Skocz do zawartości

[Korba] Wymiana środkowej zębatki w korbie trzyrzędowej


Robman

Rekomendowane odpowiedzi

cześć chłopaki, rozwiejcie proszę moje wątpliwości (zdanie Pań oczywiście też mile widziane :P , ale miało być młodzieżowo). Pytanie mocno teoretyczne, więc na razie nie zastanawiamy się nad sensownością ewentualnego ruchu.
Czy w trzyrzędowej korbie, oczywiście z odkręcalnymi zębatkami, istnieje możliwość wymiany środkowej zębatki na taką o trochę innym rozmiarze (i raczej nieprzewidzianej do montażu w danej korbie ...) ?

A mówiąc konkretnie, np:
1. SHIMANO Acera FC-M361, rozmiar 42-32-22, śruby mocujące 104/64 mm, można by wymienić środkową zębatkę na Tarcza MTB 104/64 s, 34 z ?
Ewentualnie druga propozycja:
2. 
SHIMANO Acera FC-M3000 (lub powiedzmy FC-MT300, inny suport, wiem), rozmiar 40-30-22, rozstaw śrub tarczy 96/64mm na SHIMANO Deore FC-M6000-2.
Finalnie otrzymalibyśmy 40-34-22. Ta tarcza deore to 10s, z tego co widzę teoretycznie pasująca do korby 2x10. Ja posiadam napęd 9rz (wersja napędu 3x9 zostaje).

Jak myślicie, dałoby się to pożenić ? Przednia przerzutka bardzo by się zdziwiła gdyby jako środkowy blat napotkała ten rozmiar 34T ? Jest jakaś oczywista oczywistość która powoduje, że taka "zindywidualizowana" korba to bardzo zły pomysł .... ? :w00t:
 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bogus92 napisał:

Co chcesz osiągnąć taką zmianą?

Na chwilę obecną mam korbę 42x32x22. Zważywszy na charakterystykę tras, po których najczęściej śmigam (lub jakie tworzę gpxy), 42T jest często "ciut za twarde", 32T natomiast miejscami "ciut za miękkie". Tak na pierwszy rzut oka, ten dziwaczny rozmiar 40x34x22 (w sumie nad 22T się specjalnie nie zastanawiałem, pewnie mogłoby być 20T lub 24T) byłby pewnie moim ideałem. Aczkolwiek, ten pomysł urodził się w mojej głowie, gdy któryś dzień z rzędu obserwuję szalejące burze za oknem :D, czyli innymi słowy trochę się nudzę sportowo. Taka trochę fanaberia, i chęć zaspokojenia ciekawości. Miałem nadzieję, że może ktoś w taki sposób poeksperymentował w przeszłości i może się podzielić swoimi doświadczeniami.

Tak jeszcze wracając do mojego pytania, odnośnie tych wymiennych zębatek, to rozumiem że trzeba by było uważać aby nieopatrznie nie kupić zębatki z napędu 1x (czyli jakiegoś narrow wide), gdyż to pewnie kompletnie uniemożliwiałoby jakąkolwiek zmianę biegów.

A tak z ciekawości, jak sprawdza się korba 10s z łańcuchem 9s ? (bo np. korba 8s z łańcuchem 9s działa bardzo przyzwoicie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...