Skocz do zawartości
clavdivs

[2021] Romet Mustang Flex 2

Rekomendowane odpowiedzi

clavdivs

Mamy dość ciekawy, jak widać po komentarzach lekko kontrowersyjny projekt roweru na 2021, dla Mnie fajna opcja. 

Na filmie widać ze rynek rowerowy zmienia się, produkcja w Polsce staje się faktycznie faktem. Ten kto  dostarczy produkt najszybciej i nowy, chyba wygrywa.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KSikorski

Pomijając ciekawy koncept ramy, to rower strasznie dziwacznie skonfigurowany.

Z tyłu sztywna oś, z przodu szybkozamykacz.

Pełen SLX (co prawda z kasetą raczej na Puszczę Kampinoską lub Augustowską) i sprężyna stalowa w amortyzatorze... :-o

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce
Napisano (edytowane)

Stalowa jest zła, bo ciężka, czy dlaczego?

szybkozamykacz, bo mają pewnie dużo rs recon na prostej rurze oś 9mm i gdzieś chcą opchnąć

brak tapera to imo większa wada, tego nie zmienisz. Mogliby przynajmniej zrobić taperowaną główkę, i wsadzać ten sam amor z adapterem.

Sam pomysł uważam za warty uwagi, jaka jest prognozowana cena wersji Romet Mustang Flex 1 lub 2 ?

Edytowane przez Blueforce

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Teraz, Blueforce napisał:

Mogliby przynajmniej zrobić taperowaną główkę, i wsadzać ten sam amor z adapterem.

Brak tapera w dzisiejszych czasach przekreśla każdą ramę na starcie. Polska myśl technologiczna ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KSikorski
Napisano (edytowane)

Stalowa zła bo nie powietrzna :-D

Jest tam gdzieś jawnie wpisane że to nie jest taper ?

Na ujęciach z filmu widać stożek:
image.png.8edcbd5abeff90b3fa975bc45bfacc42.png

Edytowane przez KSikorski
Dodałem zdjęcie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

w linkowanej przez @seawolf688 recenzji masz:

"...Obecnie zastosowano główkę ramy w standardzie 1 i ⅛ cala, ponieważ do seryjnych rowerów montowany będzie widelec z taką właśnie rurą, co zapewne pozwali obniżyć cenę gotowego roweru..."

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Żadna nowość (na rynku sporo już softtail'i) ale widać w wykonaniu "polskiej myśli technicznej" musi być przekombinowane, pod górę i zero estetyki. Trzymajcie dalej z "polskimi naukowcami" to będziecie zimą w trampach chodzić.

1 godzinę temu, seawolf688 napisał:

To nie test ale artykuł sponsorowany.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

Dwukrotnie na YT napisałem komentarz o tym jak paskudnie brzydka jest ta rama, samo rozwiązanie wygląda jakby kolega Romek klepał to w stodole.

Oczywiście oba komentarze zostały usunięte, w końcu nie po to robi się płatny marketingowy materiał aby ktoś potem w komentarzach miał inne zdanie :)

Ten rower jest po prostu tragiczny, w każdym aspekcie, do tego waga, z pedałami to pewnie ponad 14kg.

Cały ten mechanizm zapewne rozleci się po jednym sezonie jeśli już nie w trakcie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Brzydka... niebrzydka... tam jednym się spodoba drugim nie.

Na tym filmiku gdzieś tam 5:07: https://youtu.be/quDc5lkXO9o?t=300 to mi się wydaje czy ten element się odspaja od ramy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

To się trzyma na tym pseudowahaczu a ta gumka jest przyczepiona tylko z jednej strony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Ponoć było juz kilka podobnych konstrukcji i to topowych jak np. Scott Endorphin i użytkownicy pisali, że ogromną wadą była mała sztywność boczna tylnego trójkąta. Bo jeśli cos ma się uginać góra -dół to siłą rzeczy musi też na boki ( oczywiście tak jest projektowane żeby ruch na boki na max wyeliminować, ale nie sądzę, że można to zrobić skutecznie )

