Skocz do zawartości

[2020] Sram eagle 10-52


KSikorski

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ jeżeli takowa miałaby powstać, ktoś by już takową stworzył. Fizyka jest jednak bezlitosna - miniaturyzacja przekładni powoduje iż wymaga ona bardzo twardych i masywnych (stalowych) elementów przenoszących moment obrotowy. Więc musi być ciężka. Co więcej - każda skrzynia biegów będzie zawierać conajmniej dwustopniową przekładnię - więc sprawność tego będzie conajwyżej taka jak przekładni łańcuchowej z przerzutkami.

W praktyce - Rohloff, Alfine 11 czy podobne rozwiązania to 3-4 stopniowa przekładnia oraz 1.6-1.8 kilo.

Oczywiście, możesz powiedzieć, że hipotetyczny uber materiał pozwoli zrobić lżejsze skrzynie, a uber smarowanie pozwoli podnieść sprawność ale... te same materiały podniosą sprawność i obniżą wagę tradycyjnego rozwiązania.

Rower to bardzo dojrzała technologia i stosowane rozwiązania są po prostu optymalne dla większości przypadków użycia.

  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że na początku byłem sceptycznie nastawiony do ciasnego stopniowania na miękkich biegach i rozstrzelonego na wysokich, które zaproponowało Shimano w swoim 1x12. Po czasie stwierdzam, że jeżeli jednak nie jeździ sięzbyt dużo po asfalcie to takie stopniowanie to strzał w dziesiątkę, bo na na góry mamy tak naprawdę 3 miękkie biegi: 39,45,51. Przeskoki są małe, łatwiej dobrać bieg, a sama zmiana biegu dzięki temu odbywa się znacznie lepiej.

To co zaproponował Sram jest w mojej opinii bez sensu, dalej mamy 2 biegi "górskie" z olbrzymim przeskokiem niemalże 25%. Samo dodanie 2 ząbków nie sprawi, że to co było nie do wjechania takim się nagle stanie.

Znacznie lepiej byłoby gdyby dodali kasetę zestopniowaną ciaśniej, coś w rodzaju 10-45, 10-46. Obstawiam, że dla wielu ludzi taka kaseta z koronką 30 z przodu byłabym idealnym rozwiązaniem na góry (wózek przerzutki, który mógłby być sam w sobie krótszy) nie byłby tak blisko ziemi jak przy kasecie 52T), a jeżeli ktoś mieszka na Mazowszu to wtedy montować 34T i mamy bardzo fajny zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mnie natomiast Sram dał do myślenia tym ruchem. Teraz zamiast stosować 32x10-50 można iść w 34x10-52 a to już jest konkret.

Dla mnie byłoby to dobre rozwiązanie, tylko nie podoba mi się zmiana przerzutki w tym wszystkim.

Czekam na testy pierwszych mixów starego i nowego Eagle, a tymczasem rozglądam się za bębenkiem XD. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bogus92 napisał:

Mnie natomiast Sram dał do myślenia tym ruchem. Teraz zamiast stosować 32x10-50 można iść w 34x10-52 a to już jest konkret.

Ta różnica jest prawie niedostrzegalna moim zdaniem i śmiało 34 można założyć do kasety 10-50 o ile nie mieszkamy w górach.

Edytowane przez Sabarolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co teraz czekamy na shimano 2022 10 -53?

Sram zamiast zrobić fajna ażurowa kasetę 10-45, popracować nad zrzucaniem w manetkach o 2 biegi w dół, zabawia się w kotka i myszkę z Shimano. 

Nikt tam nie wpadł na pomysł, że skoro rower enduro ma rozpiętość na kasecie 10-50 to dla xc wystarczy mniejsza ale ciaśniej zestopniowywana konstrukcja?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wkg napisał:

Dlaczego nie 11-50 ? 

Bo mają bębenek XD, kaseta 10-45 będzie lżejsza, pozwoli wsadzić mniejszy przedni tryb, aby uzyskać podobne przełożenia no i to co dla mnie np bardzo ważne - wózek przerzutki może być wtedy krótszy i jest dalej od ziemi niż przy patelni 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, durnykot napisał:

Oczami wyobraźni widzę niedzielne rowerzystę na fulu "ęduro" z napędem Eagle ,wersja "największa zębatka na dzielni",któremu na przeciętnym górskim podjeździe podrywa przednie koło przy przełożeniu 32-52

Nauczy się : ) Albo zmieni zębatkę na większą ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ułatwia, tylko jest passe... Co złego w fajnym 3x9 lub 3x10? A w 2x10? Nic, tylko, kurna, za dużo tych manetek na kierowniku do ogarnięcia. W wersji hardkor może być 5: przód, tył, sztyca, damper, amor:P A, koło 32" już jest, gdzieś tu widziałem Puch Bass. Tam to można i 60t z tyłu walnąć albo więcej... O przepraszam, Puch Bass to 36". Otwierają się możliwości!

Edytowane przez KurczakNorris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...