Skocz do zawartości

[GPS] Garmin edge 820 problem z łącznością bluetooth


jahoo84

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy i koleżanki proszę o pomoc....

Niedawno kupiłem Garmina edge 820 od samego początku miałem problem z synchronizacją i łącznością przez bluetooth, telefon z jakim łączę garmina to samsung s10 z androidem 10 , aplikacja garmin connect w wersji 4.31 oraz zakładam że urządzenie się zaktualizowało samo ponieważ kojarzę na samym początku jakąś aktualizacje na urządzeniu.

Problem polega na tym że żeby garmin był połączony z telefonem to muszę przed każdą jazdą parować od nowa urządzenia ,inaczej się nie połączy.

Co ciekawe codziennie rano wchodząc do samochodu gdy telefon łączy się z zestawem głośnomówiącym wyskakuje komunikat z aplikacji Garmin connect "rozwiąż problem z połączeniem bluetooth" i trzy kroki jak mam to zrobić , oczywiście to nic nie daje... W tym czasie garmin jest dalekoooo od samochodu i jest wyłączony...

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe ze ten GC tak smieci w systemie, ze po podlaczeniu samochodu sa jakies konflikty ... 

u mnie z s10 samochody dzialaja perfekto...  chociaz przyznam szczerze iz Android auto to troche rozczarowanie :P no ale dobra ok dziala, Google maps jest wiec powiedzmy ze jest OK .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie coś namieszali, bo mojemu się pozajączkował czujnik kadencji z czujnikiem prędkości. :D
Wczoraj próbowałem przed jazdą to ogarnąć i sobie odpuściłem, bo sie uparł, że będzie wszystko czujnikiem prędkości.

Problem z łącznością też zaliczyłem kilka dni temu, ale po odłączeniu od "rozparowaniu" i sparowaniu od nowa i pełnej kofig. wszystko do normy wróciło i jest spokój.
Też w ostatnich dwóch tyg. się mi ze dwa razy powiesiły czujniki tętna i kadencji. Dopiero restart garmina im pomagał.  Wiec zdecydowanie coś poprawiają, żeby żyło się lepiej i wyszło jak zwykle... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się coś wykrzaczyło jakiś tydzień temu. Brak połączenia z telefonem, wypluwalo ciagle, że mam mieć wersje GC co najmniej 4.5 (dla niewtajemniczonych obecna wersja 4.31 jest nowsza niż 4.5, logika xD). Po przywróceniu garmina do ustawień fabrycznych, "zapomnieniu" połączenia w telefonie w końcu się sparowały ponownie ale dopiero po łączeniu się z poziomu garmina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie panowie, którą wersję softu mają wasze komputerki. Parę tygodni temu Garmin wypuścił aktualizację firmware do Edge 820 o numerze 12.30, która okazała się totalną porażką - problemy z parowaniem urządzeń, zrywanie połączenia, niezapisywanie aktywności itp.

Pod naporem krytyki użytkowników wypuścili następną poprawkę o numerze 12.40, która de facto była wersją 12.20. Chodziło o szybkie naprawienie wadliwego działania Edge 820. Trochę to poprawiło pracę 820, ale nie do końca.

3 tygodnie temu ukazała się następna wersja - 12.50. 820 zaczął wreszcie działać tak jak należy, choć niektórzy użytkownicy nadal raportowali kłopoty z łącznością. Pewnym rozwiązaniem okazał się być reset urządzenia do ustawień fabrycznych i ponowne parowanie z czujnikami prędkości, kadencji, i innymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pech jakiś.

Okazuje się, że po przejściu na firmware 12.50 nie działa LiveTrack na moim Edge 820 (dzisiaj chciałem go odpalić).

Uruchamiam go w Garmin Connect Mobile, otrzymuję poprawny komunikat zarówno na 820 jak i na smartfonie, a jednak nie widać na mapie na stronie www mojej pozycji. Każda próba podglądu kończy się komunikatem: "Brak sygnału. Spróbuj ponownie nawiązać połączenie". No ale przecież urządzenie jest poprawnie sparowane ze smartfonem - synchronizacja danych przebiega bezproblemowo, sam Garmin "widzi" satelity, komunikacja ze smartfonem jest, bo każdy SMS, e-mail czy wiadomość z Messengera jest od razu pokazywana na wyświetlaczu 820.

Na poprzednich firmware (12.10 , 12.20 , 12.30 , 12.40)  LiveTrack działał tak jak trzeba.

Zawiodłem się bardzo na programistach z Garmina. Co zmiana to nowe problemy.  :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jest nadal kiepsko, ostatnie dwie jazdy to 20 min stracone na połączenie garmina z telefonem , już mi ręce opadają i złość wzbiera żeby wysmarować soczystego maila do pomocy technicznej .... 

Teraz nie pomagają restarty urządzeń przed połączeniem,  trzeba usuwać połączenia i robić operacje od nowa... paranoja 1200 zł wydane na coś co nie spełnia jednej z podstawowych funkcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie LiveTrack ożył.

Zaktualizowałem Garmin Connect Mobile do najnowszej wersji (4.31.1 - pokazała się jakieś 5 dni temu). Po tej operacji wszystko wreszcie działa tak jak trzeba (tętno, prędkość&kadencja, kontrola świateł, łączność ze smartfonem, LiveTrack).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc jak porównuje działanie Garmina do Stravy (wersja jeszcze obsługująca czujniki) i Endomondo to jest lepszy o lata świetlne. 

Heheh ... sprawdziłem Live Track - u mnie też działa. Trochę dziwne, że wysyła linki tylko na maile a nie SMS-em ale OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany.... dostałem aktualizację na s10 i po niej urządzenia łącze się ze sobą od strzała. 

Od paru jazd mam jednak problem, co jakiś czas dajmy na to 15 min wyświetla mi się komunikat na garminie że język w urządzeniu jest nie zgodny z telefonem , nie jest to słowo w słowo ale coś w ten deseń , czy ktoś miał taki problem , oczywiście język w telefonie oraz G jest ustawiony Polski....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...