Skocz do zawartości

[2500-2600] Marlin 7 vs Level 5.0


ujujuj

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem,  czy ten Judy na sprężynie jest taki tragiczny... Ma w sumie prosty ale działający i rozbieralny tłumik a nie kartusz jak Suntour, jest może i ciężki ale za to powinien mieć trwalsze od Suntoura uszczelki i ślizgi. Ja za 2500 brałbym jednak Treka, bo bardziej od Krossa podoba mi się jego rama. W obu przypadkach ramy są bez rury sterowej tapered tak czy inaczej, więc ewentualna wymiana amortyzatorów na lepsze będzie utrudniona. Nie znaczy to, że Suntoura nie lubię, bo potrafi zrobić dobre i niedrogie amortyzatory.

W tym Treku napęd jest prosty i interesujący, tylko, że tarcza 28t na płaski teren i asfalty oznacza brak twardych przełożeń. Widziałbym tam dla siebie przynajmniej 32t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele zależy od tego ile ważysz. Jeśli jesteś w zakresie około 70-90 kg, to amortyzator sprężynowy będzie pod Ciebie pasować. Zawsze można zmienić sprężynę, ale jest problem z ich dostępnością. Co do małej zębatki to na Aliexpress można zamówić zębatkę za mniej niż 5$, w Polsce da się znaleźć poniżej 50 zł, więc to nie jest duży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem Wasze uwagi to czy ten:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-7/p/33194/?colorCode=bluedark_grey

je w wiekszości eliminuje?

W moim przypadku byłoby to zwiększenie budżetu do ok. 3000 zł.

Czy ten jest o tyle lepszy, że warto dodać te 500 zł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaletą x-calibra jest nowocześniejsza rama ze sterówką tapered. Ja do tego bym dopłacił, chociaż pewną ogólną i powszechnie znaną wadą serii x-caliber jest niestandardowa piasta boost 141 na szpilkę i ogólnie słabe koła. Sama rama, choć raczej ciężka, jest solidna i uniwersalna. Poza tym, jeśli x-caliber, to za naprawdę dobrą cenę, bo na ogół relacja ceny do wyposażenia jest zła. Negocjuj, albo w cenie x-calibra szukaj czegoś lepiej wyposażonego u konkurencji (Decathlon albo np. Kellys).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To zatrzymajmy się przy cenie ok. 2500.

Czy w tej cenie można znaleźć coś lepszego od Marlina 7?

Ze zniżką wchodzi jeszcze w grę Scott, tylko tutaj musiałbym lekko nagiąć budżet do ok. 2700:

https://www.scott.pl/produkt/1043/6410/Rower-Scale-980-Black-Red/

https://www.scott.pl/produkt/1048/6546/Rower-Aspect-920/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2700 warto wziąć zarówno Scale 980 (bardziej sportowa geometria i napęd 1x12) jak i Aspect 920 (bardziej rekreacyjna geometria i napęd 2x10). Oba powinny już mieć ramy ze sterówką tapered, więc to minimum do ewentualnych ulepszeń jest zapewnione. Ja brałbym scale 980, ale wolałbym napęd 2x10, bo na takim napędzie jeżdżę, mam górki i niczego mi nie brakuje. Aspect też fajny za 2700, tapera ma na pewno i mój ulubiony napęd. Rama nieco mniej mi się podoba przez to gięcie przy główce, ale to rzecz gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, jeżeli to tylko około 10% (czyli 250 - 300 PLN), to ZDECYDOWANIE warto dołożyć te pieniądze i mieć lepszą ramę, umożliwiającą założenie nowoczesnego widelca ze zwężaną rurą sterową (tapered). Marlin 7 ma prostą rurę, więc nie ulepszysz go tak łatwo, a nawet nie będzie to opłacalne.

Dobra, dobrze dobrana, nie ograniczająca  rozwoju rama to podstawa.

Bardzo podoba mi się Scale 980, za poniżej 3000 PLN to dobry wybór, ma ramę tapered o klasycznie pięknej, diamentowej budowie, ma przyzwoity, podstawowy widelec powietrzny. Nie ma tylko (albo aż) sztywnej osi z tyłu, ale to można spokojnie zaakceptować. Co do jego napędu, Scale 980 ma zgodnie z najnowszym standardem 1x12 i to także dobrze, choć ja wolę mój 2x10. Miłe jest, że gdybyś chciał przejść na 2xXX, bo pragnąłbyś przedniej przerzutki, to rama 980 umożliwia montaż takowej, już w systemie side-swing.

Podobnym typem roweru są Treki serii X-Caliber, choć częściej się o nich słyszy, że mają bardzo nietrwałe koła a do tego są niekorzystnie wycenione. W X-Calibrach podoba mi się z kolei wygodna możliwość montażu bagażnika,  po prostu praktyczne podejście do turystyki na MTB.

Ty decydujesz. Pamiętaj, dobrze dobierz rozmiar do wzrostu i preferencji, najlepiej przymierzając rowery samemu. Z dobrze dobranego roweru nie będziesz chciał zsiadać, naprawdę. Nie bój się dzisiejszej sportowej geometrii, bo jest inna niż była w 26" i, w moim odczuciu użytkownika jednego i drugiego rozmiaru, jest znacznie wygodniejsza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...