Skocz do zawartości

[3000-3500zł] mtb


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Po kilku latach od założenia konta czas się odezwać.

Szukam nowego/używanego roweru MTB. Rower ma mi służyć do jazdy po lesie, bezdrożach, w przyszłości może do czegoś bardziej ambitnego - jak na razie chciałbym poprawić kondycję, zrzucić zbędne kg, a jest tego dużo, bo przy wzroście 170cm ważę ok 100kg. Chciałbym się zamknąć w 3 - 3,5 tys. zł.

O ile to możliwe, chciałbym żeby rower miał:

  • amortyzator powietrzny,
  • hydrauliczne hamulce,
  • koła 29",
  • sztywne osie.

Zainteresował mnie Kellys Gate 50, jednak tegoroczna edycja zdecydowanie wykracza poza mój budżet, a zeszłoroczna odrzuca mnie wyglądem.

Zacząłem dzisiaj oglądać rowery w sklepach stacjonarnych i został mi zaproponowany czeski rower Galaxy Skylab 9.0:

http://www.roweryph.pl/pl/p/GALAXY-SKYLAB-9.0-Rower-gorski-MTB-2019/284

Czy macie jakieś doświadczenia z produktami Galaxy? Co myślicie o takiej konfiguracji? Na minus z pewnością brak sztywnych osi oraz piasty Alivio. Czy aby na pewno na minus? Może przesadzam z wymaganiami?
Przy okazji, czy macie jakieś doświadczenia z tym sklepem i serwisem?

Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartu rozwarzenia: https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-9-m19-czarny-brazowy-r19

jak sztywne osie to decathlon i  ichnie Rockridery, mają napęd 1x co dla większości jest bardziej wadą niż zaletą( cena, brak mocnych przełożeń, miekkich nie wykorzystuja).

Rower z linka fajny, amor raidon to świetny wybór w tej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten  Galaxy faktycznie jest niezły, dobre części, rama taper i obręcze wtb, co przy Twojej wadze jest ważne. Indiana x-pulser 6.9 też jest bardzo dobry, ma solidny amortyzator RS xc30 air i inne dobre części, ale przy Twoim wzroście pasowałaby rama raczej 17 cali, niestety jest tylko 19 i 21.

Sztywne osie: tu jak blueforce mówi, Dekiel za te pieniądze, czyli rockrider xc050. Zalety: nowy, w rozmiarze, wygodny, wieczysta gwara na ramę, dobrej klasy amortyzator, super pancerne koła o obręczach szerokich 30mm. Napęd 1x11 obleci, taka moda teraz. Przyzwyczaisz się, jak zajedziesz napęd, przejdziesz na 1x12.

Albo: tańsze sztywne osie to kellys Gate30 2019, na alle stoi po około 3k pln. Zalety: cena i za nią niezły nowy rower w rozmiarze z WSZYSTKIMI istotnymi nowymi standardami oraz dobrym napędem. Wady: raczej słabe (wąskie) koła (ale i tak mocniejsze od fabrycznych kół Treka, który za tego typu rower śpiewa pod 6k pln).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@KurczakNorris Rockrider XC50 na rok 2020 ma napęd 1x12 SX Eagle, więc nie ma dramatu. Fakt, że kosztuje 3799 zł i tutaj warto rozważyć dołożenie do XC100 za 4099 zł i nieć jeszcze lepszy sprzęt za 300 zł więcej.

Z podanych propozycji w zakładanym budżecie chyba tylko Kellys Gate będzie spełniał wymagania.

 

P.S. Napędu 1x nie ma co się obawiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Indiana X-Pulser 6.9 M19 ładnie wypada sprzętowo, Deore w górę, w przeciwieństwie do Galaxy, który ma piasty Alivio. Jak wypada amortyzator Rock Shox 30 Silver Solo AIR w porównaniu z SUNROUR - RAIDON-XC RLR DS 29"? Co z serwisowaniem tych amortyzatorów? Słyszałem, że ten Sunrour jest oparty o kartridż, dzięki czemu nie wymaga tak częstych przeglądów.

