Skocz do zawartości

[Szosa] Lekka endurance do 4000 zł


Kuba9

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

przymierzam się do zakupu szosówki i chciałem prosić o porady. Moje dotychczasowe doświadczenie to parę lat jeżdżenia jako nastolatek na kolarce z lat 70. Kolejne kilka lat jeździłem na trekkingu, ale w ostatnim czasie mocno odezwała się tęsknota za śmiganiem na szosie. :)

Przeznaczenie roweru: nie planuję się ścigać (przynajmniej na razie ;)), rower będzie służył zarówno do krótkich przejażdżek jak i do tras >100 km. Lubię jeździć po górach więc ważne są dobre hamulce (tarczowe?) i chciałbym żeby był możliwie najlższejszy (na pewno poniżej 9kg, najlepiej ~8kg).
Planuję też używać trenażera - z tego co wiem, wiąże się to z wymianą tylnej opony/koła. Jeśli jest coś jeszcze, co powininem uwzględnić przy zakupie, proszę o info :)

Geometria: z tego co napisałem powyżej wynika chyba, że powinienem szukać roweru ENDURANCE. Ale biorę też pod uwagę coś bardziej sportowego - tutaj też proszę o porady na jaką geometrię powinienem się zdecydować.

Rozmiar: 58-60? (mam 184 cm i ważę 75 kg)

Rama: chciałbym mieć lekki rower do wygodnego śmigania po gókach, więc raczej szukam ramy w carbonie. Ale nie wykluczam całkowicie aluminium - jeżeli przekonacie mnie, że przemawiają za tym racjonalne argumenty :)

Budżet: do 3500 zł (jeśli będzie naprawdę warto to mogę zwiększyć do 4 tys.)

Przeglądając oferty oraz porady na forach, zawęziłem swoją listę do kilku modeli. Ale oczywiście możecie też dodawać propozycje spoza tej listy.

CANYON ENDURACE AL 6.0/7.0 - LINK1, LINK2
Bianchi Vertigo - full carbon i bardzo ładny, ale to jest chyba dość stary model (2014?) - LINK
Giant TCR Advanced 2 2017/2018 - geometria chyba nieco bardziej sportowa, z tego co czytałem dobra baza pod ewentualną rozbudowę - LINK
TREK MADONE 4.5 - LINK
SENSA TRENTINO SL 105 2020 - nowy - LINK
CANNONDALE SYNAPSE - LINK
Rose PRO SL Tiagra - nowy- LINK
Scott CR1 - LINK
SPECIALIZED ROUBAIX SL3/SL4 - LINK1, LINK2
KOGA DURADO - LINK

Jeśli zdecyduję się na jakiś nowy rower to nie powinno być problemu ze znalezieniem oferty. Natomiast gdybym kupował używany, to nie ma pewności czy znajdę akurat ten najlepszy rower w dobrym stanie i odpowiednim rozmiarze. Dlatego prosiłbym Was nie tylko o podanie jednego najlepszego modelu, ale o napisanie kilku propozycji z opisem zalet i wad oraz Waszym subiektywnym rankingiem. Przydatne będą również uwagi co do selekcji negatywnej - które modele Waszym zdaniem powininem całkowicie skreślić z listy.

Dzięki z góry! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Kuba9 napisał:

. Lubię jeździć po górach więc ważne są dobre hamulce (tarczowe?)

Jeśli te góry to alpy to tarczowe. Jeśli tatry to trochę bez sensu, szczególnie przy tak małej wadze. Zresztą przy tym budżecie nic dobrego na tarczach nie kupisz.

35 minut temu, Kuba9 napisał:

Geometria: z tego co napisałem powyżej wynika chyba, że powinienem szukać roweru ENDURANCE. Ale biorę też pod uwagę coś bardziej sportowego - tutaj też proszę o porady na jaką geometrię powinienem się zdecydować.

Zmierz przekrok.

35 minut temu, Kuba9 napisał:

Rozmiar: 58-60? (mam 184 cm i ważę 75 kg)

Wszystko zależy od konkretnego modelu, "rozmiar" często nijak się ma do rzeczywistego wymiaru rury poziomej. Zmierz ten przekrok to dowiemy się dokładnie czego szukać ale generalnie będzie to efektywna długość rury poziomej pomiędzy 54 a 57 (w zależności od przekroku), w sumie dobór geometrii też w pewnym sensie zależy od przekroku.

38 minut temu, Kuba9 napisał:

Rama: chciałbym mieć lekki rower do wygodnego śmigania po gókach, więc raczej szukam ramy w carbonie. Ale nie wykluczam całkowicie aluminium - jeżeli przekonacie mnie, że przemawiają za tym racjonalne argumenty

Choćby takie, że nigdy nie wiesz co działo się z używanym karbonem a pewne uszkodzenia mogą wyjść po czasie. Nooo ale generalnie każdy sam decyduje o podjeciu ryzyka.

