Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] X-Fusion Sweep Boost RC - Pytania odnośnie serwisu


pawel5521

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :D

Piszę do was w sprawie serwisu amortyzatora X- Fusion Sweep Boost RC 34 mm 27.5".  Po przeszukaniu forum oraz innych stron internetowych nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania dotyczących jakiego oleju i w jakich ilościach użyć  do przeprowadzenia serwisu w moim amortyzatorze. Dlatego postanowiłem założyć ten temat. Jedyne informacje jakie znalazłem to :

1.

oraz 

2. https://mtbhowto.com/oil-volumes-x-fusion/

Link 1 oraz 2 dotyczą amortyzatora X-Fusion sweep RL2 . 

Dlatego chciałem zapytać :

1. Jaki olej użyć do serwisu amortyzatora X-Fusion sweep boost RC?

2. Jakie ilości oleju?

3. Czy olej MOTUL FORK OIL 10W MEDIUM nada się do dolnych goleni ?

4. Czy smar grafitowy nadaje się do amortyzacji, czy lepiej kupić dedykowany do amortyzatorów rowerowych ?

Jeżeli serwis tego amortyzatora (X-Fusion sweep RL2) wygląda w sposób bardzo zbliżony ( te same oleje oraz ilości) do amortyzatora X-Fusion sweep boost rc temat można zamknąć.

Z góry dziękuje za odpowiedzi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Różnica między zwykłym Sweep RL2 a Boost RC to tłumik, który może mieć inną pojemność niż stary RL2.

Do tłumika RL2 wchodziło ok 70 ml oleju przy prawidłowym zalaniu. Nie zakładałbym ,że te tłumiki są takie same. 

5 godzin temu, pawel5521 napisał:

Czy olej MOTUL FORK OIL 10W MEDIUM nada się do dolnych goleni ?

Nada się. 

6 godzin temu, pawel5521 napisał:

Czy smar grafitowy nadaje się do amortyzacji,

Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

durnykot dzięki za odpowiedź :thanks:

Mam jeszcze dwa pytania.

1. Czy po rozebraniu amortyzatora i wlaniu oleju z tłumika do jakiegoś pojemnika ( sprawdzenia ile go było) mogę przyjąć że powinienem uzupełnić taką samą ilość ( dolać np. 5 -10 % więcej niż w pojemniku ze względu na pozostałości na elementach lub w amortyzatorze). Jestem jego pierwszym właścicielem więc obstawiam że ilość oleju jest prawidłowa ale nie wykluczam błędu w fabryce.

2. Do obydwu dolnych goleni dolnych wlać  około 15 ml oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
20 godzin temu, pawel5521 napisał:

Czy po rozebraniu amortyzatora i wlaniu oleju z tłumika do jakiegoś pojemnika ( sprawdzenia ile go było) mogę przyjąć że powinienem uzupełnić taką samą ilość ( dolać np. 5 -10 % więcej niż w pojemniku ze względu na pozostałości na elementach lub w amortyzatorze). Jestem jego pierwszym właścicielem więc obstawiam że ilość oleju jest prawidłowa ale nie wykluczam błędu w fabryce.

Czysto teoretycznie -tak, gdzie ilośc wylana z tłumika to minimum jaką wlewasz. 10% dodatkowo może powodować problemy z tłumikiem i wykorzystaniem skoku. Pozostaje jednak pytanie o konstrukcję tłumika i procedurę odpowietrzania.

20 godzin temu, pawel5521 napisał:

. Do obydwu dolnych goleni dolnych wlać  około 15 ml oleju ?

Tyle lałem do swojego Sweepa , wersja Boost raczej nie będzie się znacząco różnić.

Na marginesie- ile ten amorek ma przejechane ? Jakieś problemy z tłumikiem? Masz klucz do prawej dolnej goleni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator posiadam od  miesiąca, przejechane około 20-30 h dlatego chciałem przeprowadzić wymianę oleju w dolnych goleniach( producent zaleca co 25 h a w tłumiku 100 h lub rok).  Po odkręceniu pokrętła od tłumienia powrotu znajduje się nakrętka na klucz 14 ( jeżeli o ten klucz chodzi). Z amortyzatorem oraz z tłumikiem nie ma żadnych problemów. Sam raczej wykonam tylko mały przegląd o ile nie potrzeba tego specjalnego klucza  ( słabo przygotowałem się do tematu :icon_redface:).  Pytanie odnośnie oleju w tłumiku to bardziej z ciekawości ( na pewno kiedyś się przyda jak postanowię lub ktoś inny wykonać duży przegląd samodzielnie ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
23 minuty temu, pawel5521 napisał:

Po odkręceniu pokrętła od tłumienia powrotu znajduje się nakrętka na klucz 14 ( jeżeli o ten klucz chodzi)

Do tłumików RL potrzebny był taki klucz

s-l300.jpg

Który po częściowym wykręceniu pozwala na wbicie trzpienia do środka i późniejsze "złapanie" trzpienia i wkręcenie w goleń.

Przy przebiegu 20-30 h nie ma sensu ruszać oleju w tłumiku - z własnych doświadczeń z amorkami X-fusion mogę napisać,że to jedne z niewielu amorków ,które miały fabrycznie odpowiednią ilość oleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 22.08.2020 o 10:54, Wojtekwojt napisał:

Cześć,

mam pytanie odnośnie tego amortyzatora. Czy regulacja tłumienia w twoim amortyzatorze działa na klik w czterech pozycjach czy płynnie ?

Witam,

regulacja działa na klik. Sprężynka znajdująca się w pokrętle tłumienia odbicia  dociska kółko stalowe o średnicy 0.5-1 mm które wydaje charakterystyczny "klik" w momencie wpadnięcia w wycięty rowek. Tych rowków jest 4 ( z tego co pamiętam) ale pozycji regulacji jest dużo więcej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Wojtekwojt napisał:

Dzięki za odpowiedz. Jeszcze zapytam dla pewności bo mogę się mylić, chodzi o te niebieskie pokrętło u góry lagi.

Nie, niebieskie pokrętło odpowiedzialne jest za blokadę amortyzatora. Regulacja tłumienia znajduje się na dole prawej goleni(kolor czerwony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...