Skocz do zawartości
holdegron

[Rower] Kross Esker 6.0 2020

Rekomendowane odpowiedzi

holdegron

Witajcie.

Oto mini recenzja Kross’a Esker 6.0 2020.

Rower ten stał się ostatnio popularny, na fali wzrastającego zainteresowania grawelami.

Mnie też nosiło od jakiegoś czasu na grawela, w końcu po rozpoznaniu rynku nabyłem Eskera 6.0 2020. Choć początkowo zupełnie nie brałem Kross’a pod uwagę, to jednak analiza stosunku wartości do ceny przekonała mnie do zakupu.

Co dostajemy za sześć tysi ?

Ano dość zgrabny rower, złożony bez nadmiernych oszczędności.

Specyfikacja jest w Internetach – GRX – trochę pomieszany, ale kompletny. Karbonowy (cały) widelec, sztywne osie przód i tył. Hydrauliczne hampelki.

Waga nie jest rewelacyjna, ok. 11 kG.

Rama, malowana na skromny grafitowy, satynowy kolor ma ciekawie rozwiązany tylny widelec. Jest on mocno niesymetryczny, w celu zapobieżenia obijania łańcuchem.  Choć właściwie zjawisko to nie występuje, z racji hamulca w przerzutce tylnej. Spawy głównego trójkąta są szlifowane na gładko. Linki są schowane w ramie, co daje czystą formę całości. Główka taperowana, bardzo prosta w formie. Widelec jest mocno „oversize”, wejdą bardzo grube opony.

Jak już o oponach – fabryczne WTB są, niestety, drutowe, choć takowe nie występują w katalogu WTB. Widać robione na zamówienie… Cięższe od zwijanych o 25 g = 490 g. Wepchano do nich dętki Schwalbe, uniwersalne potwory ważące 210 g. Całość ogumienia, jak dla mnie, nie pracuje zbyt dobrze. Opory są spore, a na szutrze opony okrutnie ciskają kamykami w ramę. Szybko zmieniłem na Vittoria Voyager Hyper – różnica w toczeniu i komforcie jest spora.

Poza tą przykrą niespodzianką, Esker nie daje powodów do narzekań. W rozmiarze M, dla mojego wzrostu 176 cm, rower ma idealną wielkość. Pozycja jest raczej komfortowa, bez nadmiernego wyciągnięcia. Klamkomanetki GRX są ergonomiczne, i dają pewny chwyt. Jakość zmiany biegów jest absolutnie bez zastrzeżeń. Hamulce, po krótkim dotarciu, mają wystarczającą moc, aby hamować swobodnie w górnym chwycie, trzymając ręce na łapach. W dolnym chwycie to już kilery. Wydaje mi się, że hamulcom pomagają sztywne ośki. Generalnie czuje się też, że sterowanie rowerem jest „dokładne”. Reakcja roweru jest dość szybka, jest zwinny, ale nie nerwowy, jak szosówka. Przy większych prędkościach nabiera stabilności, i trudno wytrącić go z równowagi. Zamontowane przełożenia – 46/30, moim zdanie są optymalne. Co prawda nie pojedzie się tak szybko, jak na rasowej szosie, natomiast dla mnie zakres jest użyteczny i na drodze, i w lesie. Tu uwaga o sztywności – na szutrach, w lesie, będzie trochę trzęsło. Rama jest sztywna, wideł też – tłumi wibracje, ale nie dziury w drodze. Tu pole do popisu mają opony. Siodła WTB nie skomentuję, bo od początku jeżdżę na swoim starym Fabricu.

Generalnie, po przejechaniu jakiś pięcuset km jestem bardzo zadowolony z Eskera. Moim zdaniem, jest warty swojej ceny, bo dostajemy rower kompletny, w którym na starcie nie trzeba nic zmieniać, a ma potencjał do ulepszeń w późniejszym czasie.

Zapraszam do dyskusji.

Rob

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
holdegron

Dodam jeszcze, że nie oszczędzano na drobniejszych rzeczach - owijka jest od Fizika, bardzo przyjemna w dotyku.
Linki, prowadzone w pełnych pancerzach, to Shimanowskie Optislick'i.
Siodło, choć nie testowałem, też wygląda na nieźle - ma wewnętrzny kanał ulżeniowy (prostata) - znany patent WTB.