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

Brak tapera - fail. Serio - teraz jest problem kupić przyzwoity amor bez stożkowej rury, są tylko paści typu Spinner, RST czy niskie Raidony.
Przelotowa ośka - ale jaka? 142 czy 148? Nie, żebym był fanem boosta, ale jest to nowolepszy standard, to trza się go trzymać.
Tego typu zawieszenie - tzn nie tłumione 25-30mm miałem w ProFlexie z 1991 roku. Zero tłumienia, skakało na boki jak głupie.
Nie wiem też jak z dostępnością tych gumowych odbojników na różne twardości, bo "seryjna" gumka to się skończy za twardym zawieszeniem dla lekkich ludzi i brakiem dla ciężkich.
O sztywność boczną zaś bym się nie martwił - ten most zawieszenia to zapewni.

Ogólnie to takie 4/10 - udajemy, że robimy fulla, ale nie za bardzo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lezia
9 godzin temu, uzurpator napisał:

Nie wiem też jak z dostępnością tych gumowych odbojników na różne twardości,

Aby zapewnić dopasowanie twardości elastomeru do masy ciała potencjalnego użytkownika, każdy rozmiar ma fabrycznie zamontowany wariant odpowiedni do statystycznej wagi w danym przedziale wzrostu, a dodatkowo z rowerem dostajemy dodatkowy, twardszy elastomer.

Tak twierdzą na https://portal.bikeworld.pl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Jedyne, co imo może go uratować, to bardzo korzystna cena wersji " flex 1" na deore, rekompensująca trudności w upgrade amortyzatora, rower do zajeżdżenia, a nie "baza" pod coś, na przykład ~ 3500- maksymalnie 4000 pln

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KSikorski

Biorąc pod uwagę że mustang m8 na pełnym SLX M7100 i z powietrznym amortyzatorem kosztuje 4099, to tutaj spodziewałbym się max 3500.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Czy Suntour xcr AIR ma plastikowe ślizgi, jak xct, xcm ,xcr coil? Jeśli tak, to recon z "prawdziwymi" ślizgami nie jest złym wyborem, pomimo braku tapera, osi 15mm i sprężyny powietrznej.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Recon będzie zawsze lepszym wyborem ze względu na uszczelnienia, smarowanie i tłumik co przekłada się na pracę, długowieczność i koszty posiadania.

Odnośnie flexa to w tej konstrukcji pracują też rurki łańcuchwe w okolicy suportu i górne rurki tylnego trójkąta w okolicy osi (tam gdzie w pełnym zawieszeniu zwykle są punkty obrotu) a że to jest alu (raczej plastyczne niż sprężyste) to spodziewam się niespodzianek związanych ze zmęczeniem materiału w tych okolicach.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michal2008

Jak skomentowałem pod filmem, że ten uginacz dla mnie dyskwalifikuje ten rower to się zaczęło heheh,

ale tak jak piszecie konfiguracja bardzo słaba, tzn rower ma niby jakieś aspiracje do xc maraton to trochę inaczej powinna wyglądać konfiguracja (nie wchodząc w szczegóły, każdy wie o co chodzi), a jak lecimy żeby była jak najniższa cena to robimy rekreacyjnego górala i po co tam napęd 1x11... nie wiem o co tam chodzi hehe :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Ameryki tym rowerem nie odkryli. Softaile były dawno temu i jakoś się nie przyjęły. Jedyny do dziś produkowany ( chyba) to Duratec Canner

https://www.duratec.cz/en/291-canner-cc1/designer/

Nie przemawia do mnie tekst o zaawansowaniu produkcji i tede bo Mejd In Poland. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pitof
Napisano (edytowane)

Nie nie tylko, bo również BMC stosuje swoje rozwiązanie o nazwie Micro Travel Technology. Używają tego w niektórych MTB i gravelach. Jak mnie pamięć nie myli to MTT oferuje 15 mm ugięcia.

