Skocz do zawartości

[Napęd] stan kasety, łanuch


haskii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie napiszę, że jestem przygotowany na hejt, ale totalnie się nie znam :D A teraz przechodzę do tematu. Mój rower to Romet Mustang 27,5" z 2018 roku. Przejechałem na nim ok 18000 km (tyle wskazuje aplikacja strava i endomondo) w serwisach bywał sporadycznie, na przeglądy sezonowe i przy ostatnim przeglądzie w jednym serwisie Pan powiedział, że mój napęd wygląda tragicznie (też zacząłem odczuwać coraz gorszą jazdę na tym rowerze) i wymaga gruntownego remontu, cena jaką powiedział to ok 1000 zł, żeby były nowe części takie jak mam obecnie. Pojechałem do innego serwisu to tam Pan też powiedział, że rower swoje przeszedł i wymaga naprawy, ale cenę jaką zaproponował to kilka stówek, ale na pewno nie w granicach 1000 zł. Czemu takie rozbieżności cenowe? Tak jak wspominałem nie znam się, nie wiem jak wyglądają zużyte części, po prostu teraz odczuwam gorszą satysfakcję z jazdy oraz przerzutki słabo działają. Do wymiany podobno jest kaseta, łańcuch oraz korba. Ogólnie co sądzicie o tym rowerze? Inwestować w naprawę i dalej nim śmigać, czy lepiej szukać czegoś nowego i zacząć bardziej przyglądać się na zużywanie części, częściej do serwisu zaprowadzać itd? Czy ten Romet jest w miare okej rowerem i wystarczy gruntownie go naprawić i wszystko będzie spoko? :) 

Pozdrawiam serdecznie i liczę na wytłumaczenie i pomoc

linki do zdjęć:

https://imgur.com/m4ma8PJ

https://imgur.com/ExSEvsY
https://imgur.com/ep4DvdK
https://imgur.com/FbVVKoT
https://imgur.com/ckWQwp0
https://imgur.com/VIQJw9o
https://imgur.com/ahHHNeH
https://imgur.com/KrdpoKV

 

SPECYFIKACJA roweru

  • sygnatura: 1827762
  • kolor: czarno-szary
  • koła: 27,5
  • rozmiar ramy: 21" = XL
  • rama: alu 6061 X-lite
  • widelec: SR Suntour Raidon-XC LO-R 27,5" skok 100mm
  • napęd: 27 biegów
  • manetki tył, przód: Shimano Alivio SL-M4000 9 speed / Shimano Alivio SL-M4000 3 speed
  • przerzutka tył, przód: Shimano Deore M592 / Shimano Acera M3000
  • mechanizm korbowy: Shimano Alivio M4050 40/30/22T 175 mm
  • hamulec tył, przód: Shimano M396 / Shimano M396 hydrauliczne
  • tarcza hamulcowa tył, przód: Shimano SM-RT30 180 mm / Shimano SM-RT30 180 mm
  • opony: Michelin Country Grip'R 27,5×2.1
  • obręcze: Alexrims MD17 alu
  • piasta tył, przód: Shimano TX505 / Shimano TX505
  • kaseta: Shimano HG200 11-34T 9 speed
  • kierownica: Romet Expert Bar 720 mm alu
  • sztyca: Romet Expert Seatpost 31,6 mm 400 mm alu
  • mostek kierownic: Romet Expert Stem 90 mm alu
  • siodło: Selle Italia X-Base
  • pedały: aluminiowe
  • waga:13,4 kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie napędu w rowerze to jak np.sprzęgła w aucie- element eksplatacyjny, który się wymienia. Masz napęd z niższej klasy, przy którym zajeżdżanie 1. kompletu do końca nie jest błędem- w super drogich zmienia się łańcuch (+ kasetę gdy trzeba) by ocalić korbę. 
Daj zdjęcia zębatek korby, bo tylko kaseta na zdjęciach.

Nowa kaseta ~60 zł, nie wiem jaka i jaki zakres, koledzy pomogą

Łańcuch polecany to kmc x9 dobra jakość w cenie, na pewno lepszy od shimano hg40 czy podobnych

Korba pewnie trzeba wymienić, jak zębatki są odkręcane to tylko zębatki, może nie wszystkie jak nie używałeś po równo.

