Skocz do zawartości

[Rower] alternatywa dla Trek Dual Sport


El3menT

Rekomendowane odpowiedzi

takie coś mi jeszce wpadło w oko:

https://www.olx.pl/oferta/nowy-crossowy-kellys-phanatic-30-2019r-CID767-IDzV9Lc.html#651a3b851a

w sumie ciężko powiedzieć, przy tej cenie to raczej kierowanie się wyglądem niż osprzętem, bo większość ma podobny. chyba nie znajde nic, co będzie górowało nad innymi.

pytanie czy warto patrzeć też na jakieś używane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto, jak znasz się na tyle żeby ocenić stan roweru podczas zakupu. Albo zrobisz to w jakimś serwisie. 

Muirwoods nijak ma się do Dual Sporta, to długie ramy, zupełnie inna pozycja na rowerze, bardziej w kierunku górala. 

Patrzyłbym na crossy w okolicach 2 tysięcy, może nieco ponad - zawsze idzie coś urwać z ceny detalicznej, a jest sporo propozycji za nieco ponad 2 tysiące - Dual Sport 2, Giant Roam 2, Marin San Rafael DS2, Kellys Cliff (czy właśnie Phanatic z poprzedniego rocznika). Osprzęt będzie zbliżony więc kierowanie się wyglądem to dobry pomysł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Warto, jak znasz się na tyle żeby ocenić stan roweru podczas zakupu. Albo zrobisz to w jakimś serwisie. 

Muirwoods nijak ma się do Dual Sporta, to długie ramy, zupełnie inna pozycja na rowerze, bardziej w kierunku górala. 

Patrzyłbym na crossy w okolicach 2 tysięcy, może nieco ponad - zawsze idzie coś urwać z ceny detalicznej, a jest sporo propozycji za nieco ponad 2 tysiące - Dual Sport 2, Giant Roam 2, Marin San Rafael DS2, Kellys Cliff (czy właśnie Phanatic z poprzedniego rocznika). Osprzęt będzie zbliżony więc kierowanie się wyglądem to dobry pomysł. 

Dzięki za wskazówki, w sumie to przyglądałem się również roam 2, kelys cliff.

mam na oku dwa modele w podobnej cenie ok 1700pln uzywany ds 8.4(disc) i dual sport 2(v-brake). co lepiej z tego wybrać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MikeSkywalker napisał:

8.4 Disc 

dzieki, jesli sprzedający zdecyduje sie na wysyłke to problem mam z głowy.

wiadomo ze po zakupie mogę oddać rower na przeglad do serwisu, ale czy sam na coś również powinienem zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do kupowania rowerów używanych wysyłkowo jestem nieco uprzedzony, no chyba że to ktoś zaufany typu sklep/komis. 

Ciężko ocenić stan roweru zdalnie, a potem jest problem z udowodnieniem sprzedawcy że coś jest nie tak. Najlepiej sprawdzić go w serwisie przed zakupem ;)

Tak czy inaczej oddałbym go na tzw. mały przegląd, żeby wszystko sprawdzić, jak coś będzie wymagało głębszego zajrzenia/rozebrania to powinno się to dać wychwycić. Standard czyli sprawdzenie wszelkich śrubek, tego jak się kręcą koła, czy nie ma luzów na piastach/sterach, czy koła proste, czy przerzutki działają jak należy, ot podstawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MikeSkywalker napisał:

Ja do kupowania rowerów używanych wysyłkowo jestem nieco uprzedzony, no chyba że to ktoś zaufany typu sklep/komis. 

Ciężko ocenić stan roweru zdalnie, a potem jest problem z udowodnieniem sprzedawcy że coś jest nie tak. Najlepiej sprawdzić go w serwisie przed zakupem ;)

Tak czy inaczej oddałbym go na tzw. mały przegląd, żeby wszystko sprawdzić, jak coś będzie wymagało głębszego zajrzenia/rozebrania to powinno się to dać wychwycić. Standard czyli sprawdzenie wszelkich śrubek, tego jak się kręcą koła, czy nie ma luzów na piastach/sterach, czy koła proste, czy przerzutki działają jak należy, ot podstawy. 

rower jednak juz sprzedany, wiec szukam dalej. więć kolejne opcje ponizej, tutaj bede miał możliwość sprawdzenia lokalnie czy tez podjechać:

https://www.olx.pl/oferta/rower-treningowy-giant-roam-1-rama-l-CID767-IDELAAd.html

https://www.olx.pl/oferta/giant-roam-2-kola-28-rama-19-CID767-IDBtR6H.html

czy rama 19 to będzie rozmiar L?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MikeSkywalker napisał:

Zależy od producenta, jak patrzę na aktualne rozmiary Gianta to L=20 cali

Ten drugi wygląda lepiej. 