Czy Indiana 6.9 w rozmiarze 17" bywa czasem dostępna, czy też w ogóle nie występuje?

Napęd 1x w XC050 jak na razie odrzucam, policzyłem przełożenia, porównałem z obecnym rowerem na kołach 28" i maksymalne przełożenie 2,72 to zbyt mało jak dla mnie, nie chciałbym schodzić poniżej 3. Mimo wszystko z roweru będę korzystał nie tylko na bezdrożach, w mieście / na trasie czasem też (choćby, żeby do tego lasu dojechać). Pewnym rozwiązaniem byłby XC100 z przełożeniem 3,09. Do której półki sprzętowej Shimano można porównać osprzęt Sram w XC050 / XC100?

Kellys Gate 30 też jest ciekawy, aczkolwiek wydaje się, że stosunek cena/jakość wypada gorzej niż wyżej wymienione rowery.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC30 Solo Air to prosty ale bardzo dobry widelec w tej cenie. Od Raidona różni się wagą (jest cięższy, stalowe golenie górne 30mm) i, jak napisałeś, tłumikiem. RS 30 ma otwartą kąpiel olejową i tłumik TurnKey (najprostszy w RockShoxie, lecz po prostu działa). Dostępne części, prosty serwis, przy dbałości jest bardzo długowieczny.

Raidon jest lżejszy, bo ma aluminiowe golenie górne i to 32mm, ale w tłumiku nie ma otwartej kąpieli olejowej tylko zamknięty kartridż, którego teoretycznie nie serwisujesz. Zaletą Raidona jest rzetelny serwis forumowego kolegi @ACTIVIA,  u niego porady, części itd. Dużo ludzi na tym jeździ i większość chwali te widły, za relację ceny do wagi, kultury pracy, możliwości. ale dbać o niego trzeba, jak o każdy amortyzator.

Indiany 6.9 nigdy nie widziałem w rozmiarze 17".

Kellys Gate30 za pieniądze, które kosztuje i w porównaniu z wymienionymi tu propozycjami jest moim zdaniem NAJLEPSZY.

za 3500, rocznik 2019 dostajesz:

- nowoczesną ramę ze sztywną osią, koła 29", otwarta droga do ulepszeń typu koła, widelec.

- bardzo dobry, uniwersalny napęd 2x10 Deore, wraz z korbą ze zintegrowaną osią

- powietrzny widelec, co prawda przyciężki XCR, ale ze sztywną osią, przyzwoity po prostu.

Odnośnie do jego kół, może pomoże @wkg, który ma gate50, na sztywnej osi jeszcze bez boosta i przez pewien czas jeździł na domyślnych kołach Kellysa o identycznych obręczach szerokich na 18mm. Pewnie nie są tragiczne i na początek wystarczą.

Godzinę temu, apb napisał:

Do której półki sprzętowej Shimano można porównać osprzęt Sram w XC050 / XC100?

Bezpośredniego przełożenia na shimano raczej nie ma. Na moje oko i macanie SRAM SX jest strasznie delikatny, "plasticzany", coś pomiędzy acera a alivio, tylko jest to 1x12 s na bębenku shimano, kaseta 11-50. Sram NX w XC100 jest, zawsze moim zdaniem, lepiej wykonany, nie daje wrażenia "taniości", czyli coś jak sprawdzone, znane i lubiane Deore 10s/stare DeoreLX 9s, tylko  ma 1x12, i tak, jak w XC50 kaseta 11-50 na bębnie shimano. Jak działa 1x12 sram/shimano nie miałem jeszcze szczęścia i potrzeby sprawdzić, tylko te napędy po prostu oglądałem w rowerach w sklepach.  Przy okazji, ma wyjść w przyszłym roku nowe Deore 1x12...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KurczakNorris napisał:

Odnośnie do jego kół, może pomoże @wkg, który ma gate50, na sztywnej osi jeszcze bez boosta i przez pewien czas jeździł na domyślnych kołach Kellysa o identycznych obręczach szerokich na 18mm. Pewnie nie są tragiczne i na początek wystarczą.

