe dystanse. Teraz chciałem prosić o porady dotyczące kupna dwóch graveli (jeden dla mnie, drugi dla żony), które moglibyśmy wykorzystywać na długie (150-250 km) wycieczki sakwowe. W przyszłym roku planujemy przejechać północną część green velo, a także udać się do północnej Italii na mocne dwa tygodnie jeżdżenia w upale z sakwami. Najbardziej zależy nam na niezawodności i komforcie, niż na prędkości i napalaniu się na wyniki oraz czas przejazdu (to wszystko mamy na szosie).

Budżet: generalnie racjonalny, zgodnie z zasadą: "im mniej na rower, tym więcej na sakwy i akcesoria", ale wolimy wydać więcej na niezawodny sprzęt, niż płakać po wyprawie, że rama pęka albo przerzutka urwana (max.5-7 tyś na jeden rower?).

Interesuje nas rama aluminiowa, karbon odpada (ze względów budżetowych i ewentualnej awaryjności w trakcie trasy). Ewentualnie widelec może być karbonowy, ale nie wiem czy to standard w gravelach w tym przedziale cenowym.

Do tej pory zastanawialiśmy się głównie nad canyonami grail al 6:
https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/grail-wmn-al-6.0/2372.html?dwvar_2372_pv_rahmenfarbe=RD%2FBK

https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/grail-al-6.0/2369.html?dwvar_2369_pv_rahmenfarbe=GN%2FBK

ewentualnie Rondo Ruut AL 1/2 (lub inne):

http://rondo.cc/ruut-al1,211,pl

ewentualnie Fuji Jari 1.5/2.5

https://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/adventure-and-touring/jari/jari-1-5

Ewentualnie Cannondale Topstone

Jak macie inne propozycje to proszę, dajcie znać!

Tak jak pisałem generalnie nie zależy nam na wypakowanych technologią maszynach, a raczej na wytrzymałych i komfortowych konstrukcjach.

Czy możecie coś polecić albo poradzić początkującym gravelowcom z ambitnymi planami? :D

Pozdrowienia!

 

 

Edytowane przez nevernet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest budżet 5-7k to obowiązkowo hydraulika (i najlepiej sztywne osie).

Jeśli sakwy to napęd 2x bo na większych podjazdach zapakowanym rowerem może być ciężko.

Jeśli ma być komfort kosztem "prędkości" to może pokusić się o stal a nie alu? Przy okazji stalowy widelec możesz mocniej obciążyć niż karbonowy

Grail jest ogólnie bardzo spoko, o ile nie przeszkadzają Ci terminy dostawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mihau_ napisał:

Jeśli jest budżet 5-7k to obowiązkowo hydraulika (i najlepiej sztywne osie).

Sztywne osie, to IMO pozycja obowiązkowa w przypadku tarczówek (szczególnie z przodu - wygoda i bezproblemowość nieporównywalna z QR). Canyon Grail to bardzo dobra propozycja, ale tak jak pisał przedmówca - aktualne terminy dostaw są mocno zaporowe.

W ogóle jeżeli rowery mają być dopiero na przyszły rok, to proponowałbym się wstrzymać z zakupem do późnej jesieni, kiedy już sprzedawcy dostaną rowery z kolekcji 2021 i będzie można się przejechać/wypróbować - wg mnie dobre dopasowanie roweru "pod siebie", to tak naprawdę najważniejszy punkt przy kupnie roweru do wycieczek długodystansowych - znacznie ważniejszy niż osprzęt itd. W budżecie 5-7k osprzęt będzie już naprawdę przyzwoity i praktycznie czego byście nie wzięli, to będzie ok.

Co do kwestii modelu, to wszystko też zależy od tego na ile dni chcecie się zabierać i ile bagażu chcecie ze sobą wieźć. 150-250 km, to np. dla mnie 1-2 dniowe wycieczki, gdzie spokojnie zestaw w postaci toreb w stylu Topeak Backloader i Midloader, które można zamontować do jakiegokolwiek roweru, nawet bez otworów montażowych, jest dla mnie wystarczający. Ale ja na razie nie bawię się w spanie w namiocie, tylko wynajmuję sobie po drodze nocleg.

