Skocz do zawartości
Machic69

[koła 28" gravel] cantilever i piasta tył 130 mm, do 800pln

Rekomendowane odpowiedzi

Machic69

Cześć,

Właśnie składam rower jak w temacie (grave/adventure). Chciałbym sobie nim pośmigać po mieście, ale też po szutrze, a kiedy najdzie mnie ochota zapakować na pełno i śmignąć na dwa tygodnie w nieznane Bieszczady. Zakupiłem do niego już grupę Sram Apex 1x11 i w ogóle to oprócz kół mam już wszystko, a te sprawiają mi najwięcej problemu. Muszę dopasować koła pod rozstaw z tyłu 130mm i hamulec cantilever (tektro 720r).

Myślałem o 28-32 szprychach, aby zbalansować wytrzymałość i wagę. Chciałbym założyć gumy 35mm, dla odpowiedniego komfortu jazdy i amortyzacji. Chciałbym żeby łożyska były w miarę niezawodne i wytrzymywały obciążenie w sumie około 110 kg po szutrze przez 2 tygodnie. 
 

No i teraz właśnie szukam mniej więcej takich kół. Są dwie opcje:

(a) albo kupię używane taniej (najlepiej w takim wypadku do 500pln), które nie spełnią w pełni moich oczekiwań, ale przynajmniej już będę mógł jeździć, a zakup lepszych kół delikatnie odłożę.
(b) znajdę/złożę takie koła w cenie do 800pln, zapatrywałem się na wykorzystanie obręczy DT SWISS R460, tylko nie wiem jakie piasty do tego dobrać, żeby po dodaniu kosztu szprych, nipli i ew. robocizny zmieścić się w okolicach zakładanego budżetu.

 

A więc czy są tu głowy w stanie mi pomóc?

pozdrawiam ciepło,

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • ian_torpeda
      Przez ian_torpeda
      Hej, piszę tutaj z zapytaniem o wybór roweru, jest ciężko z dostępnością rowerów, więc jestem zmuszony zamówić przez internet. 
      Problem jest z moim wzrostem 196cm/87 (o ile dobrze zmierzyłem przekrok), przez co jestem prawie ponad każdą "tabelką" producentów. 
      z własnego reaserchu znalazłem: 
      https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-accent-falcon-grey-black-2020-xl-9040396339
      https://www.dobrerowery.pl/kross-vento-3-0-m-28-xl-grf-nie-bia-m
      https://allegro.pl/oferta/rower-kross-esker-2-0-xl-gravel-gliwice-8789891657
      https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc500-id_8502354.html    (albo rc520 jeśli rzeczywiście warto dopłacić)
      Nie wiem na ile podane rowery są dobre, ale jestem otwarty na propozycje, oraz chciałbym poznać opinie użytkowników rowerów szosowych/gravelowych z podobnymi wymiarami do mnie. 
      z góry dziękuje za pomoc. 
       
