Skocz do zawartości

[Gravel do 4k] pomocy!


jbns

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jako totalny laik w temacie szukam wsparcia przy wyborze gravel'a dla użytku codziennego - jazda po mieście - i rekreacyjnego w terenie. Zdecydowałem się na gravel - z tego co rozkminiłem najlepszy wybór pod kątem moich potrzeb. I teraz zagwostka: 

- kolega poleca mi Octane'a: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-octane-one-gridd-flat-pd21408/ 

- z opinii wyczytanych w necie, rozsądek podpowiada fuji: https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-1764690

- i w końcu trafiłem na tego kozaka, który mi najbardziej odpowiada pod kątem estetyki Giant: https://www.bikester.pl/1077170.html.

Budżet do 5k. 

Dzięki za wsparcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ostatni faktycznie wygląda kozacko. Wreszcie producenci poszli po rozum do głowy i zdarza im się nie wciskać do wszystkiego tych niby amortyzatorów z przodu, jak w tym przypadku. Jedyne zastrzeżenie jakie mam to stopniowanie korby z przodu. Na tych oponach i przy braku baranka nie będziesz mistrzem prostej. Więc stopniowanie 28-44 jest moim zdaniem niefortunne. Już przy niewielkim wzniesieniu będziesz zmuszony używać przerzutki z przodu. Bardziej bym tam widział coś w stylu 26-36. Ale to drobiazg który pewnie niewielkim kosztem można zmienić. Natomiast osobiście lubię opony 2.0". Nie mają jeszcze bardzo dużych oporów toczenia a komfort jazdy po mieście albo w lekkim terenie jest bardzo przyzwoity. Nie wiem jak wypada z ceną w porównaniu z innymi rowerami bo nie jestem na bieżąco. Gravel to nie jest. MTB też. Ale taka fajna zabawka na miasto i krótkie wycieczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, chrismel napisał:

Ten ostatni faktycznie wygląda kozacko.

Wygląda jak podróbka mtb ze sztywnym widelcem z tym slopingem : ) Zaleta to fajny, dobrze dobrany napęd - korba 44-28 i kaseta 11-36. Zrobisz tym wszystko. Najbardziej pojemny z tych trzech co w Małopolsce ma znaczenie. Oczywiście to nie gravel tyko z prostą kierownicą fitness na sterydach z oponą model: Gigantyczny Sycamore S, 700 x 50 mm,  Podzespoły takie sobie ale czego wymagać w tej cenie. https://www.giant-bicycles.com/pl/toughroad-slr-1-2019 Ten lepszy jeżeli sprzedają bez namiastki bagażnika ale droższy.

Octane już przypomina rower, do tego sztywne osie. Opona trochę wąska - jak w endurance a nie gravelu, nie wiem czy potrzebujesz mocowań na bagażnik, Wąski zakres przełożeń - najlżejsze 1:1. Na płaskie Mazowsze obleci, na bulwary też. Do Stróży pod Pcimiem na górę nie podjedziesz - chyba, że masz nogę jak koń. Zależy gdzie chcesz jeździć ale wkoło Krakowa płasko nie macie.

Jari piękny ale ciężki. Dobre stopniowanie korby 42-30. Na 30/34 zawsze będzie lżej niż 1/1 a na 46/11 pociśniesz z górki. Niestety nie jest tak dobrze jak w Giancie. No i jest piękny ! Ale brałbym wyższy model z aluminiową ramą i karbonowym widelcem na sztywnych osiach. Chyba, ze będziesz jeździł obładowany sakwami - wtedy waga stali prawie nie ma znaczenia.

Korby 36-26 stosuje się w rowerach górskich na ciężkie przewyższenia, pionowe ścianki itd ...

Nie kupuj roweru do którego nie możesz się przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wkg napisał:

Zależy gdzie chcesz jeździć ale wkoło Krakowa płasko nie macie.

W sumie "gór" też nie ma. Na wschód płasko jak na stole, na 100km robi się 100-150m up. Na północy i zachodzie pagórki, zdarza się jakieś 6% przez kilkaset metrów a tak to 3-4. Góry są wyłącznie na południu, tak naprawdę za Wieliczką, pierwszy "górski" podjazd to góra chełm, 6km/6%, na szczyt mam 50km z chaty. A to wszystko czyni Kraków jednym z najlepszych miejsc zamieszkania dla "kolarzy", przynajmniej szosowych. Do tego nie ma problemu z mocno rozbudowaną metropolią jak w stolicy. 

A co do tematu. Jeśli szukasz gravela to nie rezygnuj z baranka, jednej z jego największych zalet. Pomyśl o napadzie 2x, rower będzie bardziej uniwersalny. To fuji jest może i dobre jeśli nie masz ani grosza więcej, to tak naprawdę namiastka gravela. Jeśli masz 5k to pomyśl nad dorzuceniem kilku stówek i eskerze 6.0 lub kellys soot 50. Będziesz miał gravela że wszystkimi istotnymi dla tego typu roweru rozwiązaniami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o jakim zjawisku ? Dyskutowaliśmy przydatność gravel vs szosa w kontekście tras w różnych okolicach. Nieistotne, każde miasto ma swoją specyfikę, nie każdy musi lubić Warszawę. Ale rowerowo  - Warszawa i okolica ma wiele zalet - tak na gravela jak i na mtb. Na szosę chyba mniej ale nie wiem - to od dawna nie moja bajka. A że kolega szuka gravela - to i o szutrowych ścieżkach pisałem.                  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...