Edytowane przez Pitof

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs
15 godzin temu, Michal2008 napisał:

Jak skomentowałem pod filmem, że ten uginacz dla mnie dyskwalifikuje ten rower to się zaczęło heheh,

ale tak jak piszecie konfiguracja bardzo słaba, tzn rower ma niby jakieś aspiracje do xc maraton to trochę inaczej powinna wyglądać konfiguracja (nie wchodząc w szczegóły, każdy wie o co chodzi), a jak lecimy żeby była jak najniższa cena to robimy rekreacyjnego górala i po co tam napęd 1x11... nie wiem o co tam chodzi hehe :P

Nie do końca jest to najpodlejszy uginacz rodem z rowerów trekkingowych, jest to Rock Shox Recon. Rower to nie tylko amortyzator.

Rower ma ładne rurki (kierownica,sztyca,mostek)nie rażą najtańszym mięsem armatnim. Sam napęd to SLX trudno się do tego doczepić, tym bardziej że to pełna grupa bez zamienników, co nie jest takie częste.

Nie wiem dlaczego 1xxx ma się nie sprawdzić w rowerze rekreacyjnym? osoby które znam i jeżdzą dużo mniej, prawie zawsze nie potrafią prawidłowo obsługiwać przedniej przerzutki. Robia przekosy i bardzo rzadko zmieniają blaty na korbie.  Napęd wystarcza na 80% terenów Polski, że się nie sprawdzi w górach, mamy taki wybór rowerów do górskiej rąbanki że  roweru do xc na taki teren wydaje się mało przemyślany. 

14 godzin temu, durnykot napisał:

Ameryki tym rowerem nie odkryli. Softaile były dawno temu i jakoś się nie przyjęły. Jedyny do dziś produkowany ( chyba) to Duratec Canner

https://www.duratec.cz/en/291-canner-cc1/designer/

Nie przemawia do mnie tekst o zaawansowaniu produkcji i tede bo Mejd In Poland. 

Pewnie nie. Tylko że to ma być "rower dla ludu" gdy przyjąć takie kryteria to jest jakaś nowość w Polsce , na wyżej wymienione przykłady przeciętny polak nie miał szans się z nimi zapoznać.  Softalile nie przyjęły się bo stosowano je w rowerach wyższej półki  musiały konkurować z rowerami FS, a z sztywniakami zawsze przegrywały wagą.  Tutaj chyba wyraźnie Romet chyba chce stworzyć alternatywne do sztywniaków, stąd te oszczędności. 

Samo przeniesienie produkcji do Polski to nie tylko nalepka Made in Poland, to jakieś inwestycje poczynione w przeniesienie produkcji do kraju. Widać to na filmiku, mamy do czynienia z automatyczną produkcją ram.  Fajnie było by to zweryfikować na żywo, ale rower ma złożone profile rur, a spawy są ładnie wykonane( patrz spawy w okolicy suportu, główki ramy, lączenia rury poziomej z pod siodłową. ) Opinie że rower wygląda jak pospawany w garażu, wynikają chyba tylko z niechęci do tej marki. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Nikt nie podważa "polskości" tego roweru czy też ładnych rurek. Problem polega na tym, że to co miało wabić (wyróżniać z tysięcy podobnych rowerów) prędzej odstrasza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Bedzie wabić jak uda im się wbić z ceną podobna do HT. Zobacz jakie są kryteria wyboru szosy, komfort i wygoda, nie ma znaczenia że tracisz na tym dynamikę. Krąży taki żart że niedługo do rowerów endurance będą dokładać w zestawie ciepłe kapcie i buteleczkę czegoś mocniejszego :)

W tematach wyboru nowego roweru często się pojawiają problemy z kręgosłupem.  Pokolenie pracy za biurkiem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Problemy z kręgosłupem to jakieś dziwne podejście (żeby nie nazwać tego brakiem techniki) do jazdy na rowerze. Zawsze była praca za biurkiem, nie było rowerów amortyzowanych a niejeden dzieciak na byle "góralu" zawstydziłby swoimi umiejętnościami niejednego współczesnego lansera na rowerze za 15k i we wdzianku za 5k.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×