    • holdegron
      Przez holdegron
      Witajcie.
      Oto mini recenzja Kross’a Esker 6.0 2020.
      Rower ten stał się ostatnio popularny, na fali wzrastającego zainteresowania grawelami.
      Mnie też nosiło od jakiegoś czasu na grawela, w końcu po rozpoznaniu rynku nabyłem Eskera 6.0 2020. Choć początkowo zupełnie nie brałem Kross’a pod uwagę, to jednak analiza stosunku wartości do ceny przekonała mnie do zakupu.
      Co dostajemy za sześć tysi ?
      Ano dość zgrabny rower, złożony bez nadmiernych oszczędności.
      Specyfikacja jest w Internetach – GRX – trochę pomieszany, ale kompletny. Karbonowy (cały) widelec, sztywne osie przód i tył. Hydrauliczne hampelki.
      Waga nie jest rewelacyjna, ok. 11 kG.
      Rama, malowana na skromny grafitowy, satynowy kolor ma ciekawie rozwiązany tylny widelec. Jest on mocno niesymetryczny, w celu zapobieżenia obijania łańcuchem.  Choć właściwie zjawisko to nie występuje, z racji hamulca w przerzutce tylnej. Spawy głównego trójkąta są szlifowane na gładko. Linki są schowane w ramie, co daje czystą formę całości. Główka taperowana, bardzo prosta w formie. Widelec jest mocno „oversize”, wejdą bardzo grube opony.
      Jak już o oponach – fabryczne WTB są, niestety, drutowe, choć takowe nie występują w katalogu WTB. Widać robione na zamówienie… Cięższe od zwijanych o 25 g = 490 g. Wepchano do nich dętki Schwalbe, uniwersalne potwory ważące 210 g. Całość ogumienia, jak dla mnie, nie pracuje zbyt dobrze. Opory są spore, a na szutrze opony okrutnie ciskają kamykami w ramę. Szybko zmieniłem na Vittoria Voyager Hyper – różnica w toczeniu i komforcie jest spora.
      Poza tą przykrą niespodzianką, Esker nie daje powodów do narzekań. W rozmiarze M, dla mojego wzrostu 176 cm, rower ma idealną wielkość. Pozycja jest raczej komfortowa, bez nadmiernego wyciągnięcia. Klamkomanetki GRX są ergonomiczne, i dają pewny chwyt. Jakość zmiany biegów jest absolutnie bez zastrzeżeń. Hamulce, po krótkim dotarciu, mają wystarczającą moc, aby hamować swobodnie w górnym chwycie, trzymając ręce na łapach. W dolnym chwycie to już kilery. Wydaje mi się, że hamulcom pomagają sztywne ośki. Generalnie czuje się też, że sterowanie rowerem jest „dokładne”. Reakcja roweru jest dość szybka, jest zwinny, ale nie nerwowy, jak szosówka. Przy większych prędkościach nabiera stabilności, i trudno wytrącić go z równowagi. Zamontowane przełożenia – 46/30, moim zdanie są optymalne. Co prawda nie pojedzie się tak szybko, jak na rasowej szosie, natomiast dla mnie zakres jest użyteczny i na drodze, i w lesie. Tu uwaga o sztywności – na szutrach, w lesie, będzie trochę trzęsło. Rama jest sztywna, wideł też – tłumi wibracje, ale nie dziury w drodze. Tu pole do popisu mają opony. Siodła WTB nie skomentuję, bo od początku jeżdżę na swoim starym Fabricu.
      Generalnie, po przejechaniu jakiś pięcuset km jestem bardzo zadowolony z Eskera. Moim zdaniem, jest warty swojej ceny, bo dostajemy rower kompletny, w którym na starcie nie trzeba nic zmieniać, a ma potencjał do ulepszeń w późniejszym czasie.
      Zapraszam do dyskusji.
      Rob
    • Gość Michał
      Przez Gość Michał
      Naprawdę szukałem, ale nie znalazłem:
      Mam kupiony trochę z przypadku Windor Mallorca 28 cali. 
      W sumie rower ok, ale chciałem wymienić opony na nieco bardziej trackowe (od razu powiem, że swoje ważę). 
      I teraz do sedna:
      - stare opony to 42-622 
      - ale mam zagwozdkę z oznaczeniem na felgach 622-19 [08].
      I właśnie wyjaśnienia do tego [08] nie mogę znaleźć. 
      Gdyby ktoś byłby w stanie podpowiedzieć co to oznacza i ewentualnie jakie opony i dętki na szutr/piach dobrać (uwzględniając 115 kg żywej wagi) - byłbym wdzięczny 
    • kejtskejt
      Przez kejtskejt
      Hej wszystkim,
      od jakiegoś czasu przeszukuję wątki na forum na temat graveli, jednak nadal mam dylemat przy wyborze. Będzie to mój pierwszy rower tej klasy. Głównie dojazdy do pracy, ale w weekendy chciałabym pośmigać 100-150km traski. Dotychczas po mieście przemieszczałam się na single speed i bardzo go lubię za szybkość, jednak serce się kraja na tych wszystkich krawężnikach i wybojach. Początkowo rozważałam rowery marin : nicasio albo four corners, jednak teraz zawęziłam poszukiwania do tych dwóch opcji:
      Fuji jari 1.5 -> mam opcję kupienia używanego za 3600zł rocznik 2019 w super stanie (shimano tiagra i niestety hamulce mechaniczne), rama stalowa, 2x10
      Accent Furious -> jest w promocji za ok. 4200zł mogłabym go mieć nowego, trochę naciągnięty budżet, tutaj osprzęt sram apex i aluminiowa rama, 1x11
      Budżet tak w maksie mogłabym naciągnąć do 5000zł, ale niechętnie, wolałabym pozostawić sobie budżet na doposażenie. Co sądzicie o tych dwóch opcjach? Może macie jakieś inne sugestie?
       
    • vicher
      Przez vicher
      Cześć,
      Szukam opony na przód do roweru crossowego, mam sztywny widelec, wiec chciałbym coś szerszego, dla "amortyzacji". Do widelca force wchodzi max 2 cale, ale wówczas nie zmieszczę błotnika, jakoś przeboleje brak błotnika. Obecnie jeżdżę na oponie KENDA 700 X 35C K161 KROSS CYCLO, i trochę brakuje mi bocznej przyczepności. Jeżdżone będzie cały rok, drogi leśne, polne, szuter, często kamienie, snieg i asfalt na dojazd, oraz rekreacja z fotelikiem. To taki rower do wszystkiego.
      W sumie to wybór ograniczam dla takich opon.
      CST CONVOY 700x38c lub 29x2.0
      CST PIKA 700x38c
      Continental AT RIDE 28 x1.6
      SCHWALBE SMART SAM 28 x 1,75 (29x1.75 jakieś różnice względem 28?) 28x1.60
      Cena zbliżona 50-70zł. CST, są najżejsze ~450g.
      Coś doradzicie? Używaliście któryś z nich?
×