Trudno powiedzieć bo ja miałem Mavic Crossride. Obręcze i szprychy _pancerne_ , tylna piasta taka sobie, konstrukcja która zawsze ma trochę luzu. Teraz w nowych Gate-ach są inne piasty i obręcze. 

Tak czy owak w ostatnich Gateach poprawiono dwie moim zdaniem największe ich wady: prowadzenie linki przedniej przerzutki pod suportem (ciężka praca ze względu na kąt opasania) i za mały kąt podsiodłowy. Do tego całty rower nico się skrócił, jest mniej krowiasty. Teraz z wad wymieniłbym nieco przyciężką ramę - wazy tyle co Treki - ponad 2 kg. Za to jest pancerna. Uważam, że w tych budżetach to wciąż interesująca propozycja choć teraz raczej myślałbym o Rockriderze (choć znowu kąt podsiodłowej płaski :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Pozwolisz, że się podłączę pod Twój temat, bo stoję przed podobnym zakupem. Mam 176cm, przekrok ok 80,5cm, waga 75kg. Przymierzałem się chwilę do tego Galaxy 9.0 w rozmiarze 19''. Miałem wrażenie, że jest ciut za duży dla mnie, choć sprzedawca zarzekał się, że pozycję miałem ok. Przy skręcie, miałem wrażenie, że naprawdę daleko muszę wysunąć rękę, ale to mój pierwszy mtb 29er (może to szok związany z szerokością kierownicy). Mam duże wątpliwości, czy lepszy byłby 17'' czy 19'' - ktoś może coś podpowiedzieć?

Drugie pytanie dotyczy tak naprawdę co wybrać:

  1. Galaxy Skylab 9.0 z 2019 za 3200zł
  2. INDIANA X-Pulser 6.9 w rozmiarze 19'' za 2799
  3. ROCKRIDER XC 50 EAGLE w rozmiarze M czy może L?  za 3800zł
  4. ROCKRIDER XC 100 za 4100zł

Staram się jeździć na wysokiej kadencji, żeby uniknąć problemów z kolanami, dlatego nie umieściłem w zestawieniu Kelllys Gate 30 (czytałem, że rama, skłania do siłowego pedałowania), ale może warto go rozważyć i z tą siłową jazdą to nie przesadzajmy? Choć coraz słabiej z dostępnością rocznika 2019.

Obecnie będę wykorzystywał rower w większości do spokojnych przejażdżek po lesie/szutrach z rodziną, z dzieciakiem w foteliku. W następnym roku może uda się wziąć udział w jakimś maratonie - kompletnie amatorsko. Jeśli wyrwę się sam na przejażdżkę, no to wtedy na pewno docisnę rower. Oczekuję, że będzie wszytko będzie śmigać i nie będę się wściekać, że np. biegu nie chce zrzucić pod obciążeniem itp. ;)

Może ta najtańsza Indiana będzie wystarczająca? Chętnie wysłucham komentarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rockrider xc100. Może ustrzelisz jeszcze tańsze modele z poprzedniego rocznika. Koniecznie się przymierz. A jeśli nie rockrider, bo np. nie zależy Ci na sztywnych osiach, indiana 6.9 jest naprawdę ok, pod.warunkiem, że rozmiarowo będzie odpowiadać. Rozważ też mimo wszystko gate30 oraz Unibike flite - oba fajne, rowery z nowymi standardami. Ja mam 175 cm, jeżdżę na 29 M i na 26 17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja żona ma obecnie crossa Cube Curve Pro rama 46cm i jest dla mnie w porządku. Wcześniej jeździłem na hybrydzie specialized sirrus 22'' i też było ok, choć przyznaję był duży, ale po ulicach do pracy mi to nie przeszkadzało.

