Skocz do zawartości

Do [2000] Rower Cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam roweru do celów rekreacyjnych, wspólnych przejazdów z drugą połówką, która śmiga na holendrze. Będą, to przejażdżki po kilkanaście km, głównie asfalt, ścieżki rowerowe, ścieżki w lesie. Szukam roweru, który długo posłuży. Cena im niższa, tym lepiej, ale generalnie jestem w stanie dopłacić ponad budżet, jeśli będzie to duży przeskok jakościowy podczas jazdy.  Po zapoznaniu się z typami rowerów chyba najbardziej interesuje mnie rower typu cross. Moja waga to 90kg oraz 190cm.  Wytypowałem kilka pozycji, które zamieszczam poniżej.  Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi, inne propozycje. Z góry dziękuję.

1. Rower urban 29" Marin MUIRWOODS 2019r. 2199zł

https://cyklisci.com/rower_urban_29_marin_muirwoods,146,12746.html

2.  Rower INDIANA X-Cross 5.0  2099zł

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-cross/rower-indiana-x-cross-5-0-m21-czarny-brazowy-r20

3. Romet orkan 5m  2299zł

https://e-rower.pl/crossowe/6450-rower-orkan-5m-2020.html

4. unibike flash man  1869zł

https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-unibike-flash-man-2020.html?fee=4&fep=45181&gclid=Cj0KCQjw6uT4BRD5ARIsADwJQ1_zQVbLyhRM2B9xQYF5cgPLhxtWa6Ot38CJqNELQj0NxghZV1Qk_7UaAkMnEALw_wcB

5. wheeler cross 6,4 2499zł

https://wheeler.com.pl/product-pol-795-WHEELER-CROSS-6-4-Meski-kolekcja-2020-2021.html

6. Trek FX 1 DISC STAGGER 1999zł

https://katalog.bikeworld.pl/2020/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/cross/trek/65260/fx_1_disc_stagger

7. kross evado 4.0 1999zł

https://swiatrowerow.com.pl/rower-kross-evado-4-0-2019-29060.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

Obstawiałbym Marina bo do jazdy po płaskim i twardym amortyzator nie jest potrzebny a te tanie są bardzo marnej jakości i dużo ważą. Osprzęt się zużywa to sobie powymieniasz w miarę zużycia 

A polecasz jakiś inny model z tej firmy Muirwoods, ewentualnie coś innego, bo dostępny widzę tylko za 2599zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalowa rama to może zaleta dla długowyprawowców, bo bardziej odporna i łatwiej spawać, ale w trekkingu do miasta? Sztywny widelec 28 kosztuje ~100 zł więc taka wymiana jest tania. A różnica masy daje około 0.5 % przewagi z każdym kilogramem,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, masz swoją opinię, to fajnie :) Poleć coś - im więcej solidnie uzasadnionych opinii tym lepiej.

Ale nie masz racji, stalowa rama to nie tylko zaleta dla długowyprawowców. Przy oponie 2,25 może nie czuć różnicy ale przy cieńszej bardzo wyraźnie widać jak rama pracuje. Wsiądź na stalowego Ronina - włosy Ci staną dęba jak zobaczysz jaka to różnica. Jak myślisz, dlaczego on ma taką cienką górną rurkę tylnego trójkąta ?? No i polecamy co lepsze - to, że ten widelec jest tani wcale go nie dyskwalifikuje - to - powiedziałbym - zaleta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wkg napisał:

Obstawiałbym Marina bo do jazdy po płaskim i twardym amortyzator nie jest potrzebny a te tanie są bardzo marnej jakości i dużo ważą. Osprzęt się zużywa to sobie powymieniasz w miarę zużycia 

Patrzyłem na gravele, ale cena zdecydowanie jest wyższa. Na razie zostanę przy crossie. Wizualnie marina super wygląda, lekkość to też atut, bo akurat mieszkam w bloku. Musiałbym się wybrać do sklepu rowerowego, żeby dopasować rower do moich wymiarów, nie wiem jaki rozmiar ramy będę potrzebował czy 21, czy 23.  A właśnie, co z tą indianą? Warta uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indiany to rowery Krossa sprzedawane w markecie :) Ale z tanich crossów to polecane rowery. Tylko jak brac crossa to z amortyzatorem powietrznym na dobrych ślizgach - w mojej opinii minimum minimorum to RS Paragon.

Muirwoods to nie cross tylko raczej miejski fitness ale mocny. Różnica wagi +-1kg w jeździe ma małe znaczenie ale we wnoszeniu na 3-e pietro już tak : )

5 minut temu, Blueforce napisał:

zapewnia lepszy komfort niż INDIANA X-Cross 5.0 z suntour nex i sztycą amortyzowaną?

Nie no, bez porównania ! Oczywiście po wywaleniu sztycy "amortyzowanej" bo to już kompletna tragedia. Dobre sztyce amortyzowane są droższe od tej Indiany :D Tyle że cięzkie i mają inne swoje wady :/ Na miasto - dobra rama i dobrze dobrane opony !

