Skocz do zawartości
whiteindian

[stery] nabicie "zmęczonej" gwiazdki 1-1/8 Ahead

Rekomendowane odpowiedzi

whiteindian
Napisano (edytowane)

Żeby nie przedłużać, podsyłam od razu galerię zdjęć https://postimg.cc/gallery/wB375FV

Stery 1-1/8 YST CS558, rower stal rama.

Po tylu latach prawidłowiej pracy zastałem widok (Zdjecie 2) a przecież gwiazdka powinna się lekko chować w rurze. (Albo przy demontażu się poluzowało). Wyjąłem i wydawało się że poprawnie nabiłem na podobnej wysokości gwiazdkę (zdjęcie 3). Po założeniu kierownicy (zdjęcie 4). śruba kapsla podważyła  i gwiazdka się rozpadła - dolna część została w rurze (zdjęcie 5). Złożyłem ja ponownie. Generalnie przed montażem od początku zauważyłem, że blaty dolnej części gwiazdki są w miarę symetryczne, ale mimo chęci non stop nabijałem nierówno, bo jakby ciążyło bardziej po jednej stronie. Stą dkilka razy musiałem ją wybijać. (zdjęcie 6) (zdjęcie 7)

 

Rower mam prawie skończony po renowacji. Musze ten rower zrobić do testów, ale na teraz potrzebuję rzetelnej porady. Wiem, że jest gwiazdka do wymiany, ale póki co chcę to nabić, żeby nie robić takich błędów.

 

Edytowane przez whiteindian

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jeśli w jakiś sposób zamontujesz tą sfatygowaną gwiazdkę to wymieniać jej nie musisz. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

Czyli się z tym nie cackac. Przy pierwszym luzie albo po testach roweru i tak wymienić.

Natomiast gwiazdka chyba nie była schowana cała do środka. I to mnie zdziwiło. Ile mm gleboko całą gwiazdka ma się chować w rurze. Bo jak na zdjęciach dokręciłem kapsel i imbus podważył całość i się rozlevialo. Kapsel nie może się opierać o rurę ani o gwiazdkę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Tak, kapsel powinien opierać się tylko na mostku. Poza tym jakiej tam siły używałeś że to się rozpadło? To tylko żeby wstępnie luz na sterach ustalić a potem gwiazdki może nie być. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

Po prostu przykrecalem śrubę na kapslu. Dolna część grzybks została w rurze. Górna wyszła ze śrubą i kapslem. Dolna część w rurze była krzywo nabita. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

Gwiazdka ma siedzieć ok centymetr poniżej końca sterówki.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

To ja nie rozumiem, jak od nowości w tym rowerze cała gwiazdka się nie chowała a wręcz lekko wystawała ponad rurę sterową i tyle lat bez kłopotów :woot::ninja::wallbash:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

Zrobiłem tak:

P1000245.thumb.jpg.8ff331a9076c68812ee888e6e8e30caa.jpg

alcesoria: mlotek gumowy + dwa śrubokrety (mały i duży) + stara piasta (wskazana grunt bez ślizgu). 

P1000244.thumb.JPG.d1f7ead2f5a3dcd030d0638fe1644a09.JPG

wstępnie nabijam dużym śrubokrętem - szerokość rączki ma byc taka aby nie miażdżyć blatów górnej części gwiazdki, a otwór ma być stabilny i sama średnica śrubokrętu mniejsza niż 6mm

P1000246.thumb.JPG.3b96d07b82e6a631a021cdff556acb2b.JPG

gdy idzie krzywo. wstępnie przykrecilem srubę tylko do sprawdzenia czy jest w pionie, i młotkiem i małym śrubokrętem równałem po krzywej stronie. Korygowałem w ten sam sposób blaty dolnej częsci grzybka aby było w miarę równo. 

P1000247.thumb.JPG.1b49a8af546f4c8fc3e33605d843a456.JPG

Po nabiciu nie jest 100% idealnie - blaty górnej części gwiazdki nie są tak symetryczne. Odległość od samego otworu na śrubę do końca rury sterowej wynosi 1cm - czy to nie jest za nisko? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian
Napisano (edytowane)
19 godzin temu, whiteindian napisał:

śruba kapsla podważyła  i gwiazdka się rozpadła - dolna część została w rurze (zdjęcie 5). Złożyłem ja ponownie.

Cóż, podczas dokręcaniu kapsla śruba ciągnie całą gwiazdkę w górę, jeśli  póki co zlikwiduje to luzy można ją używać i tylko bezpiecznie dokręcać kapsel, nie na siłę? Czy to bezpieczne, czy ją mimo wszystko wymienić szybko? 

P1000250.thumb.JPG.51adb3cf5d5cdc32e98c9b17b24edb8f.JPG

P1000248.thumb.JPG.bb6ed8e30b475b927ee49dd68033c31f.JPG

Proszę o weryfikację czy wianki z kuleczkami mają na dole być odwrotnie w kierunku miski aniżeli na górze, bo tylko tak dociskają całość bardzo dobrze. (tu przed smarowaniem). 

Edytowane przez whiteindian

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, whiteindian napisał:

Proszę o weryfikację czy wianki z kuleczkami mają na dole być odwrotnie w kierunku miski aniżeli na górze, bo tylko tak dociskają całość bardzo dobrze. (tu przed smarowaniem). 

Okej, chyba wszystko gra jak na zdjęciach, choć mam obawy jak z kierunkiem wianka na dole ale po zakręceniu kapsla nie ma żadnych luzów, pięknie rusza się kiero.

