Skocz do zawartości

[Opony] Schwalbe Land Cruiser Plus czy Marathon Original ?


Artur1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowoczów

Pytanko mam do fachowców.

Obecnie posiadam opony 26x2.00 schwalbe land cruiser plus. Czy zmiana na ten sam rozmiar 26x2.00 ale na model marathon original greenguard przyniesie odczuwalną poprawę jazdy po płaskim asfalcie? Obecnie jazda to 60% asfalt/miasto, 40% szutry i dróżki leśne. Bez ekstremalnej jazdy. Rower mtb.

Czy zamiana w ogóle będzie miala sens?

 

Z góry dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżnik powinien stawiać mniejsze opory ale z drugiej strony są cięższe, więc mogą sprawiać wrażenie gorszych.

Popatrz na Marathon Mondial. Według producenta opory mają podobne do zwykłych Marathonów, wytrzymałość i odporność na przebicia pomiędzy, są lżejsze od obu modeli.
Jeżdżę na wersji zwijanej Evolution 28x1,6, głównie po mieście ale zdarza się też jakiś wypad za miasto lub do lasu. Na ubitych ścieżkach, czy szutrach zachowują się poprawnie, na lekkim błocie (płytkie, ścieżka po deszczu) całkiem nieźle jak na ten typ opon, na śniegu kiepskie, zwłaszcza mokrym. Obecnie mają prawie 11500km zrobione i kolejne 3-4 tysiące do końca roku powinny jeszcze wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Dzięki za nakierowanie. Faktycznie mondial są ok 200g lżejsze. Opory toczenia takie jak w marathon i lepsze niż w land cruiser. Najtaniej mondiala znalazlem za ok 130zl sztuka. (26x2.00)

Za land cruiser placilem 75zl.

Ceny z wliczona wysyłką.

Znasz może jakieś ciekawe sklepy z dobrymi cenami?

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej

 

Mam jeszcze jedno pytanko:)

Namierzylem oponki schwalbe energizer plus. Rozmiar 1.75.

Czy te opony beda lepsze względem

Schwable mondial 2.0 ?

Energizer ma mniejsze opory toczenia i szerokość 1.75. Za to waga jest większa.

Mondial jest lżejszy, ma minimalnie wieksze opory ale jest lżejsza opona...

Co byście wybrali?

 

Pozdrawiam Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zekker napisał:

Tak na oko, to powinny mieć mniejsze opory na asfalcie ale gorzej trzymać w terenie.
Czy będzie odczuwalnie szybciej na asfalcie ciężko mi powiedzieć.

No właśnie. Czy różnica będzie odczuwalna na asfalcie? Jeżeli nie, to w jakiś leśnych drozkach jednak mondial powinien mieć lekka przewagę. 

Chociaż widzę teraz, że u mnie terenu praktycznie brak. Jedynie jakiś park czasami czy polna droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taką oto stronę

https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/compare/schwalbe-energizer-plus-2015-vs-schwalbe-marathon-2015-vs-schwalbe-marathon-mondial-2016

 

Testy opon. Z tego testu wynika, że marathon greenguard mimo iż waży prawie 1kg ma najmniejsze opory toczenia. Zaraz za nim energizer plus i na końcu opona najlzejsza, mondial.

 

Teraz to już sam nie wiem co wybrac. Im czlowiek wiecej czyta tym glupszy jest.

Chyba postawię na marathon greenguard 1.75...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zekker napisał:

I powinny dobrze służyć.
Nie jeździsz ekstremalnie, więc mędrkowanie nad pojedynczymi watami nie ma sensu.

Decyzja podjęta. Zamówiłem Marathon greenguard, tylko, że w rozmiarze 2.0. 

Zacząłem czytać i 2.0 "powinno" dac mi troche więcej komfortu. Zobaczymy.

Dla kogoś nie siedzącego w temacie głęboko, ilość informacji na forum jak i wybór w sklepie może przytłoczyć. 

 

Dziękuję za pomoc. Jak opony dojada, zdam relację vs land cruiser plus.

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...