Skocz do zawartości
MD11

[rama] Metalowe wstawki przy korbie w karbonowych ramach

Rekomendowane odpowiedzi

MD11

W karbonowych ramach od dawna stosowane są metalowe wstawki przy korbie, od dołu rurki łańcuchowej (załączam zdjęcie Treka Checkpoint, który to ma). Zakładam, że ma to chronić ramę w przypadku zaciągnięcia łańcucha od dołu przez korbę, bo raz mi się tak zdarzyło przy zmianie przełożenia (nie jestem pewien dlaczego, ale raczej za szybko chciałem zmienić i być może doszły do tego zużyte zębatki korby, chociaż nie wiem czy ma to znaczenie).

Widzę jednak, że Giant tego nie stosuje, nawet w rowerach MTB (w załączniku Anthem Advanced Pro). Jest na to jakieś wytłumaczenie? Ograniczanie kosztów, czy te wstawki są jednak zbędne?

Czym można je zastąpić? Do głowy przychodzi mi kawałek dętki owinięty taśmą izolacyjną. Wiem, że dętka zamocowana na trytytki to popularne rozwiązanie, ale chyba na dalszym odcinku rurek - żeby łańcuch nie walił o rurkę, a przy korbie jest mało miejsca i potrzeba czegoś mocnego.

Screenshot 2020-08-14 at 23.25.09.png

Screenshot 2020-08-14 at 22.38.04.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mizuro

https://www.tme.eu/pl/details/tesa-51608-19/profesjonalne-akcesoria-car-audio/tesa/51608-00001-00/?brutto=1&gclid=Cj0KCQjw7Nj5BRCZARIsABwxDKJkr-ATtyyz4EUXRuYFUmBoD5isRzVZoq427YYVeY53lv3V4mVc_h8aAseCEALw_wcB

Taśma polarowa/welurowa. Polecam zarówno do tego (grubo) jak i pod łańcuch. U jednego pacjenta widziałem również wykorzystanie zwyczajnych trytytek ciasno spiętych jedna obok drugiej

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chociemir

Łapacz łańcucha (chain catcher).

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11
Napisano (edytowane)

Ciekawe rozwiązanie, nie znałem go. W zasadzie to myślałem, że przy przedniej przerzutce coś takiego nie jest potrzebne, bo już przerzutka ogranicza zakres ruchu łańcucha, ale jak rozumiem jest tam na tyle dużo luzu, że łańcuch i tak może spaść.

Łapacz łańcucha nie pomoże jednak na problem, o którym pisałem. Znalazłem filmik, który to demonstruje, jak również skutki dla ramy.
Wiedząc, że nazywa się to "chain suck" znalazłem kilka rozwiązań (wystarczy wyszukać np. "chain suck frame protect") - są w sprzedaży metalowe płytki, które można przykleić do ramy oraz takie łapacze łańcucha, ale montowane do suportu.

 

Edytowane przez MD11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • KrissDeValnor
      Przez KrissDeValnor
      Piszą, że to okazja cenowa - no, jeśli dorzucają sakwy, to może tak
      Chyba jest błąd w opisie osprzętu, bo nie chce mi się wierzyć, że rama ma Boost'a...
      https://naszosie.pl/2020/09/26/nowosc-2021-esker-7-0-karbonowy-gravel-krossa/

      PS
      Tak przy okazji : dlaczego w opisie obręczy DT Swiss podają ( na innej stronie ), że maksymalna szerokość opon to 53mm ( abstrahując od tego, że to gravel ), i chwalą się przy tym niską masą - 565 gram ?
      Przecież porównywalne obręcze do MTB są nawet lżejsze, i nikt nie pisze, że max to 2.1"...
      Obręcz ma 24 mm szerokości wewnętrznej.
    • MatqXx
      Przez MatqXx
      Witam,
      Mam do zaoferowania Państwu profesjonalny rower szosowy włoskiej firmy WILIER TRIESTINA model IZARD

      IZARD to rower wyścigowy zorientowany na szybkość i wytrzymałość, oraz duży komfortu jazdy. Monolityczna rama wykonana z carbonu dla zapewnienia lekkości i wydajności, całość wyposażona w precyzyjny osprzęt Campagnolo z przełożeniami 3x10. Piękna szata graficzna nadaje mu bardzo atrakcyjny wygląd.

      Idealny dla osób o wzroście 165-175 cm. Wykonany z materiałów najwyższej jakości co istotnie wpływa na jego wieloletni i bezawaryjny okres użytkowania.

      SPECYFIKACJA PRODUKTU:
      Produkt przeznaczony dla: Mężczyzn / Kobiet
      ROZMIAR KÓŁ: 28
      RAMA: CARBON
      WIDELEC: CARBON
      ROZMIAR RAMY: 21 cali
      DŁUGOŚĆ RURY POD SIODŁOWEJ: 53 cm
      PRZERZUTKA TYŁ: 10 biegów Campagnolo
      PRZERZUTKA PRZÓD: 3 biegi Campagnolo
      SIEDZENIE: uran
      WAGA: 8 kg

      W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny 531 072 441


    • paulsen
      Przez paulsen
      Thrill Hill to nasz karbonowy full XC, dostępny w trzech wersjach malowania i sześciu wersjach wyposażenia. Rama waży ok 1,8 kg, koła oczywiście 29", standard boost, kinematyka policzona na napędy 1x i 2x, wewnętrzne prowadzenie przewodów i możliwość zamówienia roweru w wersji o skoku 100 lub 120 mm. 
      Modele można zobaczyć tutaj: https://www.rosebikes.pl/rose-thrill-hill-6-2681124
       
    • Kwiat126p
      Przez Kwiat126p
      Witam. Czy korba Sram XX karbonowa do XC to dobry wybór dla chłopa 100 kg? Co o niej sądzicie? Bo na polskich forach nie wiele mogę znaleźć na ten temat. Byłaby używana z jednym blatem Narrow Wide 38T.
      pozdrawiam.
    • Kwiat126p
      Przez Kwiat126p
      Czy opłaca się kupić taką rzecz?
      https://allegro.pl/oferta/rama-mtb-26-4ever-carbon-1200g-19-czarna-7670181550
      Dla osoby ciężkiej prawie 100 kg i ma wytrzymać długie lata w granicach jazdy, którą nazywamy szeroko XC. A może dla mnie to tylko aluminium? Tylko że w alu to nic ciekawego nie ma a rama musi być pod 26 i mieć główkę tapered. Sztywniak koniecznie. Budżet 1400 zł.
×