Przymierzę się do różnych rozmiarów, ale nie wiem, czy w kilka minut jestem w stanie rozgryźć, który będzie mi bardziej pasował na dłuższej wyprawie. Na co zwrócić uwagę? Zasięg ramion przy skrętach, pozycja - macie jakieś life hacki ;)? Wygląda na to, że ostatecznie będzie i tak strzał z rozmiarem i będę musiał sprawdzić go w praktyce. Czy dobrze to rozumiem, że jeśli jestem na granicy dwóch rozmiarów to decydując się na mniejszą ramę, pozycja będzie bardziej komfortowa?

Kellysa Gate 50 mogę dostać w promocji za ok. 3700zł, czy rockrider jest wciąż lepszą opcją za tę cenę.

Dzięki za podpowiedzi. W tym tygodniu muszę już coś wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sporo zależy od geometrii ramy - czasem przy mniejszej ramie, ale o odpowiedniej długości, pozycja może być bardziej sportowa ( możesz uzyskać większe pochylenie ).
Przy Twoim wzroście i dużym kole, rama 16 - 17" w MTB powinna być OK, a jak szukasz rekreacji, to zostań przy tym Curve z ramą 46 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Curve jest żony i nie będę jej zabierał. Poza tym jest trochę za delikatny jak dla mnie ;)

Mam jeszcze jedno pytanie o polecanego Kellysa Gate 30. Zauważyłem, że model na rok 2020 ma inny kąt rury podsiodłowej - 73,5, a model 2019 - 71,5. Jest też różnica w specyfikacji:

dane zaczerpnięte ze strony https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c714/gate-30-white-29-p64102 dla modelu 2020 i strony https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c527/gate-30-p48475 dla modelu 2019

  2019 2020
widelec ROCK SHOX Recon Silver TK (29), 100mm, Solo Air SR SUNTOUR XCR32 RLR Air (29) Boost, 100mm, air
suport SHIMANO BB52 SHIMANO Press-Fit BB-MT500-PA
korba SHIMANO Deore M617 Holowtech II (36x22) SHIMANO MT500-B2 (36x26T)
manetki SHIMANO Deore SL-M610 Rapidfire Plus SHIMANO Deore SL-M6000 Rapidfire Plus
przerzutka przód SHIMANO Deore M618-D (direct mount) SHIMANO Deore M6020-D (direct mount)
przerzutka tył SHIMANO SLX M670 (direct mount) SHIMANO Deore XT M781 (direct mount)
hamulce SHIMANO M445 / 447 Hydraulic Disc SHIMANO M365 Hydraulic Disc
dźwignie hamulcowe SHIMANO BL-M445 SHIMANO BL-M365
piasty NOVATEC Disc (15x100mm / 12x142mm / 32 holes)
SHIMANO MT400-B Disc Center Lock (15x110mm / 12x148mm / 32 holes)
oś thru axle ROCK SHOX Maxle Lite - 15x100mm front
SR SUNTOUR Q-Loc 15x110mm front / NOVATEC 12x148mm rear
wspornik kierownicy KLS Master - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / length 80mm
KLS Advanced - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / length 80mm
kierownica KLS Master FlatBar - diam 31.8mm / width 680mm (S), 700mm (M)
KLS Advanced FlatBar - diam 31.8mm / width 680mm (S), 700mm (M)
sztyca KLS Expert - diam 30.9mm / length 350mm (S), 400mm (M - L) KLS Active - diam 30.9mm / length 350mm (S - M)
pedały KLS Master - alloy plastic

Czy jakaś zmiana w specyfikacji na 2020 powinna zwrócić moją uwagę? Czy może coś powinno dyskwalifikować ten model w stosunku do poprzednika? W wielu tematach polecany jest Gate 30, ale są one z wcześniejszych lat. Zgodnie z radą poszukam Gate'a 30 w okolicach do przymiarki.

Geometria modelu 2019

18000.jpg

Geometria modelu 2020:

48754.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, radrasch napisał:

Czy jakaś zmiana w specyfikacji na 2020 powinna zwrócić moją uwagę? Czy może coś powinno dyskwalifikować ten model w stosunku do poprzednika? 

Patrzę trochę z zazdrością na te tabelki :D

Wzrost 176-177, przekrok 82 (na pewno dobrze zmierzyłeś swój ?). Mam Gate 50 z tą starą geometrią rozmiar M. Jakoś się dobrze dogadaliśmy - po wymianie sztycy na bez offsetu.

