Skocz do zawartości
tomek6544842

[serwis] Uszczelki SKF - czy warto?

Rekomendowane odpowiedzi

tomek6544842

Hej,

Planuję serwis amortyzatora i potrzebuję zamówić uszczelki. Czy warto dopłacać ponad 100zł do uszczelek SKF (ewentualnie enduro seals) względem zwykłych Rock Shox?

Czytałem tutaj i w internecie, że w nowszych SIDach po roku 2016 są już właśnie uszczelki SKF. Z Recona silver SIDa nie zrobię, ale zawsze można próbować ;)

amortyzator to RS Recon Silver z tłumikiem TurnKey. Rocznik 2016

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

W tym przypadku nie warto. Stalowe golenie skutecznie ograniczają czułość i uszczelki niewiele pomogą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

To się podłączę: a do Reby warto ? i jak właściwie uszczelki mają się do czułości ? Myślałem, że tylko mają uszczelniać ale o amortyzatorach to wiem tyle, że raz na rok trzeba dać do przeglądu :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Tarcie. Lepsze uszczelki mają mniejsze. Tu masz ładnie to zobrazowane w teście uszczelek SKF vs Racing Bros:

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Niczego ten test nie dowodzi. Kompletnie niczego. Bo podstawowa sprawa, to jakość uszczelnienia. Wystarczy, że z mniejszą siłą uszczelka oplata golenie, przez co wiele, wiele więcej syfu dostaje się pod wargę i golenie są niszczone przez tarcie brudem.

 

Chyba jedyny test jaki można przeprowadzić, taki realny - to założyć jedną uszczelkę ori, drugą zamiennik i po czasie sprawdzić jak wyglądają gąbki i co się dzieje pod wargami. Wtedy można myśleć o temacie czułości.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Akurat i SKF i Racing Brosy uszczelniają bardzo dobrze,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
koksu12
8 godzin temu, Dokumosa napisał:

W tym przypadku nie warto. Stalowe golenie skutecznie ograniczają czułość i uszczelki niewiele pomogą.

Dlaczego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Bo nie są tak gładkie, jak polerowana anoda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
3 godziny temu, sznib napisał:

Tarcie. Lepsze uszczelki mają mniejsze. Tu masz ładnie to zobrazowane w teście uszczelek SKF vs Racing Bros:

I są lepsze od oryginalnych Reby ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Są lepsze od tych fabrycznych w rebie, czy reconie. Czy jest sens to sobie trzeba samemu odpowiedzieć - to koszt 3 basic service-kitów fabrycznych. Czułość jednemu wzrośnie istotnie, innemu nic bo i tak jezdzi na zbht duzym ciśnieniu. Te uszczelki + zastąpienie w sprężynie pm600 smarem dynamic seal zmieszanym z olejem 0w30 wg producenta poprawia czułość o 20%.

 

 

 

 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Ja mam RacingBrosy, zmieniłem bo oryginalne były już popękane, więc musiałem. Tarcie mają wyraźnie mniejsze, bo obie nakładałem na lagę amora i suwałem po ladze, czuć było że oryginały stawiają większy opór.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×