Skocz do zawartości

[Cały rower] Kross level do 5 tysięcy


bomomalilu

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko!

Od razu uprzedzam, jestem laikiem w temacie sprzętu i śmigam na rowerze od maja do września 3 razy w tygodniu ale....

Przyszła mi możliwość kupienia czegoś z outletu rocznika 2016 i zastanawiam się nad czymś takim:

https://allegro.pl/oferta/kross-level-r9-rozmiar-l-21-2016-rock-shox-slx-deo-8977502982

Jest jeszcze R10 i R11, przy czym ten drugi wychodzi mi trochę ponad budżet, ale są raty, więc hulaj dusza  

W co tu zainwestować i czy może jest jakaś alternatywa z nowszych modeli niższego levelu, na które powinienem spojrzeć. Nadmienię, że jeżdżę miasto/las - 10/90%, ważę 110 kg i mam 194cm wzrostu. W lesie dużo górek, interwałowo. Dotychczas korzystałem z Cube LTE Race 2013 i czas na zmiany. Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem żadna okazja. Przestarzała rama bez sztywnych osi, podstawowy osprzęt i amor, 27,5", całość waży tyle co dobry aluminiowy rower w tym budżecie, więc nawet z karbonowej ramy nie ma pożytku.

Przy Twoich gabarytach, szukaj czegoś na kole 29", na solidnej ramie Alu i dobrym osprzęcie. Standardowo polecany XC500 z Decathlonu, a jak się nie spodoba albo za drogi, to wtedy można się rozglądać za innymi propozycjami. 

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź @some1

widziałem tego rocka i jest spoko, problem polega na tym, że mam do wyboru R9, R10, w dużym porywie R11 (marzenie B11 ale za daleko budżetowo) :)

Oprócz tego rozważam Cube Acid i Cube Analog tegoroczne. Nic poza tym nie wchodzi w grę, taki mam układ finansowy. Zastanawia mnie mocno taka propozycja używki, nie wiem gdzie jest haczyk (chyba że nie ma) https://allegro.pl/oferta/carbon-kross-b-rock-shox-rs-1-29-carbon-gwarancja-9267467523

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, jeśli alternatywą jest kupno jakiegoś podstawowego 29er'a za 3000, to faktycznie ten Kross jest wart rozważenia. O ile nie przeszkadza rozmiar kół i kiepskie perspektywy rozbudowy. R10 z tego rocznika (2016) byłby ciekawszy, ze względu na przyzwoity już osprzęt i amortyzator przedni ze sztywną osią. 

A co do używek, tak już jest, drogie rowery dużo tracą na wartości po kilku latach. W końcu nigdy nie wiesz jak był używany i skąd go handlarz wytrzasnął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

some1
64 cm górnej rury i dość specyficzna geometria, nie gwarantują optymalnej pozycji przy 194 cm, a w każdym razie będzie ona raczej mocno rekreacyjna - wyprostowana.
Przy okazji wychodzą bajeczki sprzedawcy dotyczące wyssanej z palca sumarycznej wartości części - tu widać ile kosztował rower na karbonowych kołach ( jedno jest droższe niż komplet XR331... ) i pełnym XX1 : https://www.expertbike.pl/kross-level-b-carbon-2016-p-1240.html


Do autora : ja to się zastanawiam, jak chłop 194 cm będzie wyglądał na R10...
Kiedyś nie było wyboru, a teraz jest, więc poza aspektem finansowym, to nie rozumiem wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór jest wytłumaczony wyżej, mam do wyboru dokładnie takie konstrukcje... na 29" jest tylko B11, który kosztuje niecałe 9k więc trochę mnie to przerasta budżetowo :) rama L jest największa w tych rocznikach krossa, także lipa, może będę musiał wymienić mostek na dłuższy?

Rozważałem jeszcze tegoroczny level 9.0 oraz Cube Acid i Cube Analog, które chyba sprzętowo wypadają dużo gorzej od R10. Taki właśnie mam ograniczony wybór i dlatego radzę się ogarniętych speców jak to ugryźć!

Edytowane przez bomomalilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KrissDeValnor napisał:

some1
64 cm górnej rury i dość specyficzna geometria, nie gwarantują optymalnej pozycji przy 194 cm, a w każdym razie będzie ona raczej mocno rekreacyjna - wyprostowana.

Level R9, ten pierwszy z allegro, w rozmiarze L, ma praktycznie takie same istotne wymiary (górna rura, podsiodłowa, reach) jak Giant Talon w rozmiarze XL. A Giant jest 188-198 cm: https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-3

Różnica taka, że to Giant ma trochę bardziej rekreacyjną pozycję, w Krossie jest krótsza główka ramy i niższy stack. Ogólnie ten Kross to dość krótki rower, ze stromą główką ramy (71 stopni), ale to nie znaczy, że jest za mały. Inna szkoła projektowania ram sprzed kilku lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja się upieram... napisałem przecież, że tylko takie opcje wchodzą w grę, niestety, też chciałbym mieć większy wybór... czuję się trochę jakbym pisał, że ktoś daje mi mega rabat w bmw i audi, a dostaję odpowiedź lepiej kupuj mercedesa... W moim przypadku nieistotne jest, że są lepsze konstrukcje w cenie do 5 tysięcy, liczyłem na pomoc w wyborze, który określiłem wyżej, bo nie jestem specjalistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...