Skocz do zawartości

[Grupa] Wyminana Capagnollo na SH


Szosowy_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

od kilku tygodni jestem posiadaczem przełajówki od Guercotti model Libra Cross w carbonie. Od razu zaznaczę, że nie jestem specjalistą a raczej początkującym "szosowcem". 

Rower jest zbudowany na osprzęcie Capagnollo/FSA, a w szczegółach:

- przerzutka tył/klamki: Campagnollo Xenon 10s

- kaseta: Campagnolo Centaur 10s (wymieniona rok temu)

- przerzutka przód: Campagnolo Veloce

- korba: FSA Vero CT

- hamulce: Tektro Onyx 992AG

Od czasu zakupu roweru noszę się z pomysłem wymiany grupy/poszczególnych części osprzętu na SH105 R7000. Z tego co udało mi się dowiedzieć przeglądając forum i porównując z moim rowerem to bezwzględnie będę musiał wymienić: przerzutki przód/tył, korbę z suportem, kasetę i klamki. 

Miałbym do Was prośbę o pomoc w doborze odpowiednich modeli poszczególnych komponentów i/lub ewentualną korektę jeżeli o czymś zapomniałem. 

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwołuję poprzednie, bo kaseta Campy i tak nie będzie kompatybilna z SH.

Ostatecznie mam na oku taką konfigurację:

- przerzutka tył: SH 105 RD-R7000 GS (długi wózek)
- korba: SH 105 FC-R7000 50/34T
- suport: SH SM-BBR60
- przerzutka przód: SH 105 FD-R7000 na obejmę 34,9mm
- klamki: SH 105 ST-R7000

Oczywiście zakładając, że da się wymienić bębenek, bo w innym przypadku dojdzie jeszcze koło.

Zaczynam się powoli zastanawiać czy warto się w to bawić, bo niedługo koszty przekroczą cenę nowego roweru. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze gdzieś mi umknęła kaseta: SH 105 CS-R7000 11-32

 

Teraz, durnykot napisał:

Można wiedzieć po co? Ciekawi mnie to choćby ze względu na koszty.

 

Względy sentymentalne. Chociaż też zaczynam się zastanawiać czy to ma sens. Obecnie przerzutka przód i tył nadają się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 godzin temu, Szosowy_ napisał:

Względy sentymentalne.

Sentyment do Shimano?? Coś takiego istnieje? :)

6 godzin temu, Szosowy_ napisał:

Chociaż też zaczynam się zastanawiać czy to ma sens.

Zależy. 

Ekonomicznie nie bardzo ( jak wiele innych rowerowych apgrejdów).  Jeśli jednak specyfika i filozofia działania Campy ci kompletnie nie leży ,to jakiś sens jest.

Mi nie pasuje zmiana biegów i kształt klamkomanetek shimano co było głównym powodem przejścia na SRAM. W tym przypadku aspekt ekonomiczny zszedł na dalszy plan.

Mając Campę ( abstrahując od kosztów oczywiście ) nie myślałbym o przejściu na Shimano . Tym bardziej ,że poza jednym dodatkowym biegiem raczej nie odczujesz potężnej zmiany w pracy poza inną filozofią działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "wzgledy sentymentalne" mialem na myśli że to w pewnym sensie spadek i nie chciał bym go sprzedawać. Co do przwiązania to całe rowerowe życie spędziłem na Sh stąd pomysł na zmianę na 105 a dodatkowo Campa przerasta mnie finansowo. Przyznam jednak że klamki Campy Xenon choć stare są lepsze w obsłudze niż 105 (opinia subiektywna).

Nie przesiadam się na ten rower, a raczej chcę go doprowadzić do stanu używalności bo obecnie nic poza hamulcami i klamkami właśnie nie działa poprawnie. Czytając Wasze opinie i po podsumowaniu kosztów na razie dam sobie chyba jednak spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo rzadko to akurat przerzutki same w sobie stanowią problem...

Absolutnie nie ma sensu finansowego taki lifting na shimano...

Pomieszane xenony, veloce i centaury (to jak mi się zdaje są przy 10s różne lata produkcji) do tego korba fsa na kwadrat, hamulce tektro na raz do kupy w jednym rowerze (generalnie ta campa w cyclocrosie...)  to oznacza chyba jakiegoś niemłodego składaka pełną gębą, ale to nie jest tak że to kiepski rower i nie może działać dobrze. Ja to bym zaczął od:

- regulacji

- sprawdzenia haka i wózka czy są proste

- stanu kasety, łańcucha

- kółek przerzutki

- koronki korby 

- stanu kół - łożysk, bębenka - generalnie zacięć luzów, etc. centy.

10 minut temu, Szosowy_ napisał:

Przyznam jednak że klamki Campy Xenon choć stare są lepsze w obsłudze niż 105

a to chyba jesteś w skrajnej mniejszości. 

ps. ja nie jestem campowy - tylko "liznąłem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, abdesign napisał:

Ja to bym zaczął od:

- regulacji

- sprawdzenia haka i wózka czy są proste

- stanu kasety, łańcucha

- kółek przerzutki

- koronki korby 

- stanu kół - łożysk, bębenka - generalnie zacięć luzów, etc. centy.

1. Regulacja zrobiona przeze mnie i sprawdzona w serwisie.

2. Hak i wózek proste.

3. Kaseta i łańcuch sprawdzone w super stanie (po ok. 300km).

4. Koronki korby do wymiany ale to nie podstawowa przyczyna "złej pracy".

5. Koła, łożyska sprawdzone, wycentrowane, rozebrane i nasmarowane - bez zarzutu.

Zgodnie z sugestią zacznę od korby i suportu, bo to na pewno jest do roboty a dalej sukcesywnie drogą eliminacji będę szukał przyczyny. Obawiam się tylko że tym sposobem mogę i tak dojść do grubszej inwestycji.

Tak czy inaczej wielkie dzięki za pomoc i naprowadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szosowy_ napisał:

Nie przesiadam się na ten rower, a raczej chcę go doprowadzić do stanu używalności bo obecnie nic poza hamulcami i klamkami właśnie nie działa poprawnie. Czytając Wasze opinie i po podsumowaniu kosztów na razie dam sobie chyba jednak spokój. 

Jak rama pasuje, to dlaczego nie. Zawsze to taniej niz nowy rower na 105, 7000 :). Campa to już coraz bardziej egzotyk niż sensowna alternatywa dla Shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie pisac, to R7000 dziala swietnie, chyba identyko jak ultegra R8000 - mialem przez pereset km R7000 (na hydraulice, wiec co do hamowania na lince sie nie wypowiadam, na tarczach dzialalo b.dobrze) i nie ma sie czego czepic poza trymowaniem (ktore to w 6800 cy 5800 dziala lepiej i zawsze dobrze), wszystko w R7000 wyglada jak w R8000, te same kształty, te same rozwiazania, tylko materialy inne, a sprężyna w RD chyba nawet mocniejsza niz u ultegry :>  jedyne co bym kupil z poza R7000 to przednia przerzutka 5800 :P lub ew 6800 i powinno byc perfekt.

Gdyby wyszlo ze nie wejdzie Ci na ten beben kaseta 11s shimano i trzeba kupic nowe kolo/piaste to zabawa od czapy, juz lepiej uskladac na nowy rower.... 

 

Ja powiem tak, Camy nigdy ie mialem, ale Shimano szosowe 11s dziala tak dobrze, ze nie musze kombinowac i sprawdzać Campy czy Srama :P jedyne inne rozwiazanie ktore ma sens to elektryka :P 

Bo jakos nie wierze ze mechaniki od kogokolwiek moga dzialac lepiej ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...