PS wymiana takich elementów to łatwizna, chcesz dawać zarabiać innym to ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po krótce - tak napęd masz w tragicznym stanie,  nie jego wymiana to nie jest 1000zł.

kaseta 9s to koszt 60zł, 2 łańcuchów na zmiany to 2x60zł, komplet zębatek do Twojej korby dostaniesz za 100zł i ten kto je sprzedaje bo przerabia napęd na 1x będzie się cieszył że znalazł kogoś kto kupił, kółka do przerzutki bo pewnie też zużyte to koszt 30zł, suport pewnie też prosi o wymianę więc dolicz 60zł, linki i pancerze wymienisz z zasady po takim przebiegu... to kolejne 40zł, dolicz klucz do kasety, i klucz do suportu - zamykasz się w 500zł maksymalnie a napęd tam gdzie wymagana jest wymiana masz nowy w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Blueforce napisał:

Zużycie napędu w rowerze to jak np.sprzęgła w aucie- element eksplatacyjny, który się wymienia. Masz napęd z niższej klasy, przy którym zajeżdżanie 1. kompletu do końca nie jest błędem- w super drogich zmienia się łańcuch (+ kasetę gdy trzeba) by ocalić korbę. 
Daj zdjęcia zębatek korby, bo tylko kaseta na zdjęciach.

Nowa kaseta ~60 zł, nie wiem jaka i jaki zakres, koledzy pomogą

Łańcuch polecany to kmc x9 dobra jakość w cenie, na pewno lepszy od shimano hg40 czy podobnych

Korba pewnie trzeba wymienić, jak zębatki są odkręcane to tylko zębatki, może nie wszystkie jak nie używałeś po równo.

PS wymiana takich elementów to łatwizna, chcesz dawać zarabiać innym to ok.

 

Postaram się jutro z rana wrzucić zdjęcie korby :) Dzięki za pomoc

A ogólnie jak reszta osprzętu tego roweru? Bardzo słaby średniak? Czy w miarę da rade jak się go doprowadzi do stanu używalności? Czy Waszym zdaniem lepiej powoli zaczynać myśleć o jakimś lepszym sprzęcie i odkładać powoli pieniądze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu trzeba caly rower przejrzeć bo może się okazać, że ten 1000 pln to z robocizną może być prawda. Oba koła ( piasty zarżnięte ) przerzutki, linki, pancerze, może jakiś hamulec niedomaga, tarcze wytarte, klocki, stery, suport, amor, opony, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się porobić zdjęcia innych części, ale nie wiem czy to coś da, bo zdjęcie pewnie dużo nie pokaże, ale tyle co będę w stanie to wrzucę tutaj. Może osoby, które się znają na tym to i po samym zdjęciu stwierdzą, że coś jeszcze trzeba robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W korbie najbardziej zużytą masz dużą zębatkę (ma dużo bardziej zjechane zęby niż pozostałe, choć trochę słabo widać na zdjęciu, zrób lepsze zdjęcia z profilu od wewnątrz ramy). Chyba rzadko korzystałeś z dwóch mniejszych zębatek? Kaseta oczywiście zużyta, rolki łańcucha mają straszliwe luzy (paznokieć można włożyć https://imgur.com/EtgEymt). 

Niepokojąco wygląda to zdjęcie: https://imgur.com/vtlTNax

Czyżby jakieś pęknięcie na ramie (taka rysa od strony lewej korby, albo mi się wydaje)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, wkg napisał:

Tak z ciekawości - na ilu łańcuchach zrobiłeś ten dystans ? 

Jak rama i amortyzator OK i Ci się dobrze jeździ to ja bym wymieniał co zepsute. Spójrz na klocki i tarcze hamulcowe. 

Na jednym łańcuchu, tym fabrycznym :D

21 godzin temu, marvelo napisał:

W korbie najbardziej zużytą masz dużą zębatkę (ma dużo bardziej zjechane zęby niż pozostałe, choć trochę słabo widać na zdjęciu, zrób lepsze zdjęcia z profilu od wewnątrz ramy). Chyba rzadko korzystałeś z dwóch mniejszych zębatek? Kaseta oczywiście zużyta, rolki łańcucha mają straszliwe luzy (paznokieć można włożyć https://imgur.com/EtgEymt). 

Niepokojąco wygląda to zdjęcie: https://imgur.com/vtlTNax

Czyżby jakieś pęknięcie na ramie (taka rysa od strony lewej korby, albo mi się wydaje)? 

Żadnego pęknięcia raczej nie mam, jutro zrobię lepsze zdjęcie tak jak prosiłeś, bo dzisiaj już ciemno troszkę się robi, a aparat nie jest rewelacyjny :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...