Skocz do zawartości

[Tylna tarczowka/zacisk] whyte 529v2


goglin

Rekomendowane odpowiedzi

 

Zauważyłem, że przy większych prędkościach pojawia się dźwięk jakby pochodzacy z tylnej tarczówki lub zacisku(dźwięk przypomina jakby podczas obrotu tarczowki w pewnym momencie było otarcie o zacisk-tak mi się wydaje. Wystepuje na filmiku w 7,10,12,18 sekunda
W serwisie mówili (facet wsiadł na rower przejechał trochę ) , że ze względu na to, ze rower nówka ( kupiony ponad 2 tyg temu, zrobione około 250km na dzień dzisiejszy)musi się trochę wyrobić. Dodam ze dźwięk pojawia się rzadziej po dłuższej jeździe, ale wciąż występuje.


Dzis odwróciłem rower zeby go trochę przeczyścić.  Nie macie wrażenia ze tylne kolo powinno się kręcić dłużej? Przy samym pedałowaniu bez oporowym (rower do góry nogami ) w/w dźwięk nie występuje. 


 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwne że to tylne koło - ale efekt będziesz miał na asfalcie na tej oponie, jak zmienisz na gładką to nie będzie występował - bieżnik opony przenosi drgania na tarczę, jeśli jest blisko klocka to będzie tworzyć takie dźwięki - podczas jazdy możesz 'dotknąć' klamkę tak żeby ruszyć klockami, zapewne dźwięk ustanie.

Możesz spróbować ustawić zacisk - jeden klocek może być bliżej tarczy, zobaczyć czy tarcza jest prosta, ale obstawiam to co napisałem wyżej, mam to samo z WTB Nano 29x2.1 tyle że na dużej tarczy i sztywnym przednim widelcu.

Na innej terenowej oponie o zupełnie innym bieżniku (nawet 2 różnych) wibracje nie występują, u mnie tylko na Nano na asfalcie, po prostu wzór bieżnika w połączeniu z małym obciążeniem przedniego koła u mnie daje taki efekt, wjeżdżam na cokolwiek mniej twardego i cisza.

edit: z racji że to tylny zacisk to skręciłbym  mocniej , poza tym widać że któryś klocek jest za blisko, bo hamuje Ci koło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...