kacpe112 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Witam. Mam pytanie dotyczące wgłębienia w ramie rowerowej które powstało na wskutek tarcia opony o lewy brzeg ramy. Powstało wcześniej wspomniane wgłębienie o głębokości ok 1-3mm. Czy przez nie może mi pęknąć rama? Czy muszę się udać do jakiegoś serwisu aby to naprawić czy sobie odpuścić i jeździć dalej? Zdj ramy roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmozej Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Daj jeszcze jakąś fotę. Wydaje się jak by przetarcie było prawie na wylot, a to co zostało ze ścianki zapadło się do wewnątrz. Jakby ktoś bawił się pilnikiem okrąglakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacpe112 Napisano 28 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 @kamilmozejtakie cuda zdziałała opona - nic nie było słychać ani nie ma śladu na oponie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 29 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2020 1. Należało o wiele wcześniej zareagować ( jak lakier był zeszlifowany) 2. Nie piszesz dlaczego powstało takie wgłębienie - wymieniłeś oponę na szerszą? luzy na piaście? 3. Koniecznie musisz wyeliminować dalsze pogłębianie zeszlifowania. 4. Jeśli wgłębienie ma faktycznie 3mm to praktycznie jest już dziura i jak jeździsz agresywnie robi się to niebezpieczne. 7 godzin temu, kacpe112 napisał: nic nie było słychać W to nie wierzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacpe112 Napisano 29 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2020 2 godziny temu, Lezia napisał: 1. Należało o wiele wcześniej zareagować ( jak lakier był zeszlifowany) 2. Nie piszesz dlaczego powstało takie wgłębienie - wymieniłeś oponę na szerszą? luzy na piaście? 3. Koniecznie musisz wyeliminować dalsze pogłębianie zeszlifowania. 4. Jeśli wgłębienie ma faktycznie 3mm to praktycznie jest już dziura i jak jeździsz agresywnie robi się to niebezpieczne. Ad.1 Nie ja jeżdzę tym rowerem, więc nie wiedziałem o tym. Ad.2 Spowodowały ją luzy na piaście. Ad.3 Luzy zostały wyeliminowane, wymieniona oś piasty na nową. Pogłębianie już nie wchodzi w grę. Ad.4 Tą wartość dałem w przybliżeniu bo nie jestem w stanie tego zmierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmozej Napisano 29 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2020 Chyba z jakieś mega twardej mieszanki ta opona skoro nie ma na niej śladu, a na ramie taki ubytek. W serwisie raczej tego nie naprawią. Trzeba by to samemu czymś zamalować albo zalepić aby nie dostawała tam się woda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 30 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2020 A po co. Przecież alu nie gnije od braku lakieru. Nie ma znaczenia, czy jest lakier, czy nie. Od środka rama przecież wcale nie jest pryśnięta. Ja nie wiem, co wy w szkole na technice robiliście, ale mnie uczyli, że alu natychmiast się utlenia powierzchniowo i dalej nie koroduje. Zgnije, jeśli zawsze będzie w mokrym i słonym. Ale to też prędzej ze starości umrzesz. Mam alu szosę od wielu lat, która wcale nie jest pryśnięta i wygląda tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.