Skocz do zawartości

[Napęd] Zmieniona linia łańcucha - problem?


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam rower Specialized rockhopper taki jak tutaj:
https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-sl-expert/p/22902
Wymieniłem w nim ostatnio korbę i wstawiłem suport SM-BB52. Użyłem podkładek dystansowych tak, jak standardowo do mufy 68mm, czyli 2 z prawej (napędowej) 1 z lewej.

Dopiero później zorientowałem się, że w rowerze mam asymetryczny tylny widelec ramy, co oznacza, że kaseta jest przesunięta w prawo o kilka mm (chyba 6mm ale nie jestem pewien).
W takim razie moja linia łańcucha jest o kilka mm przekoszona.

  1. Czy to jest duży problem? Na chłopski rozum kilka mm przesunięcia to nie wydaje się dużo. To tak jakby mieć wrzucony 1 bieg wyżej.
  2. Jak można to poprawić? Więcej podkładek do suportu? Mogę je dołożyć tylko od strony napędowej, czy musi być symetrycznie?

Dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten asymetryczny trójkąt chyba nie ma wpływu na linię łancucha. Natomiast miałeś korbe fc-m521 octalink. jakiej długości suport mialeś ? 126 mm czy 121 z podkładką czy bez podkładki ?  Bo teraz masz 50 mm z książkowo założonym suportem. Jeśli chcesz mieć mniejszą - 47,5 mm to jedną podkładkę przełóż z prawej na lewą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem asymetryczny trójkąt może nie wpływać na linię łańcucha? Przecież całe tylne koło jest przesunięte w prawo, razem z kasetą.
(Tutaj więcej o tej technologii: https://www.leelikesbikes.com/specialized-asymmetrical-rear-end.html)

Co do suportu, który był tam wcześniej, to w specyfikacji którą podlinkowałem jest napisane 118mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Chodzi o to, że tylne koło trzeba specjalnie centrować napinając mocniej szprychy od strony napędowej, żeby obręcz była w osi roweru.
Dzięki asymetrycznemu tylnemu trójkątowi mogę mieć takie samo napięcie szprych z obu stron.

Polecam przeczytać: https://www.leelikesbikes.com/specialized-asymmetrical-rear-end.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to miałoby być technicznie rozwiązane, że całe koło jest przesunięte w prawo, a kaseta nie?
Musieliby zamontować jakąś specjalną tylną piastę, ale ją też wymieniłem już jakiś czas temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz co się zmieniło po założeniu korby ? Bo jestem w sumie pewien ( tym bardziej, że masz zwykłą piastę teraz ) że z tyłu jest standard. Co najwyżej niesymetryczne haki /tylny trójkąt wymuszają przecentrowanie obręczy koła tak, by szprychy było równo ( równiej ) napięte. Ale kaseta będzie  w tym samym miejscu, jak i piasta. ( w sensie linia łańcucha z tyłu się nie zmieni )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie tak mam :) W sensie nie mam pewności, że dokładnie 6mm, ale pewnie coś koło tego.

Nie umiem powiedzieć, co się zmieniło, bo przed zmianą suportu miałem cały zużyty napęd i wszystko słabo działało.
Więc podejrzewam, że mam po prostu o 6mm przekoszony napęd.
Pozostają pytania jak duży to problem i jak to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...