Skocz do zawartości

[kola] 300 gram roznicy na zestawie kol - czy to moze byc odczuwalne?


mike78

Rekomendowane odpowiedzi

No to proszę. Podjazd około 1,6 km, nachylenie 7%, różnica wzniesień 108m. Wszystkie 5 prób zrobione jedna za drugą. Tak na marginesie, te 280W to dla mnie dobrze ponad 4W/kg, więc proszę się nie czepiać, że za wolno :) 

1. z balastem 700g - moc 280W, czas 7:09
2. bez balastu - moc 282W, czas 7:10
3. bez balastu - moc 281W, czas 7:01
4. z balastem 700g - moc 283W, czas 7:07
5. z balastem 700g - moc 281W, czas 6:59

Ten ostatni przejazd był podwójnie ciekawy, bo nie dość, że z balastem, to jeszcze twinlocka ustawionego na środkowej pozycji na 4 wcześniejszych próbach przestawiłem na całkowicie otwartą, przez co tylne zawieszenie zostało zmiękczone. Podłoże to dość dobrze ubita droga, bez technicznych trudności, więc odblokowane zawieszenie nie powinno dać żadnej korzyści, a wręcz przeciwnie. Ale nawet gdyby ten ostatni przejazd wyłączyć, to widać z pierwszych 4, że trudno się tu dopatrzeć jakiejś prawidłowości. Być może nieco inaczej zawiał wiatr, być może nieco inaczej rozłożyłem moc mimo niemal tej samej średniej i starania się jechać tak równo jak się da. To jednak wystarczyło, żeby te 700g się w tym wszystkim zgubiło. 

Po tych 5 próbach pojechałem jeszcze na inny podjazd i tam zrobiłem już tylko po jednej próbie z balastem i bez. Oba udało się pojechać na dokładnie 280W, czas 9:07 bez balastu i 9:11 z balastem. Tu więc mała różnica wyszła, ale to było tylko po 1 próbie. Nie miałem już ochoty katować się dalej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęło się od kół a skończyło na aero i masie ogółem. Balast to był po prostu pełny bidon. Ale podobny test z kołami też mi chodzi po głowie. Mam dwa zestawy różniące się 500g na tych samych oponach. Jak mam już robić interwały, to niech będzie z tego jeszcze jakiś pożytek ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, arek_wro napisał:

1. z balastem 700g - moc 280W, czas 7:09
2. bez balastu - moc 282W, czas 7:10
3. bez balastu - moc 281W, czas 7:01
4. z balastem 700g - moc 283W, czas 7:07
5. z balastem 700g - moc 281W, czas 6:59

Imponujące, że to robiłeś : ) Różnica kilku sekund na 420 - poniżej 1 %. Ale to było do przewidzenia bo na podjazdach moc idzie głównie na pokonanie grawitacji a to 700g to poniżej 1%.

Swoją drogą - masz noge tak pod rząd 4 W/kg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2020 o 17:44, arek_wro napisał:

Zaczęło się od kół a skończyło na aero i masie ogółem. Balast to był po prostu pełny bidon. Ale podobny test z kołami też mi chodzi po głowie. Mam dwa zestawy różniące się 500g na tych samych oponach. Jak mam już robić interwały, to niech będzie z tego jeszcze jakiś pożytek ;) 

Czekamy z niecierpliwością na wyniki :D Tylko uprzejmie przypominam o takim samym ciśnieniu w obu kompletach:)

Tak się zastanawiam czy trzymanie tych samych watów przy powtórkach jest właśnie  podejściem. Ja bym celował w ten sam czas/ średnią prędkość i sprawdził czy na lżejszych kołach wyjdą te same waty.

Twoja 2 i 3 próba oba bez balastu - ten sam rower - 3proba mniejsza moc( malutko ale mniejsza ;) )- dużo któtszy czas 7:01 / 7:10  .  chyba fizyka podpowiada że coś nie halo ;) - mam namyśli że bardzo cięzko uzyskać te same warunki "próbek do badania "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piooter napisał:

Ja bym celował w ten sam czas/ średnią prędkość i sprawdził czy na lżejszych kołach wyjdą te same waty.

Świetny pomysł, niewykonalny w praktyce.

2 godziny temu, Piooter napisał:

Twoja 2 i 3 próba oba bez balastu - ten sam rower - 3proba mniejsza moc( malutko ale mniejsza ;) )- dużo któtszy czas 7:01 / 7:10  .  chyba fizyka podpowiada że coś nie halo ;) - mam namyśli że bardzo cięzko uzyskać te same warunki "próbek do badania "

To nie laboratorium i nigdy nie będziesz miał dwóch identycznych przejazdów w identycznych warunkach, nawet jak zrobisz je jeden po drugim. Mimo to, widać jedno, że te 700g to naprawdę niewiele, skoro kilka innych czynników zmieniających się w bardzo wąskim zakresie sprawiło, że tej dodatkowej masy nie widać w czasie przejazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...