Rama ma mocowania aż na cztery bidony, więc wybierając się na Saharę Pustynię Błędowską picia nie zabraknie ;-)
Ma też gwinty na chlapacze. W widelcu też przewidziano możliwość montażu błotników.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
meitner99

Strasznie mnie kusi ten rower, ale chyba przegapiłem moment na jego zakup, pokończyły się już.

Pozostaje mi czekać na premiery na 2021 i co ciekawego Kross pokaże.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maciejaszek
9 godzin temu, meitner99 napisał:

Strasznie mnie kusi ten rower, ale chyba przegapiłem moment na jego zakup, pokończyły się już.

Pozostaje mi czekać na premiery na 2021 i co ciekawego Kross pokaże.

Ma być jeszcze jeden wysyp.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Mateusz750
      Przez Mateusz750
      Witam wszystkich. Posiadam rower wyżej wymieniony w tytule. Rozmiar ramy XL. Chciałbym wymienić suport (FP-B902) i korbę (SR Suntour 48-38-28Tx170mm) na nowe. Fajnie jakby ktoś polecił jakieś modele w niedużych pieniądzach, gdyż nie znam rozmiaru suportu i nie wiem za czym się rozglądać. Pozdrawiam.
    • ian_torpeda
      Przez ian_torpeda
      Hej, piszę tutaj z zapytaniem o wybór roweru, jest ciężko z dostępnością rowerów, więc jestem zmuszony zamówić przez internet. 
      Problem jest z moim wzrostem 196cm/87 (o ile dobrze zmierzyłem przekrok), przez co jestem prawie ponad każdą "tabelką" producentów. 
      z własnego reaserchu znalazłem: 
      https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-accent-falcon-grey-black-2020-xl-9040396339
      https://www.dobrerowery.pl/kross-vento-3-0-m-28-xl-grf-nie-bia-m
      https://allegro.pl/oferta/rower-kross-esker-2-0-xl-gravel-gliwice-8789891657
      https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc500-id_8502354.html    (albo rc520 jeśli rzeczywiście warto dopłacić)
      Nie wiem na ile podane rowery są dobre, ale jestem otwarty na propozycje, oraz chciałbym poznać opinie użytkowników rowerów szosowych/gravelowych z podobnymi wymiarami do mnie. 
      z góry dziękuje za pomoc. 
       
    • Gość Sara
      Przez Gość Sara
      Cześć, przymierzam się do kupna damskiego wygodnego roweru trekkingowego do max 1 400 zł. Rama 17". Znalazłam te trzy modele Kross Trans 2.0 , Kross Explorer 1.0 lub spartacus premier 4.0.  . Jaki rower będzie najlepszy? 
    • Gość Iza
      Przez Gość Iza
      Cześć, 
      Dopiero zaczynam przygodę z rowerem, nie będę na nim jeździła wyczynowo. Rower ma służyć do jazdy w terenie i po mieście. 
      Mam dylemat, który rower wybrać: 
      https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-woman/lea-2-0-2019-srebrny-bialy-rozowy-matowy  (27,5 M)
      czy 
      https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-woman/lea-5-0-czarny-turkusowy-polysk (29 S)
      Czy warto zapłacić trochę więcej za nowszą generacji Lei?  
      Pozdrawiam! 
    • kejtskejt
      Przez kejtskejt
      Hej wszystkim,
      od jakiegoś czasu przeszukuję wątki na forum na temat graveli, jednak nadal mam dylemat przy wyborze. Będzie to mój pierwszy rower tej klasy. Głównie dojazdy do pracy, ale w weekendy chciałabym pośmigać 100-150km traski. Dotychczas po mieście przemieszczałam się na single speed i bardzo go lubię za szybkość, jednak serce się kraja na tych wszystkich krawężnikach i wybojach. Początkowo rozważałam rowery marin : nicasio albo four corners, jednak teraz zawęziłam poszukiwania do tych dwóch opcji:
      Fuji jari 1.5 -> mam opcję kupienia używanego za 3600zł rocznik 2019 w super stanie (shimano tiagra i niestety hamulce mechaniczne), rama stalowa, 2x10
      Accent Furious -> jest w promocji za ok. 4200zł mogłabym go mieć nowego, trochę naciągnięty budżet, tutaj osprzęt sram apex i aluminiowa rama, 1x11
      Budżet tak w maksie mogłabym naciągnąć do 5000zł, ale niechętnie, wolałabym pozostawić sobie budżet na doposażenie. Co sądzicie o tych dwóch opcjach? Może macie jakieś inne sugestie?
       
×