Skocz do zawartości
pirania36

Zmiana fabrycznych zębatek w elektryku

Rekomendowane odpowiedzi

pirania36

Cześć wszystkim. ;)
Od niedawna interesuje mnie tematyka rowerowa. Kupiłem używanego elektryka Khalkoff Impulse 2.0 28".
Rower posiada pojedynczą zębatkę przednią 38T i tylną kasetę CS-HG62-10 10S 11-34.
Chciałbym zwiększyć przełożenia aby szybciej jeździć. Opony mam przystosowane do 50 km/h.
I w obecnym stanie przy 40km/h już brakuje mi przełożeń.
Zastanawiam się nad zmianą przedniej zębatki na około 44T (oczywiście żeby mi się zmieściła w osłonie) i tylnej kasety najlepiej na 9T ale wiem, że to jest bardzo rzadkie więc 10T mnie również zadowoli. Ostatnie przełożenia raczej mniej mnie interesują bo z nich nie korzystam, więc najlepiej gdyby był zestaw przełożeń na szosę.
Prosiłbym o podesłanie linków do takich kaset. Z góry dziękuję. :)
Jestem świeży więc proszę o wyrozumiałość. Po mału będę się zagłębiał w tej tematyce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Piatal
      Przez Piatal
      Witam
      Kupiłem używany rower Sachs Elo-Bike i mam na jego temat kilka pytań.
      zdjęcia

      Bateria jest już stara (ma około 10 lat) i po odłączeniu zasilania lampki wskazujące poziom naładowania akumulatora pokazują zero. Mimo wszystko podczas jazdy po płaskim pewne wspomaganie jest wyczuwalne. Podczas jazdy pod górę wspomaganie jest ledwo wyczuwalne. Czy wymiana/regeneracja baterii sprawi, że rower będzie miał większego "kopa", czy jego słabe wspomaganie jest wynikiem słabego silnika i nie odczuję tu różnicy?

      Jaka jest uczciwa cena za regenerację takiej baterii? Może polecicie kogoś z Zachodniopomorskiego?

      Czy istnieje możliwość wymienienia tej przestarzałej jednostki sterującej na jakiś chiński odpowiednik pokazujący prędkość, poziom naładowania akumulatora, przejechany dystans itd. czy nie ma takiej możliwości?

      Pozdrawiam
      Tomek

       
    • Mateusz750
      Przez Mateusz750
      Witam. Od pewnego czasu po zmianie zębatki podczas jazdy słyszę wyraźne stuki. Postawiłem rower na siodełku, zakręciłem korbą i zauważyłem, że zębatka tylna rusza się lekko na boki a razem z nią drga lekko łańcuch i przednia korba. Również słychać lekkie stuki. Co może być przyczyną? Czy wystarczy ją zdjąć i założyć jeszcze raz dobrze dokręcając bo zakładali ją w serwisie i jak widać nie wyszło im to. 
    • Mahoj325
      Przez Mahoj325
      Cześć! 
      Taka sytuacja, że wymieniałem łańcuch kilka dni temu. Kupiłem taki jak poprzednio, czyli KMC 10. Jechałem przez ulewę 20km do domu, dużo kałuż, błota. Po powrocie wrzuciłem rower do wanny i umyłem letnią wodą żeby pozbyć się piachu i błota.  Zostawiłem na noc, żeby sobie powoli obciekł. Rano niestety zauważyłem na kasecie i łańcuchu rdzę  i to całkiem sporo. Problem może z dupy, ale co może być przyczyną tego?
      Czemu nagle w ciągu kilku godzin tyle rdzy?
      Jak uniknąć tego na przyszłość?  
      Dołączam zdjęcie już po szorowaniu szczotką. 
      Ponadto zaczął strzelać kiedy zaczynam pedałować. No ale to już może być przez to, ze kaseta też wymaga wymiany... 

    • Sclicker
      Przez Sclicker
      Witam, zamierzam wymienić napęd w moim rowerze na sram NX eagle. Posiadam piastę z bębenkiem sram XD, pytanie czy będzie pasowała do kasety PG-1230 ?(https://rowerowy.com/sklep/czesci/kasety-drivery/11-speed/prod/sram-pg-1230)
    • Robman
      Przez Robman
      cześć chłopaki, rozwiejcie proszę moje wątpliwości (zdanie Pań oczywiście też mile widziane  , ale miało być młodzieżowo). Pytanie mocno teoretyczne, więc na razie nie zastanawiamy się nad sensownością ewentualnego ruchu.
      Czy w trzyrzędowej korbie, oczywiście z odkręcalnymi zębatkami, istnieje możliwość wymiany środkowej zębatki na taką o trochę innym rozmiarze (i raczej nieprzewidzianej do montażu w danej korbie ...) ?

      A mówiąc konkretnie, np:
      1. SHIMANO Acera FC-M361, rozmiar 42-32-22, śruby mocujące 104/64 mm, można by wymienić środkową zębatkę na Tarcza MTB 104/64 s, 34 z ?
      Ewentualnie druga propozycja:
      2. SHIMANO Acera FC-M3000 (lub powiedzmy FC-MT300, inny suport, wiem), rozmiar 40-30-22, rozstaw śrub tarczy 96/64mm na SHIMANO Deore FC-M6000-2.
      Finalnie otrzymalibyśmy 40-34-22. Ta tarcza deore to 10s, z tego co widzę teoretycznie pasująca do korby 2x10. Ja posiadam napęd 9rz (wersja napędu 3x9 zostaje).
      Jak myślicie, dałoby się to pożenić ? Przednia przerzutka bardzo by się zdziwiła gdyby jako środkowy blat napotkała ten rozmiar 34T ? Jest jakaś oczywista oczywistość która powoduje, że taka "zindywidualizowana" korba to bardzo zły pomysł .... ? 
       
      Dzięki.
×