Skocz do zawartości

[elektryk sachs] Pytania o możliwość remontu/modernizacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Kupiłem używany rower Sachs Elo-Bike i mam na jego temat kilka pytań.

zdjęcia

Bateria jest już stara (ma około 10 lat) i po odłączeniu zasilania lampki wskazujące poziom naładowania akumulatora pokazują zero. Mimo wszystko podczas jazdy po płaskim pewne wspomaganie jest wyczuwalne. Podczas jazdy pod górę wspomaganie jest ledwo wyczuwalne. Czy wymiana/regeneracja baterii sprawi, że rower będzie miał większego "kopa", czy jego słabe wspomaganie jest wynikiem słabego silnika i nie odczuję tu różnicy?

Jaka jest uczciwa cena za regenerację takiej baterii? Może polecicie kogoś z Zachodniopomorskiego?

Czy istnieje możliwość wymienienia tej przestarzałej jednostki sterującej na jakiś chiński odpowiednik pokazujący prędkość, poziom naładowania akumulatora, przejechany dystans itd. czy nie ma takiej możliwości?

Pozdrawiam
Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje super rower.
Jeśli chodzi o baterie to wynik jest rewelacyjny 10 lat to dwa i pół raza dłużej niż dzisiejsze akumulatory.
Jest trochę firm które robią tego typu usługę wystarczy poszukać w sieci.
Ze sterownikiem byłbym ostrożny pewno jest dobrany do silnika i baterii. Lepiej przeserwisować tylną przekładnię, łańcuch, suport i łożyska w silniku. Przed tym faktem warto sprawdzić czy obręcze mają wgłębienie świadczące o poziomie zużycia. To może być problem po 10 latach. Gdy brak wgłębienia trzeba pomyśleć o nowych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że rower nie jest przesadnie zużyty. Wszystko wygląda jak nowe, ma nawet oryginalną folię na znaczku z logo marki.
Kupiłem go za niecałe 500 zł, żeby trochę poeksperymentować, przeserwisować, zająć się czymś przez okres lock-downu i poszerzyć wiedzę o elektrykach, ale nie było sensu, bo jest w stanie nie kwalifikującym się do serwisu. Wszystko wygląda jak prosto po serwisie.

Chcę najpierw się upewnić, że regeneracja baterii ma sens. Jeśli ma mi zapewnić byle jakie wspomaganie przez kilka kilometrów więcej, to nie ma sensu. Jeśli silnik faktycznie dostanie od tego "powera" i będzie mnie wciągał pod górkę, a nie tylko rekompensował zwiększoną masę roweru, to mogę podjąć się regeneracji.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...