40 minut temu, Kuba9 napisał:

CANYON ENDURACE AL 6.0/7.0 - LINK1, LINK2
Bianchi Vertigo - full carbon i bardzo ładny, ale to jest chyba dość stary model (2014?) - LINK
Giant TCR Advanced 2 2017/2018 - geometria chyba nieco bardziej sportowa, z tego co czytałem dobra baza pod ewentualną rozbudowę - LINK
TREK MADONE 4.5 - LINK
SENSA TRENTINO SL 105 2020 - nowy - LINK
CANNONDALE SYNAPSE - LINK
Rose PRO SL Tiagra - nowy- LINK
Scott CR1 - LINK
SPECIALIZED ROUBAIX SL3/SL4 - LINK1, LINK2
KOGA DURADO - LINK

Tak naprawdę "endurance" to z tego jest bianchi, synapse i roubaix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że o czymś większym niż 58 nie ma co myśleć. 

Kupowałem rower dosłownie na dniach  Widziałem na żywo sense. Zwykły rower. Najlepszy stosunek cena do komponentów. Bez emocji. 

Zamiast sensy kupiłem używkę z 2019 roku z papierami i paragonem z sierpnia za mniej. Full carbon na aksiumach. 

 

Co do używki karbonu sprzed paru lat. Odważne posunięcie. Gwarancji żadnej. Histori często też. Nie wchodziłbym w to. 

 

W skrócie, albo coś z papierami max dwa lata od jednego właściciela albo nowa sensa i za pół roku kupisz sobie nowe koła i też masz super sprzęt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Michau_ i maciej762 za odpowiedzi!

 
 
 
 
12 godzin temu, Mihau_ napisał:

Jeśli te góry to alpy to tarczowe. Jeśli tatry to trochę bez sensu, szczególnie przy tak małej wadze. Zresztą przy tym budżecie nic dobrego na tarczach nie kupisz.

Beskidy i czasem Tatry. Więc jedna kwestia rozwiązana - nie ma sensu tarczowych.

 
 
 
1
12 godzin temu, Mihau_ napisał:

Zmierz przekrok.

88 cm. Jaką geometrię i rozmiar w takim przypadku polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hamulce tarczowe jak najbardziej mają sens, tylko założony budżet raczej nie daje wyboru i skazuje na obręczówki. Przy 184 cm/88 cm to -w przypadku olbrzymiej większości producentów - rozmiar 56 będzie odpowiedni.

Patrząc na tabelki z geometrią tego Gianta, wychodzi na to, że  ma bardzo duży reach - w rozmiarze ML 398 mm, do tego jest mostek 110 mm więc pozycja będzie mocno wyciągnieta. W początkowych założeniach miał być rower endurance, a TCR taki nie jest. Endurance u Gianta to Defy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przymierzeniu i krótkiej przejażdce tym Giantem (w rozmiarze ML) stwierdzam, że jego geometria jest dla mnie ok. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na trasie 100 km mogę odczuwać niedogodności, ale ważniejszym kryterium jest dla mnie lekkość roweru i wydajność na podjazdach - a tutaj TCR ma znaczną przewagę nad Defy.

Tak więc jestem zdecydowany na zakup TCR Advanced, prawdopodobnie w wersji 3 z 2019 roku. Choć z wyglądu najbardziej podoba mi się wersja 2 2017, ale nigdzie nie znalazłem go dostępnego. Myślicie, że jest w ogóle szansa dostać nowy rower z 2017 roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kuba9 napisał:

Myślicie, że jest w ogóle szansa dostać nowy rower z 2017 roku?

W sklepie raczej nie, ale moze trafisz na jakiegos czubka co ma wiecej rowerów niz niz dni w tygodniu (o kurde to moze o mnie ;-PP ) albo na jakiegos napalenca co kupil w sklepie i po 50km stwierdzil ze woli samochod ... i wtedy jest szansa trafic fajny rower w niezlej cenie praktycznie niezuwyany z papierami ::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizowania ciąg dalszy ;) TCR na 105 i tarczach:

https://mcsport.pl/tcr-advanced-2-disc.html

Opłaca się Waszym zdaniem? Podobno te hamulce Conduct są specyficzne - ktoś wytłumaczy co w nich jest problematyczne?

Musiałbym zwiększyć budżet o ponad połowę względem początkowych założeń, ale skoro rower ma być na lata to może warto dołożyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zwykłe, mechaniczne klamkomanetki z linkami, które "wchodzą" do conduct'a na mostku a od niego idą już przewody hydrauliczne do kół. Autorskie rozwiązanie celem cięcia kosztów. Jak działa nie wiem ale jako potencjalny klient wolałbym dopłacić np. 500 do ceny roweru a mieć standardowe rozwiązanie (przy np. 105 bo jeśli mówimy o niższych grupach to lepszy conduct niż mechanika). Na pewno trudność będzie stanowiła wymiana mostka/personalizacja a także montaż niektórych akcesoriów - np uchwyt do garmina

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...