P1000254.thumb.JPG.1ffeb1dda486d75f90cfdf1df62f309d.JPG

Stara gwiazdka mimo wszystko podnosi się przy wkręcaniu kapsla, więc sama w sobie w rurze super się nie trzyma, ale przy wkręcaniu śruby jest pewien opór, czuć że raczej jest bezpiecznie. Mimo wszystko jeśli wymienię na nową gwiazdkę, czy należy ją wbić płycej niż 1cm? Bo ze zdjęcia wynika, że obejma mostka jest wyżej ponad koniec rury sterowej, gdzieś ok. 5 mm? 

 

Edytowane przez whiteindian

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Łożyska wydają się ok.

Natomiast gwiazdka nie ma prawa wychodzić przy skręcaniu sterów. Kup nową za 5 zł, nabij i po kłopocie :)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian
Napisano (edytowane)

Nie dość że dolna część raz już się rozleciała, więc nie miało prawa wchodzić równo. No tak ale jak to bezpiecznie wybijać, bo wtedy od dołu na pewno ona się dodatkowo skrzywia, chyba jakaś pręt na szerokości rury tam wsadzić i bić. 

11 godzin temu, whiteindian napisał:

obejma mostka jest wyżej ponad koniec rury sterowej, gdzieś ok. 5 mm? 

To też OK? Bo może następnym razem wbić tą gwiazdkę płycej, żeby imbus jeszcze lepiej złapał całość? 

Edytowane przez whiteindian

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Gwiazdkę trzeba wybić dołem - przesunąć ją przez całą długość rury sterowej.

5 mm poniżej górnej krawędzi rury sterowej jest ok. Do skręcenia sterów nie potrzeba dużej siły.

A gwiazdkę kup taką, najprostszą:h ttps://www.rowertour.com/p/63111/bike-hand-gwiazdka-steru-hp-11-254mm?gclid=Cj0KCQjw9b_4BRCMARIsADMUIyratNL57jWbyaKinJaFtFy25Ai9nx0so-V2vUA9wgCy7x8U5aOaAkoaAg68EALw_wcB

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

Nabiłem nową gwiazdkę metodą od @uzurpator i wydaje się być najlepsza, o ile wykorzystamy pręt o wyższej klasie twardości niż standardowe 5.8 Przy próbach dodatkowego korygowania ustawienia gwiazdki, przy pomocy młotka zwykły pręt zbyt łatwo się odgina. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Michau8
      Przez Michau8
      Witam, jak w temacie - coś mi dziwnie strzela. załączam film
      Wydaje mi się, że ma to miejsce od jakichś 2miesięcy. Pierwszym podejrzanym były oczywiście stery. Dziś zmieniłem łożyska na nowe, zmieniłem też mostek, problem niestety nie ustał. Zauważyłem, że między główką, a miskami sterów popękała farba (rama pomalowana proszkowo) więc wyciągnąłem trochę miski, usunąłem farbę na całym obwodzie, wbiłem miski do końca, aby nie było szczeliny i również nie pomogło. Strzały czuć na całej ramie, jakby ktoś lekko puknął młotkiem. Kiera kręci się bez oporów, stery złożone prawidłowo.
      Podejrzewam, że może rama pękła przy główce - ma za sobą już 14lat dość ekstremalnej jazdy i amortyzator o zbyt dużym skoku jak pod ten model. rowerem sporo skaczę, czy zjeżdżam po schodach, przy wadze 87 (w porywach do 95), jednak dziwi mnie,że strzela w tych 2miejscach. Żadnych pęknięć nie dostrzegłem, ale może to być wina powłoki proszkowej, która trzyma się w całości mimo pęknięcia pod spodem
      Liczę na szybką pomoc
       
    • boniek11
      Przez boniek11
      Mam Genesis Croix De Fer 20 z 2016r.  i rozglądam sie po Ali... za carbonowym widelcem. W granicach 600-700zł coś tam można znależć ale więcej ofert jest pod rurę taperowaną niż prostą. Ze specyfikacji wynika że posiadam stery FSA ORBIT DL/No.1. Czy da się wymienić stery (jeżeli tak to na jakie)  tak żeby zapasował widelec taperowany czy szukać z prostą rurą?
    • Leoncjo
      Przez Leoncjo
      Cześć, czy istnieje możliwość, że widelec sztywny (tu XLC BF A02) ma juz zintegrowaną dolną bieżnię sterów ?
      zdjęcie 1 widelec solo
      zdjęcie 2 widelec z zamontowaną dolną bieżnią sterów z poprzedniego widelca (SUNTOUR NRX AIR)
      w konfiguracji ze zdjęcia 2 między widelcem a główką ramy jest szpara ok 3mm
      przy złożeniu wszystkiego bez dodatkowej dolnej bieżni sterów widelec i główka ramy przylegają do siebie.
      całość jest o tyle istotna, że nie wiem jak wysoko ciąć rurę, bez rozwiązania powyższej zagadki.
      Ktoś z Was spotkał się z takim rebusem ?

    • Bartek420
      Przez Bartek420
      Daje linka do zdjęcia tej ramy https://www.ceneo.pl/1295647
      Rama ma swoje lata ale myślę że ktoś pomoże. I dodaje jeszcze że amortyzator to rock shox domain 180 mm jesli wa to znaczenie w wyborze
    • Laos
      Przez Laos
      Witam
      Szukam takiej jak na zdjęciu śruby. Chodzi o tą srebrną od góry trzymającą stery. Nie wiem czy jest dla niej jakaś fachowa nazwa. Czy to jest jakiś standard ? Jak ją opisać by znaleźć ją w internecie z dostawą wysyłkową ?
      Pozdrawiam

×