10 minut temu, hexonik napisał:

Patrzyłem na gravele, ale cena zdecydowanie jest wyższa.

Ano prawda, z trójki by trzeba było wyskoczyć. https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887

Z rozmiarem nie pomoge - jesteś gdzieś pomiędzy. Trzeba sie przymierzyć żeby potem nie kląć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, ze Marin będzie miał także lepszą wartość odprzedaży. 2k za rower to naprawde bardzo mało :/ Przelicz sobie koszty na dzień jazdy przez np 7 lat - będzie łatwiej że to złotówka dziennie :)

PS: No i w mieście prosta kierownica z szybkim dostępem do hamulca jest chyba bardziej praktyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewnia lepszy komfort niż INDIANA X-Cross 5.0 z suntour nex i sztycą amortyzowaną?

Nie no, bez porównania !

nie wiem czy to ironia, ale
Najważniejszymi elementami zapewniającymi optymalny komfort na rowerze są opony, które odkształcają się z prędkością 10-250 N / mm (w zależności od ciśnienia i szerokości), oraz sztyca, która może odkształcać się już przy 69 N / mm. Sztyca z elastycznego włókna węglowego osiągnie 15 mm ugięcia w pionie, zanim rama poruszy się nawet o ułamek milimetra.
"The most important components for optimising comfort on a bike are your tyres, which will deform at a rate of 10-250N/mm (depending on pressure and width), and your seatpost which can deform at as low as 69N/mm. A carbon flex seatpost will achieve 15mm of vertical compliance before your frame will even move a fraction of a millimetre."

https://www.cyclingabout.com/why-impossible-steel-frames-more-comfortable-than-aluminium/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to właśnie napisałem :) Tyle, że ta Indiana nie ma prawdziwej sztycy amortyzowanej ani drogiej sztycy karbonowej tylko takie gówienko ze sprężynką które natychmiast trzeba wyrzucić i kupić prawdziwą sztycę bo po dniu jazdy dostaje luzów, telepie na boki, nie ma tłumienia i sprężyna nie jest dostosowana do wagi rowerzysty. Spójrz sobie na cenę dobrych sztyc amortyzowanych albo karbonowych.

Nie idź tą drogą :)

PS: https://www.centrumrowerowe.pl/wspornik-siodla-cane-creek-thudbuster-lt-pd10827/?v_Id=323&gclid=EAIaIQobChMI5oO8zdLj6gIVhu7tCh0msgbREAQYASABEgI_2PD_BwE

Tu masz przykładową, budżetową sztycę amortyzowaną z zestawem elastomerów by dopasować do wagi rowerzysty. Ale to i tak kicha bo jak się ugina to się cofa i zmienia geometrię roweru. No i ciężkie toto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi cenami powariowali w niektórych sklepach, że 2600zł prawie muirwoods kosztuje, a widziałem na promocjach wcześniej po 2100-2200zł. Powysyłałem maile do sklepów i zobaczymy czy obniżą cenę chociaż do tych 2100zł. Dzięki za pomoc, jak będę miał jeszcze jakieś pytanie to się odezwe! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Indiany to czytałem kiedyś na forum bardzo krytyczne uwagi odnośnie kół . Tzn nie działania ( bo autor uwag chyba tylko oglądał rower w sklepie ) ale zaplotu . Nie pamiętam dokładnie o co chodziło ale przy twojej wadze koła muszą być solidne .

Ten marin był wielokrotnie chwalony i zdaje się że kilku forumowiczów na takim jeździ . Czyli raczej pewny sprzęt . Chwalone też są Unibiki , model który wybrałeś jest przyzwoity i do rekreacji/turystyki w zupełności wystarczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hexonik napisał:

Szukam roweru do celów rekreacyjnych, wspólnych przejazdów z drugą połówką, która śmiga na holendrze. Będą, to przejażdżki po kilkanaście km, głównie asfalt, ścieżki rowerowe, ścieżki w lesie. Szukam roweru, który długo posłuży.

Przy takich wymaganiach właściwie każdy z wymienionych rowerów spisze się podobnie i spokojnie wystarczy. Tylko Treka bym odrzucił, rama może i dobra ale osprzęt za te pieniądze biedny (wolnobieg, mechaniczne hamulce). 

Rowerów z amortyzatorem też bym tak szybko nie skreślał. Jeżdżąc sobie rekreacyjnie różnicy w komforcie między tanim a drogim amortyzatorem tak łatwo nie poczujesz, za to różnicę między amortyzatorem a jego brakiem zauważysz szybko. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałbym się na marin muirwoods, nie ma go niestety w ogóle na rynku i muszę czekać na wersję 2021 do września/października, też nie wiadomo w jakiej cenie się pojawi. Myślicie, że warto?  Czy brać indianę, bo to chyba jedyny sensowny wybór poza marinem? Btw, wielkie dzięki za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...