Ta nowa geometria jest bezdyskusyjnie w każdym punkcie lepsza. Rura podsiodłowa skrócona o 13 mm - więcej miejsca pod kroczem, wciąż dużo miejsca na zainstalowanie myk-myka. Znacznie lepszy kąt podsiodłowej  - nie siedzisz nad tylnym kołem na podjazdach, łatwiej utrzymać kadencję. Skrócony tylny trójkąt - 5mm to już coś - łatwiej poderwać przednie koło żeby przez coś przeskoczyć. Rura pozioma skrócona o 15 mm - przy swoich parametrach potrzebowałbym swoją skrócić o 10 mm :D Dotychczas M-ka to była jak gdzie indziej L-ka a teraz M-ka to M-ka. O 5 mm skrócona główka - to akurat mała różnica bo to się łatwo reguluje podkładkami pod mostkiem i odwróceniem mostka. Bardziej płaski kąt główki - lepsza stabilność na zjazdach. No, suport wyżej o 3mm - to akurat niezbyt dobrze. 

Niestety wymiana ramy pociągałaby u mnie konieczność wymiany korby z przyległościami i tylnej piasty i się już na to nie zdecyduję ale żałuję :/ Może zrobią karbon o takiej geo - to pomyślę : )

4 minuty temu, some1 napisał:

To nie model 2019 tylko 2017. O ile kojarzę od ostatniego roku nic się w ramie nie zmieniło.

Też mi te lata coś nie pasują :D 

Tak czy owak - nowa = lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienia. Jak szukałem Kellysa to wszędzie, gdzie sprzedają model 2019 jest geometria ramy z kątem rury podsiodłowej 71 i to mnie wprowadziło w błąd. Myślałem, że nowsza geometria jest dopiero od modelu 2020. Dzięki za wyjaśnienia w tym temacie. Obecnie poszukuję tego Kellysa do przymiarki. Rockridera XC 100 też chcę przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję wszystkim za pomoc. Przymierzyłem się do Rockridera XC 100 - zarówno M jak i L mi pasowały z delikatnym wskazaniem na M (chyba wolę krótsze ramy). Sprawdzałem też Kellys Gate 30 ramę M i S. Kupiłem tego Kellysa w rozmiarze S ze względu na przekrok - przy M-ce miałem za mało miejsca nad rurą. Miałem kilka przejażdżek bardziej rekreacyjnych, bo z dzieciakiem w foteliku, ale jestem bardzo zadowolony. Głównie będę jeździł w okolicach Puszczy Kampinoskiej i po tych terenach (piaski, korzenie) czuję dużą pewność podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z kolei ja cały czas się zastanawiam nad wyborem roweru. Najbardziej podoba mi się Kellys Gate 30, jednak ciężko go znaleźć w rozmiarze S i na kołach 29". W sklepach są pojedyncze sztuki w cenach katalogowych, sprzedawcy nie są zbyt skorzy do negocjacji biorąc pod uwagę, że na rynku zostały końcówki serii. Wydaje mi się, że 4k zł za ten rower to trochę za dużo, aczkolwiek może się mylę? Podobnie cenowo wypadają Rockridery XC50 i XC100, czy są wg. Was lepszym wyborem od Gate 30?

Co do Indiany to X-Pulser 6.9 w zasadzie nie jest już dostępny, spróbuję się przymierzyć do tańszego 5.9, jednak brak ramy 17" raczej go przekreśla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, apb napisał:

Podobnie cenowo wypadają Rockridery XC50 i XC100, czy są wg. Was lepszym wyborem od Gate 30?

To są pytanie które można zadać po przymierzeniu się do tych rowerów. 

Oba są w dobrych do rozbudowy technologiach, Gate ma lepszą geometrię, RR ma lżejsza ramę. Wybierać jednak i dyskutować jakieś detale osprzętowe warto po przymierzeniu się. No i rower musi się podobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...