Ale nie wiem czemu chcesz pchać tyle kasy w używkę zamiast pomyśleć np. o nowym Roam 3 - z jakimś rabatem spokojnie do kupienia za ~2 tysiące złotych. 

jesli tak uważasz i warto dołozyć te 500zł, to ja nie mam z tym problemu mogę poszukać nowego Roam 3.

https://www.dobrerowery.pl/giant-roam-3-disc-czarny-2020-3-x-8-speed?combination_id=30293&gclid=EAIaIQobChMItIfh7N6h6QIVD08YCh1dMADWEAYYAiABEgKTivD_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie warto.

Masz rower bez żadnej historii, przeszłości, dbasz o niego od początku, masz dożywotnią (w wielu przypadkach) gwarancję na ramę, i obowiązuje ona na pierwszego właściciela, wsparcie lokalnego sklepu/serwisu. A mówię o tym bo różnica w cenie zakupu używki i nowego roweru nie jest duża. 

Popytałbym w lokalnych serwisach o jakiś rabat od ceny katalogowej, przez sytuację związaną z wirusem mogą być mniej chętni ale dobrą praktyką jest dogadać się z klientem tak aby dwie strony wyszły zadowolone :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Według mnie warto.

Masz rower bez żadnej historii, przeszłości, dbasz o niego od początku, masz dożywotnią (w wielu przypadkach) gwarancję na ramę, i obowiązuje ona na pierwszego właściciela, wsparcie lokalnego sklepu/serwisu. A mówię o tym bo różnica w cenie zakupu używki i nowego roweru nie jest duża. 

Popytałbym w lokalnych serwisach o jakiś rabat od ceny katalogowej, przez sytuację związaną z wirusem mogą być mniej chętni ale dobrą praktyką jest dogadać się z klientem tak aby dwie strony wyszły zadowolone :) 

no pewnie masz racje , w takim razie rozejrzę się w warszawskich sklepach za Giant'em Roam 2-3 lub Marin'em San Rafael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

XL DS-a będzie za duża jak o tej konkretnej ofercie mówisz. L-ka, 20 cali jest  taka nieco na wyrost przy moich 180cm. Bo rozumiem że celujesz w podobny rozmiar. 

tak mam 186cm, a widzę ze jest to wrozst podawany przez Treka na granicy L-XL..

ale zrobię przymiarkę do tych rowerów w sklepie i jak juz zdecyduje co wybieram, to zobaczymy co uda mi sie ugrać albo będę szukał już jakiś wyprzedażowych okazji internetowych.

myśle, że jako rower rekreacyjny średnia półka tych modeli zupełnie wystarczy na początek, a jeśli bedzie to rower na lata to zawsze później można w nich osprzęt wymienić jeśli coś moi się nie spodoba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawiło mi się jeszcze takie pytanie w głowie, czy jest sens kupować np. roam 2 i w przyszłości ewentualnie zmieniać osprzęt, czy może jednak zainwestować w roam 1, gdzie mamy juz amory powietrzne, osprzet deore, hamulce shimano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne są podejścia. Roam 1 to tak naprawdę rower w którym nic nie trzeba zmieniać i niczego mu nie brakuje. 

Ale od paru osób słyszałem że jedyny słuszny widelec do crossów to Rock Shox Paragon. 

No i pytanie czy napęd 2x10 Cię satysfakcjonuje. Ja się z nim bardzo polubiłem, ale praktycznie nie schodzę z blatu 42T. 

A takiego taniego Roama 3 można sobie rozbudować o ulubiony widelec i ulubiony napęd, czy to 3x10 czy 2x10 czy 1x11 czy jeszcze coś innego. Baza jest ta sama i sporo zależy ot Twoich doświadczeń i oczekiwań. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, po wszystkim dam znać na co ostatecznie się zdecydowałem

rower będzie mi służył rekreacyjnie z fotelikiem dziecięcym z tyłu :), a po jego zdjęciu to będę chciał sobie robić po 50km kilka razy w tygodniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no i stanęło na tym, że zakupiłem TREK'a Dual Sport 2, przymierzałem Gianta i Speca ale jednak to Trek najbardziej mi przypasował. Po ok. 1.5 tyg mam za sobą 250km.

Jeżdżę sam lub z dzieckiem (razem 100kg), muszę jeszcze powalczyć z dopasowaniem pozycji, bo jest ból tyłka, rąk oraz karku.

Napęd daje radę, przyznam w sumie że jeżdżę na przełożeniach 2:3-6 jeśli jadę z dzieckiem, a podjazdy i leśne piaszczyste drogi 1:1-3, a sam jeżdżę przeważnie 2:4-8, uważam, że jeździ mi się lepiej kiedy szybciej kręcę, niż jakbym miał jeździć na twardy przełożeniach, wiec tylko chyba raz zdarzyło mi się wrzucić z przodu na największą zębatkę.

Amor choć toporny, dał poczuć różnice na plus na leśnych ścieżkach.

BTW. jestem ciekaw ile osób zwraca uwagę, na pozostałe koszty związane z zakupem roweru.  w moim przypadku jest to dodatkowy 1000PLN, na takie rzeczy jak: multitool, akcesoria (oświetlenie, sakwa, błotniki, dzwonek, nóżka, koszyk na bidon, bidon, pompka), kask, zapasowa dętka, łatki, U-lock.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...