Skocz do zawartości

[Piasta] Dartmoor Revolt Cassette - rozwalony bębenek


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

W ostatnim czasie przy pedałowaniu mój rower wydawaje dziwne skrzypiące dźwięki. Ok. 2 tygodnie temu wymieniłem korbę na nową, więc ten element odpadł - pozostała piasta. Postanowiłem ją rozebrać samodzielnie. 

Po rozebraniu okazało się, że bębenek jest w strasznym stanie. 

81c5048ebfc2a.jpg

Górna pokrywa bębenka (na zdjęciu jest już zdjęta) jest pokrzywiona. Zapadki pracują beznadzieje i się zacinają. Niestety smarowanie ich nic nie daje za bardzo. Sprężynki są pokrzywione, a same gniazda na zapadki w niektórych miejscach również są wyrobione i pokrzywione co sprawia, że zapadki bardzo słabo pracują. Myślę, że najlepszym wyjściem będzie wymiana bębenka. 

Zastanawiam się tylko czy wypustki w piaście, po których poruszają się zapadki bębenka nadają się jeszcze do tego, aby założyć nowy bębenek i czy nie trzeba kupić jednak nowej piasty. Spójrzcie na zdjęcia. Na środkowej części większości tych elementów w piaście jest dziwne zarysowanie, wgłębienie które jak mniemam powstało w wyniku złej pracy krzywego bębenka. Czy Waszym zdaniem ta piasta nadaje się jeszcze do użytku? 

1efed273062b4.jpg

80e3bac26232c.jpg

Pojawia mi się jeszcze pytanie - jak ściągnąć tę oś która przechodzi przez piastę? Bębenek schodzi praktycznie sam, z drugiej strony mogę również łatwo wyciągnąć konus i dostać się do uszczelki. Nie mam natomiast pojęcia jak wyciągnąć tą oś. :/ 

Dla ułatwienia przesyłam jeszcze zdjęcia przedstawiające samą piastę. 

97525247920a5.jpg

b37606ced3d5a.jpg

 

Będę wdzięczny za pomoc. Głównie zależy mi na określeniu czy Waszym zdaniem opłaca się tą piastę jeszcze serwisować czy lepiej wymienić ją na nową. W najbliższym czasie planowałem tak czy tak wymienić obręcz - więc mogę kupić po prostu całe koło, ale w sumie jeśli się da i jest to opłacalne wolałbym naprawić starą piastę i na niej złożyć koło.

Pozdrawiam
Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

Właśnie nie kombinowałem nic. Z rzeczy, na które zwróciłem uwagę to to, że w piaście było naprawdę dużo syfu być może to on spowodował to, że bębenek się rozwalił. Nie mam pojęcia. Wstyd się przyznać, ale jest to pierwsze otwarcie piasty od ok. 3 lat.. W każdym razie jest to jedna z moich pierwszych poważniejszych, samodzielnych prac przy rowerze. ;) Mam nadzieje, że podołam. 

Panowie, a jak zapatrujecie się na usunięcie osi z piasty? Wystarczy ją wybić młotkiem gumowym? 

Pozdrawiam
Piotr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradziłem sobie. :) Użyłem WD-40 z dwóch stron osi i zostawiłem na ok 1-2h koło na jednej a później na drugiej stronie, tak aby wszystko spłynęło do środka. Następnie wybiłem oś gumowym młotkiem od strony bębenka (oczywiście bębenek najpierw ściągnąłem). Trzeba było użyć dużo więcej siły, DUŻO więcej, ale w końcu się udało. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odbieram nowy bębenek. Mam pytanie odnośnie smarowania. Czy na bieżnie zapadek i na same zapadki mogę dać trochę oliwki? Sam bębenek mogę lekko przesmarować zielonym smarem do piast Shimano? Oś piasty również lekko posmarować tym smarem? 

Pozdrawiam
Piotr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 15.06.2020 o 09:04, peter.a napisał:

Cześć, 

W ostatnim czasie przy pedałowaniu mój rower wydawaje dziwne skrzypiące dźwięki. Ok. 2 tygodnie temu wymieniłem korbę na nową, więc ten element odpadł - pozostała piasta. Postanowiłem ją rozebrać samodzielnie. 

Po rozebraniu okazało się, że bębenek jest w strasznym stanie. 

81c5048ebfc2a.jpg

Górna pokrywa bębenka (na zdjęciu jest już zdjęta) jest pokrzywiona. Zapadki pracują beznadzieje i się zacinają. Niestety smarowanie ich nic nie daje za bardzo. Sprężynki są pokrzywione, a same gniazda na zapadki w niektórych miejscach również są wyrobione i pokrzywione co sprawia, że zapadki bardzo słabo pracują. Myślę, że najlepszym wyjściem będzie wymiana bębenka. 

Zastanawiam się tylko czy wypustki w piaście, po których poruszają się zapadki bębenka nadają się jeszcze do tego, aby założyć nowy bębenek i czy nie trzeba kupić jednak nowej piasty. Spójrzcie na zdjęcia. Na środkowej części większości tych elementów w piaście jest dziwne zarysowanie, wgłębienie które jak mniemam powstało w wyniku złej pracy krzywego bębenka. Czy Waszym zdaniem ta piasta nadaje się jeszcze do użytku? 

1efed273062b4.jpg

80e3bac26232c.jpg

Pojawia mi się jeszcze pytanie - jak ściągnąć tę oś która przechodzi przez piastę? Bębenek schodzi praktycznie sam, z drugiej strony mogę również łatwo wyciągnąć konus i dostać się do uszczelki. Nie mam natomiast pojęcia jak wyciągnąć tą oś. :/ 

Dla ułatwienia przesyłam jeszcze zdjęcia przedstawiające samą piastę. 

97525247920a5.jpg

b37606ced3d5a.jpg

 

Będę wdzięczny za pomoc. Głównie zależy mi na określeniu czy Waszym zdaniem opłaca się tą piastę jeszcze serwisować czy lepiej wymienić ją na nową. W najbliższym czasie planowałem tak czy tak wymienić obręcz - więc mogę kupić po prostu całe koło, ale w sumie jeśli się da i jest to opłacalne wolałbym naprawić starą piastę i na niej złożyć koło.

Pozdrawiam
Piotr

Cześć, jakim cudem udało się Tobie odkręcić te 3 śrubki na osłonie bębenka?

Ja zabierałem się do tego 3 razy, i za każdym razem miałem problem, bo śruby są dość miękkie. I się wyrabiają na główce.

Co do samego bębenka. To miałem styczność z bębenkiem xd do tej piasty. W moim odczuciu, bębenek na kasety Shimano posiada mocniejsze sprężynki. Chociaż po kilku h jazdy, za każdym razem zaczynają się trochę poddawać i pracują z większym luzem.

 

Co do samych śrub. Byłbym bardzo wdzięczny za szybką odpowiedź. Chciałbym zrobić "serwis" na dniach. Co wiąże się z dostaniem do tego bębenka. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...