Tak więc jeżeli szukacie czegoś do backpackingu "na lekko", to stosunkowo lekki (ok. 10-11 kg) rower "gravelowy" z aluminiową ramą i karbonowym widelcem i sztycą (np. Canyon Grail, Giant Revolt, Connondale Topstone, Trek Checkpoint, czy Scott Speedster Gravel) będą ok.

Jeżeli natomiast szukacie rowerów do wielodniowego, bardziej hardcorowego bikepackingu, z wiezieniem pełnego sprzętu biwakowego, gdzie będziecie potrzebować miejsca na bagaż w praktycznie wszystkich możliwych miejscach roweru, to IMO lepiej sprawdzą się typowe rowery wyprawowe/Adventure, jak np. stalowe Trek 520 Disc i Specialized Sequoia, czy aluminiowy Giant Toughroad SLR GX.

Ale tak jak podkreśliłem na początku - rower wyprawowy musi być przede wszystkim wygodny. Na pewno nie kupowałbym w ciemno roweru poleconego na forum. Praktycznie każdy rower to inna geometria i może się okazać, że Tobie i żonie będą odpowiadały zupełnie różne modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc!

Planujemy, tak jak piszesz - dzienne wyprawy z noclegiem. Nie chcemy na razie bawić się w spanie pod namiotem. Zastanawia mnie też kwestia, czy po prostu nie lepiej kupić roweru z lepszą ramą (np. Cannondale), ale gorszym osprzętem. Chciałbym, żeby rowery posłużyły na dłużej, nie jesteśmy maniakami gonienia za nowymi technologiami.

Macie do polecenia jakieś sklepy rowerowe w Warszawie gdzie dostępne są ciekawe gravele, gdzie ewentualnie doradzą sprzedawcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nevernet napisał:

Dzięki wielkie za pomoc!

Planujemy, tak jak piszesz - dzienne wyprawy z noclegiem. Nie chcemy na razie bawić się w spanie pod namiotem. Zastanawia mnie też kwestia, czy po prostu nie lepiej kupić roweru z lepszą ramą (np. Cannondale), ale gorszym osprzętem. Chciałbym, żeby rowery posłużyły na dłużej, nie jesteśmy maniakami gonienia za nowymi technologiami.

Macie do polecenia jakieś sklepy rowerowe w Warszawie gdzie dostępne są ciekawe gravele, gdzie ewentualnie doradzą sprzedawcy?

Szczerze mówiąc, to w przypadku aluminiowych graveli za 5-7k ciężko mówić o lepszej/gorszej ramie w kwestii np. jakości, czy nawet lekkości. Ramy od czołowych producentów będą do siebie pod tym kątem bardzo zbliżone, a różnice, to głównie geometria, liczba otworów montażowych i dodatkowe ficzery jak np. sztywne osie. Zdecydowana większość ram robionych jest na Tajwanie, z czego większość pochodzi od kilku dużych producentów OEM, takich jak np. Giant, Merida - tak więc możesz jechać na rowerze z logo Specialized, czy Trek, ale rama i tak będzie z fabryki Gianta.

Co do sklepów do polecenia, to tak jak pisałem - teraz może być ciężko z dobraniem roweru. Z tego co się orientuję, to kolekcja 2020 praktycznie już nie jest dostępna, bo się wyprzedała, a kolekcji 2021 jeszcze nie ma lub są dostępne pojedyncze modele (np. Trek). Tak więc na Twoim miejscu podzwoniłbym po sklepach, które sprzedają rowery, które Ci się podobają i dopytał się o dostępność rozmiarów, tak żeby nie jeździć na darmo. Zazwyczaj pracownicy sklepów rowerowych, będących oficjalnymi dilerami dużych producentów rowerowych w miarę nieźle znają się na rzeczy, więc można ich podpytać w przypadku wątpliwości. Jakbyś miał już coś konkretnego na oku, to zawsze możesz jeszcze dopytać na forum o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...