Skocz do zawartości

[Rower trekkingowo-miejski] Kross Trans 3.0 a 100 kg wagi jeźdźca


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Przymierzam się do zakupu roweru marki Kross, model Trans 3.0. Mierzę 180 cm wzrostu i 87 cm w przekroku. Przymierzyłem się do ramy 21-calowej i pozycja wstępnie mi odpowiada. W ostatnich latach jeździłem głównie rowerem stricte miejskim i kolarką, sporadycznie góralem. I tak kombinuję, żeby mieć „3 w 1”. 2/3 jazdy będzie po mieście, głównie po asfaltowych i kostkowych DDR-ach, a 1/3 po lekkim terenie (leśne dukty itp.); czasem jakiś wypad kilkadziesiąt km od domu. Rower wizualnie mi się podoba, przede wszystkim jest dostępny od ręki w pasującym mi rozmiarze i malowaniu w pobliskim sklepo-serwisie rowerowym, z którym związany jestem od lat, jednak mam obawy odnośnie do wolnobiegu w tylnej piaście. W ostatnich latach moja waga zazwyczaj mieści się w przedziale 98-105 kg, dodatkowo wożę 3-5 kg (napoje, narzędzia itp.) a spotkałem się z opiniami, jakoby rozwiązanie, jakim jest wolnobieg, niekorzystnie wpływało na tylną ośkę powodując jej częste wyginanie i/lub łamanie, zwłaszcza przy dużym obciążeniu. Z drugiej strony nie chce mi się wierzyć, żeby rower kosztujący 1700 zł nie nadawał się do jazdy i od nowości się sypał. W końcu to nie markeciak za parę stówek sprzed 15 lat. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że za te pieniądze nie ma co oczekiwać wodotrysków, że ten przedni amortyzator to bardziej bujak (pojeździłem trochę rometem gazelą, z tych współczesnych, i wiem, jak to działa) i reszta osprzętu też raczej nie jest z górnej półki. Tylko ja jeżdżę raczej rekreacyjnie i nie chcę przepłacać za coś, czego nie wykorzystam nawet w 50% (i przypinać do stojaka czy słupa od znaku drogowego też wolę sprzęt za 2000 zł [tyle rower kosztowałby z akcesoriami, które planuję dokupić] niż za 5000). Robię natomiast umiarkowanie duże przebiegi, 2000-3500 km rocznie. I nie jeżdżę tylko w ładną pogodę. Wydaje mi się, że trans trójka powinien spełnić moje oczekiwania, jeśli będę o niego dbał, tylko ten nieszczęsny wolnobieg nie daje mi spokoju. Bo sztycę to mogę łatwo wymienić na sztywną, jeśli zapragnę, podobnie siodełko, jak okaże się niewygodne, a żelowa nakładka nie wystarczy. Wymiana koła na kasetowe to trochę większy kłopot. Może warto zaopatrzyć się w zapasową ośkę do tylnego koła albo dwie?

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi/porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sam wolnobieg jest problemem ( choć to słabsze rozwiązanie niż kaseta ) ale oś piasty . Zobacz że Trek też ma wolnobieg , a dopuszczalna masa przekracza sporo 100 kg . https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-1/p/23066/?colorCode=grey

Tylko w Treku jest ,,pusta " ośka na szybkozamykacz , a z tego co widzę w Krosie pełna oś na nakrętki . Takie ośki wyginałem przy moich 70 kg . Również koła w krosach mają różne opinie . Mam do czynienia z ich MTB i nie ma problemów z kołami ....  tylko że jest używany przez osobę ok 60 kg + ew ok 10 kg bagażu .

Z polskich producentów kiedyś Unibike podawało dopuszczalną wagę 100 kg . https://www.unibike.pl/visiongts.html

Ten też ma 7 biegów z tyłu ale na kasecie .

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...